Gå til innhold

Beste sovesofa

Tolly

Anbefalte innlegg

Hvor får man tak i en god sovesofa? Kan man si at det et sammenheng mellom pris og kvalitet? Bolia sine, f. eks., er jo svindyre, men er de verd det? Har måttet sove på Jysk-sovesofa, og det unner jeg ingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bonus har gode sovesofaer, til og med fine og. Helt grei prisklasse. Husker ikke helt hva jeg betalte for min, men stoff kan velges og oppbevaringsplass i sofaen til f.eks dyner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea ektorp er ok.

Har vært gjest på en slik, og det gikk veldig fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på siden av det du spør om, men jeg hadde ikke kjøpt sovesofa. Jeg har aldri sovet i en god sovesofa, og de fleste er ganske stygge også. Og de som ikke er stygge er veldig dyre.

Så jeg kommer til å gå for slik stor oppblåsbar madrass, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på siden av det du spør om, men jeg hadde ikke kjøpt sovesofa. Jeg har aldri sovet i en god sovesofa, og de fleste er ganske stygge også. Og de som ikke er stygge er veldig dyre.

Så jeg kommer til å gå for slik stor oppblåsbar madrass, rett og slett.

Mange kjøper overmadrass til sovesofaen, da funker de aller fleste sofaer bra. Men viktig å ha plass i f.eks sofaen til overmadrassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovesofaen skal ikke brukes mye. Den blir nok først fremst brukt som "pynt", for å møblere et gjesterom, dernest for å sove i, og det blir ikke ofte. Lurt tips med overmadrass. Enig i at sovesofa skjeldent er noe god å sove i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eg hatt allverdens penger så hadde eg gått for ein Hovden sovesofa med ben-inside. Dei trur eg er ok å sitte i, og gode å ligge i.

Me har ein IKEA Karlstad sovesofa. Den er IKKJE god å sitte i med mindre ein ligger som eit slakt, men den er grei nok å ligge på. Riktignok har den ei side som er ok, og ei side der madrassen er litt tynn og dermed er litt hard.

Det eg synes er verst med sovesofaer er når der er bjelker som ligger på tvers (typisk i overgang mellom sjeselong og resten av sofaen), eller når madrassa bygges opp av ryggputene (så madrassa ikkje blir flat). Vår har ikkje bjelker eller humpedumpemadrass, men den eine sida er litt hardere enn den andre.

Har du ikkje allverdens med penger så må du som regel velge om du skal ha ein som er ok å sitte i, eller ein som er god å ligge på.

Ei dagseng kan vikariere som sofa med nok puter i, men den blir ikkje veldig god å sitte i. IKEA har nokon som kan utvides i frå enkeltseng til dobbeltseng. Da er det madrassen som bestemmer kor god den er å sove på.

Eventuelt går det an å bruke luftmadrasser som gjestesenger. Da anbefaler eg å skaffe ok luftmadrasser og bruk eit teppe e.l. mellom luftmadrassa og lakenet. Luftmadrasser har ein tendens til å vere veldig kalde å sove på, men med eit ullteppe under lakenet så funker der fint.

Endret av Sola^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovesofaen skal ikke brukes mye. Den blir nok først fremst brukt som "pynt", for å møblere et gjesterom, dernest for å sove i, og det blir ikke ofte. Lurt tips med overmadrass. Enig i at sovesofa skjeldent er noe god å sove i.

Da hadde eg vurdert ei slik heller, med dekorative puter:

brimnes-dagseng-med-oppbevaring__0159176

brimnes-dagseng-med-oppbevaring__0164084

Eller ei slik

hemnes-dagseng-med-oppbevaring__0159182_

hemnes-dagseng-med-oppbevaring__0164087_

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...