Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klippet håret kort for ikke så lengesiden (guttekort). Jeg angrer så ekstremt. Klarer nesten ikke se meg selv i speilet, for jeg synes det ble stygt. Savner det lange håret så ekstremt mye. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Orker nesten ikke være ute blant folk.

Noen tips til å få kort hår til å vokse fortere?

Hvor lang tid vil det ta f.eks ned til skuldrene?

Noen som har erfaring?

Anonymous poster hash: 2f825...4ff
Videoannonse
Annonse
Gjest sweetsugar
Skrevet

Når jeg var i 12 års alderen, så blei jeg klipt damekort. Ikke guttekort, men damefrisyre, men aaaalt for kort for min del. Var pinnekort rundt hodet, men en litt mer feminin frisyre. Angret med en gang jeg så meg i speilet å bare "hvaaafaen har jeg gjort?!".

Mitt svar. Du må bare godta det. Jeg vet ikke om håret ditt vokser fort, men om ett par mnd skal du se at du begynner å få litt lengde, og da kan det kansje være enklere å style det litt mer feminint. Eventuelt kan du sette på litt løshår, så lar du håret vokse i det. Vil tippe det kansje tar .. rundt ett år å få hår til skuldre? Usikker på dette, men bortsett fra det tror jeg det er lurt å drikke mye vann, noe slags vitaminer som skal være bra for hode å hår osv.

AnonymBruker
Skrevet

Løsning: Extension

Extensions ser veeeeldig sjelden bra ut til så kort hår.

Anonymous poster hash: 5d58f...1bd

Skrevet

Jeg barberte av alt håret mitt for 7 år siden, og jeg mener på at det tok to år å få alt like langt godt ned til kragebenet. Mitt hår vokser normalt fort, så da kan du regne deg frem til hvor lang tid det vil ta deg. Prøv å fokusere på at nå får du alt håret friskt, det kommer til å bli veldig fint når det vokser ut.

Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberte hodet mitt for 8 måneder siden, jeg begynner sånn smått å nå kjeve lengde på håret.

Anonymous poster hash: 86273...0c8
Skrevet

Går ikke an å gjøre noe for å få det til å vokse fortere, dessverre. Men; Du kan holde det sunt slik at det som vokser ut er sunt og glansfullt og mindre sannsynlig til å brekke av. Ordentlige produkter er et must; God sjampo og hårkur samt en form for hodebunnspleie, og når du får litt lengre kan du gå over til leave-in produkter og balsam til å ta i tuppene. Om rundt ett år vil jeg da tro at du har omtrent en lang bob.

Skrevet

Ølgjær fikk håret mitt til å vokse fortere, det kan du da prøve :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Da er det håp for meg. Må bare smøre meg med tålmodighet.

Tar B vitaminer.

Anonymous poster hash: 2f825...4ff
AnonymBruker
Skrevet

Lev sunt! Drikk masse vann, ta tran! Det er det aller viktigste :-)

Jeg klippet meg pinnkort i august. Angret veldig. Var en venninne som trengte hårmodell, jeg hadde slitt hår og tenkte "hår er hår" - og gikk med på en veldig veldig kort klipp. Alle sa jeg passet det, men det ble veldig uvant for meg! Følte jeg måtte sminke og stelle meg veldig for ikke å se ut som en gutt. Kunne ikke lenger gå i boyfriend-fit buksa mi og ei t-skjorte uten at jeg følte jeg så ut som en 13 år gammel gutt.

Begynte å drømme om langt hår om natta.

Gikk uten å klippe meg til november, da så jeg virkelig ikke ut!!

Etter jul kunne jeg legge håret i sideskill. Snurret luggen til side og festet den med spenner.

Klippet meg igjen i februar for å få vekk hockeyen.

I mai fikk jeg alt håret bak ørene.

Klippet meg igjen i juni, hockeyen og de værste slitte tuppene.

Nå har jeg en veldig, veldig kort bob. Den er lang nok bak, men fremme er håret kortere. Når meg ca til der kjevebeinet begynner.

Frisøren mener håret kommer til å nå skuldrene mine til jul.

De første månedene er vers. Det er tortur. Du føler deg som en slask. Å pynte seg til fest føles litt whatever når du uansett ser jævlig ut på håret.

Jeg hadde konstant bad hairday fra oktober til juni. Føles det som.

Men holder du ut et år, lover jeg at det blir bedre! Ikke fall for fristelsen å klippe det! Bare stuss! Vær snill med håret ditt, ikke bruk rettetang og krølltang! Nå prøver jeg å lufttørke håret mitt, men frem til nå har det ikke vært mulig å gå ut døren uten å føne i litt volum.

Det blir bedre :kose:

Anonymous poster hash: e36d5...ea6
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...