AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 hvordan bind anbefaler du å kjøpe til å ha med på sykehuset og til tiden etter man kommer hjem fra sykehuset? og hvor mange pakker? har aldri brukt noe annet enn tamponger så er helt grønn. hilsen førstegangs Anonymous poster hash: 11c9a...52e
Pringle Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Jeg anbefaler tøy! Da slipper du mye av ubehaget ved å gå med fuktig papir og plast mot kroppen i flere uker i strekk... Ta en titt på http://www.etsy.com/?ref=si_home og søk på menstrual og/eller postpartum. Hvor mange bind du trenger avhenger av om du vasker dem sammen med babytøy og/eller -bleier; pp-bind er vel på 14-17 tommer. Det går an å kjøpe noen først og så spe på, evt fra andre produsenter (og du kan bruke dem senere når mensen kommer tilbake igjen, kanskje du forandrer mening selv om du har brukt tamponger til nå).
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Jeg brukte store nattbind fra always de første dagene, deretter vanlig bind fra always. På barsel sa de at man burde skifte ca hver 3. time så det går endel bind. Men ikke kjøp så altfor mange, for du vet jo ikke for sikkert om du blør mye eller lenge. Og ang. tøybind så er jeg vanligvis veldig for slike, men akkurat det som kom ut etter renselsen var jeg veldig glad for å kunne kaste i søppla og ikke i vaskemaskinen Anonymous poster hash: a8d6e...df1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Jeg brukte store nattbind fra always de første dagene, deretter vanlig bind fra always. På barsel sa de at man burde skifte ca hver 3. time så det går endel bind. Men ikke kjøp så altfor mange, for du vet jo ikke for sikkert om du blør mye eller lenge. Og ang. tøybind så er jeg vanligvis veldig for slike, men akkurat det som kom ut etter renselsen var jeg veldig glad for å kunne kaste i søppla og ikke i vaskemaskinen Anonymous poster hash: a8d6e...df1 Det skulle stå etter fødselen Anonymous poster hash: a8d6e...df1 1
Redbull Skrevet 29. juni 2013 #5 Skrevet 29. juni 2013 Nattbind fra libresse og vanlige lysegrønne fra libresse. Ekstra lange. Hadde hvertfall kjøpt3 pakker av hver 1
Sunshower Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 Jeg brukte det de hadde på sykehuset da jeg var der. Hjemme brukte jeg nattbind og "vanlige bind". Jeg blødde ikke så veldig lenge, så jeg gikk over på truseinnlegg etterhvert.
Gjest Lypcha Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Jeg brukte de sykehus"bleiene" når jeg var på sykehuset. Tok også med et par hjem sånn tilfelle. Ellers gikk det i nattbind i begynnelsen og så videre på de som heter normal. Begge fra always.
Sol79 Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 Jeg brukte også det vi fikk på sykehuset så lenge jeg var der, og vanlige nattbind etter at vi kom hjem, før jeg kunne gå over til vanlige bind.
Gjest Duftlys Skrevet 29. juni 2013 #9 Skrevet 29. juni 2013 Jeg tok for meg på sjukehuset og knabba med meg noen elefantbind jeg:D HAHA! Ellers brukte jeg nattbind fra Libresse hjemme. Måtte skifte hvertfall hver time i starten! Men renselsen avtok fort hos meg. Blødde masse men ble fort ferdig med det:)
ara Skrevet 29. juni 2013 #10 Skrevet 29. juni 2013 Jeg brukte de gigantiske bleiene da jeg var på barsel. Blødde ganske kraftig de første dagene. Men da jeg skulle hjem den 3 dagen så holdt det med vanlige nattbind fra Libresse. Du kan jo kjøpe et par pakker, så har du. Og dere bor sikkert ikke så langt unna en butikk at du ikke kan få tak i mer på ganske kort tid hvis du skulle ha behov? Dumt å kjøpe inn et stor lager også får du kanskje ikke bruk for det..
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #11 Skrevet 29. juni 2013 På sykehuset får du det du trenger av bind. Det er også sånne engangs nettingtruser der som er kjekke! Jeg kjøpte en pakke med noe svære Tena-blrier på apoteket. Brukte ikke så mange, så har igjen til neste fødsel som snart finner sted... Anonymous poster hash: de498...9bb 1
Vera Vinge Skrevet 29. juni 2013 #12 Skrevet 29. juni 2013 Jeg fikk med meg noe hjem fra sykehuset, så brukte bare vanlige bind etter det. Blødde bare mye de aller første dagene. Men neste gang vil jeg vurdere tøybind etter de første dagene. Det er en grunn til at jeg bruker tampong til vanlig - bind er klamt, syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå