AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Jeg vet at med Norwegian kan man sende vognen gratis i alle deres flyvninger, trenger bare en prampack så vognen ikke blir ødelagt. Men hva med bilstol? vi er mye i utlandet og vil unødig kjøpe ekstra greier om vi kan få det med oss fra Norge. Er det noen regler for dette? eller må man bare sjekke det inn som vanlig bagasje og betale for overvekten? ( Hva veier en bilstol egentlig?) Må vel pakke den inn i noe tenker jeg, men hva? noen ideer? Anonymous poster hash: 46e44...c50
ViljaH Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 (endret) Vi pakket babybilstolen inn i prampacken, inni vogna. Eller barnet kan sitte i bilstolen ombord i flyet, hvis du kjøper sete til det. Det finnes bilstoler for eldre barn som er godkjent for bruk i fly, så da kan det eldre barnet sitte i bilstolen ombord, når det uansett må ha sete. Jeg sender ikke bilstol i bagasje, da den fort får seg en trykk og da egentlig skal skiftes ut. Endret 29. juni 2013 av ViljaH
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #3 Skrevet 29. juni 2013 Vi pakket babybilstolen inn i prampacken, inni vogna. Eller barnet kan sitte i bilstolen ombord i flyet, hvis du kjøper sete til det. Det finnes bilstoler for eldre barn som er godkjent for bruk i fly, så da kan det eldre barnet sitte i bilstolen ombord, når det uansett må ha sete. Jeg sender ikke bilstol i bagasje, da den fort får seg en trykk og da egentlig skal skiftes ut. Hvor stor plass er det egentlig I den prampacken? virker som man får plass til ett helt flyttelass i følge noen. Noen har nevnt at man kan legge nedi mykbag, vognpose,dyne og andre diverse ting, men at bilstolen får plass i en prampack hadde jeg ikke tenkt på. Finnes det prampack for tvillingvogner? evt kan jeg putte 2 bilstoler nedi? Anonymous poster hash: 46e44...c50
lykkeliggift Skrevet 29. juni 2013 #4 Skrevet 29. juni 2013 Her er det mange gode tips. http://sikringavbarnibil.blogspot.no/2013/06/slik-sikrer-du-barna-pa-ferieturen.html
ViljaH Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 Hvor stor plass er det egentlig I den prampacken? virker som man får plass til ett helt flyttelass i følge noen. Noen har nevnt at man kan legge nedi mykbag, vognpose,dyne og andre diverse ting, men at bilstolen får plass i en prampack hadde jeg ikke tenkt på. Finnes det prampack for tvillingvogner? evt kan jeg putte 2 bilstoler nedi? Anonymous poster hash: 46e44...c50 Prampack pakkes med reimer som strammes. Vår vogn er medium stor, hjulstell og sittedel da vi bruker den som sportsvogn nå. Med babybilstol i midten gikk det akkurat å lukke den, måtte ta av hjulene og pusle litt for å få det til. Det hadde fint vært plass til hjulstell, mykbag kollapset, vinterpose osv på en gang. Hvor stor plass tar en sammenrullet babydyne, det er ikke noe problem. Jeg ville ikke tatt på meg jobben med å pakke to bilstoler med vogna, det skal holde hardt.
Miss I.W. Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Hvor stor plass er det egentlig I den prampacken? virker som man får plass til ett helt flyttelass i følge noen. Noen har nevnt at man kan legge nedi mykbag, vognpose,dyne og andre diverse ting, men at bilstolen får plass i en prampack hadde jeg ikke tenkt på. Finnes det prampack for tvillingvogner? evt kan jeg putte 2 bilstoler nedi? Anonymous poster hash: 46e44...c50 De har begynt å bli strengere på hva som er i og vekt på prampacken! Det er altfor mange som har som du nevner pakket "et flyttelass" i prampacken og misbrukt poenget med den. Det er bare en str. på prampacken og det skal gå en liten tvillingvogn i den, men to bilstoler i tillegg får du ikke plass til!
MockingJay Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 Vist du får skader på vogna når du har flere ting en bare vogn oppi prampacken så får du ingen ting erstattet. De stopper også prampacker og ber deg pakke opp om de synes den veier mer enn den burde.
Frøken S Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 En liten avsporing, men hvor kjøper man prampack?
TrickyCicci Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 En liten avsporing, men hvor kjøper man prampack? På nettet, eller i standard barneforretninger. Vi var på babyshopping i dag, og de hadde det både på Barnas Hus og Babyshop-butikken vi var innom. Var vel på tilud til 1199 på babyshop, et par hundre mer på barnas hus hvis ikke jeg husker helt feil.
ViljaH Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 Vist du får skader på vogna når du har flere ting en bare vogn oppi prampacken så får du ingen ting erstattet. De stopper også prampacker og ber deg pakke opp om de synes den veier mer enn den burde. Skandinaviske vogner veier mye mer enn hva som brukes i resten av verden, vi har sett hoderisting av skrankepersonale som måtte åpne og se, de hadde bare sett paraplytriller før. Det er ikke misbruk å putte vinterpose og mykbag inni, de hører jo til. Bilstol er litt overtramp, men det må flyselskap akseptere all den tid de ikke tilbyr egen fraktmetode som ikke krønsjer setet. Annet putter jeg ikke inn, selv om det hadde vært plass til sko osv.
MockingJay Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Skandinaviske vogner veier mye mer enn hva som brukes i resten av verden, vi har sett hoderisting av skrankepersonale som måtte åpne og se, de hadde bare sett paraplytriller før. Det er ikke misbruk å putte vinterpose og mykbag inni, de hører jo til. Bilstol er litt overtramp, men det må flyselskap akseptere all den tid de ikke tilbyr egen fraktmetode som ikke krønsjer setet. Annet putter jeg ikke inn, selv om det hadde vært plass til sko osv. Du kan jo synes hva du vil, men sannheten er jo at du ikke får erstatning om du har noe annet enn vognen oppi. Ofte kan man ha bilstol i flysetet, og det er jo også det som er "tilbudet" fra flyselskaper. Du kan jo skjekke den av som vanlig colli som en egen bagasje å betale overvekten. Dessuten er de jo ikke tvungen til å ta hensyn til småbarnsfamilier som skal avgårde.
Mayami Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Jeg tok med bilstol på fly (tror det var Norwegian), og den sendtes som spesialbaggasje uten ekstra kostnad! Damen sa at både vogn og bilstol er gratis å sende!
Gjest Little princess Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Jeg pakker vognen (en Emmaljunga City cross) i Prampacken når jeg skal ut å fly, men ikke søren om jeg fikk plass til en bilstol (Maxi Cosi) oppi der sammen med vogna! Det så ut som et lite hus, og reimene gikk ikke sammen. Så vi tok bare med oss bilstolen ombord på flyet uten å bestille sete til henne. Det har aldri vært noe problem hittil (flydd 4 gang med henne) vi får ha henne mellom oss i bilstolen og om det mot formodning skulle være fullt så kan man legge setet i hattehyllen. Cabinpersonalet har vært veldig behjelpelige, men vi reiser utelukkende med SAS også da.
ViljaH Skrevet 3. juli 2013 #15 Skrevet 3. juli 2013 Jeg pakker vognen (en Emmaljunga City cross) i Prampacken når jeg skal ut å fly, men ikke søren om jeg fikk plass til en bilstol (Maxi Cosi) oppi der sammen med vogna! Det så ut som et lite hus, og reimene gikk ikke sammen. Så vi tok bare med oss bilstolen ombord på flyet uten å bestille sete til henne. Det har aldri vært noe problem hittil (flydd 4 gang med henne) vi får ha henne mellom oss i bilstolen og om det mot formodning skulle være fullt så kan man legge setet i hattehyllen. Cabinpersonalet har vært veldig behjelpelige, men vi reiser utelukkende med SAS også da. Jeg har vurdert denne løsningen også, men vurdert at bilstolen ikke får plass i hatthyllen. Og hvis flyet er fullt, har man et problem. Jeg sender ikke bilstol som spesialbagasje alene, da jeg har sett hvor hardhendte stuerne er. Derav ideen om å legge den inni prampack for å få beskyttelse, den er jo også spesialbagasje.
Gjest Little princess Skrevet 3. juli 2013 #16 Skrevet 3. juli 2013 (endret) Jeg har vurdert denne løsningen også, men vurdert at bilstolen ikke får plass i hatthyllen. Og hvis flyet er fullt, har man et problem. Jeg sender ikke bilstol som spesialbagasje alene, da jeg har sett hvor hardhendte stuerne er. Derav ideen om å legge den inni prampack for å få beskyttelse, den er jo også spesialbagasje. Jeg spurte en kompis av meg, som jobber hos SAS som cabinpersonale og han sa at Maxi cosien får plass i hattehyllen For jeg nekter også å sende med bilstolen i spesialbagasje, de behandler jo ikke ting særlig pent.. Edit: la til to ord. Endret 3. juli 2013 av Little princess
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #17 Skrevet 3. juli 2013 Jeg spurte en kompis av meg, som jobber hos SAS som cabinpersonale og han sa at Maxi cosien får plass i hattehyllen For jeg nekter også å sende med bilstolen i spesialbagasje, de behandler jo ikke ting særlig pent.. Edit: la til to ord. Den passer ikke i hyllene til Norwegian. Anonymous poster hash: 40ec3...ce6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå