Gå til innhold

Jeg er så innmari lei og forbannet over matregimet hjemme til eksen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei jente på 10 år sammen med eksen min.

Etter at han fikk samboer for tre år siden, så har det blitt helt ekstremt strengt mtp mat siden hun er av den oppfatning at man skal spise alt som blir servert, og alt som er på tallerkenen. Det er heller ikke lov å drikke vann mens man spiser..

Barnet mitt har noen ting hun virkelig ikke liker, som erter, squash, bønner og kål, for å nevne noe. Det er særdelels få ting hun ikke liker da hun er et veldig altspisende barn. Hun elsker f.eks fisk, grønnsaker og t.o.m blåmuggoster.

Jeg har en regel om at alt skal smakes på, flere ganger, før man kan si at en ikke liker det. Heller ikke lov å si æsj om mat... Og vi har et variert og sunt kosthold, med mye fisk, grønnsaker, frukt og rene matvarer.

Idag kom hun hjem fra faren og gråt sine modige tårer over at hun må spise opp store porsjoner og det hun ikke liker. Toppet seg for henne pga hun endte opp med å kaste opp utover kjøkkenbordet (får ikke gå fra bordet før alt er spist opp, selv om hun sa hun var kvalm og måtte på do), og endte opp med HUSARREST pga hun kastet opp maten!!!

Har tatt det opp med far gjentatte ganger, og får bare beskjed om at i hans hus gjelder deres regler, og jeg har ikke noe med å blande meg inn....

Aner seriøst ikke hva jeg skal gjøre. Familievernkontoret er hyppig besøkt, men far lover endring mens vi er der, også fortsetter han i det samme sporet.....

Anonymous poster hash: c1474...abd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffameg, og stakkars barn!

Jeg har igrunnen ingen gode råd, men jeg synes dette høres helt forferdelig ut; overtramp og maktmisbruk. Er far virkelig enig i sin samboer, eller blir han også overkjørt? Ut i fra innlegget ditt høres jo samboeren hans mer eller mindre ut som en gedigen trailer i møte med to syklister...

Håper du får noen gode råd, og at det løser seg. Støtt barnet ditt iallefall, slike opplevelser setter ganske store spor.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Uffameg, og stakkars barn!

Jeg har igrunnen ingen gode råd, men jeg synes dette høres helt forferdelig ut; overtramp og maktmisbruk. Er far virkelig enig i sin samboer, eller blir han også overkjørt? Ut i fra innlegget ditt høres jo samboeren hans mer eller mindre ut som en gedigen trailer i møte med to syklister...

Håper du får noen gode råd, og at det løser seg. Støtt barnet ditt iallefall, slike opplevelser setter ganske store spor.

Jeg støtter jo henne, men det er ikke så mye jeg får gjort når hun er der.... Merker det godt når hun kommer hjem, for hun sluker maten. Til far så skal maten spises opp så kjapt som mulig, mens hjemme hos meg så er vi vant med at måltid er en hyggelig ting som vi spiser i normalt tempo.

Far var ikke sånn før, så det er nok hans samboer som styrer løpet. Jenta mi har lenge sagt at hjemme hos faren er det "Hanna" som er sjef...

Anonymous poster hash: 5f383...f07

Skrevet
hjemme hos meg så er vi vant med at måltid er en hyggelig ting som vi spiser i normalt tempo.

Ja, det er vel majoriteten av jordens befolkning vant med...!

Har du snakket med far om denne spesifikke hendelsen da (oppkast ved bordet)? Jeg blir så nysgjerrig på hva han har sittet og tenkt mens dette pågikk (dersom han var tilstede da). Om han synes det er ok å sitte å se på at datteren hans blir tvunget til å spise noe hun ikke liker, og kaster opp utover bordet...

Nei, som sagt så håper jeg det løser seg på et vis. Og jeg forstår jo at du er rimelig maktesløs når hun er hos dem. Kanskje hun kan begynne å skrive dagbok når hun er der, så har hun iallefall beskrevet opplevelsene sine i tilfelle det blir aktuelt å diskuterer det med utenforstående?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vel majoriteten av jordens befolkning vant med...!

Har du snakket med far om denne spesifikke hendelsen da (oppkast ved bordet)? Jeg blir så nysgjerrig på hva han har sittet og tenkt mens dette pågikk (dersom han var tilstede da). Om han synes det er ok å sitte å se på at datteren hans blir tvunget til å spise noe hun ikke liker, og kaster opp utover bordet...

Nei, som sagt så håper jeg det løser seg på et vis. Og jeg forstår jo at du er rimelig maktesløs når hun er hos dem. Kanskje hun kan begynne å skrive dagbok når hun er der, så har hun iallefall beskrevet opplevelsene sine i tilfelle det blir aktuelt å diskuterer det med utenforstående?

Ts;

Nei, jeg har ikke snakket med far om dagens episode. Pga samboeren hans har sjalusitendenser så har han bedt meg om å ringe han i arbeidstiden hans som er mandag-fredag fra 7.30-15.30 hvis det er noe. Jeg var ikke hjemme fra jobb før kl 16 idag.

Skal ringe han på mandag, men av erfaring så vet jeg at det ikke når frem.

Gjest Gjest
Skrevet

Tipper problemet her ikke er jenta eller maten, men mor, far, fars samboer og deres konflikter. Jenta og maten blir brikker i et krigsspill...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en ekstremt kresen stesønn, og da mener jeg det er mye han pirker i og plukker ut av maten. Trur ikke han spiser noe grønnsaker som er kokt. Så skulle jeg vært sånn mot han, så har ikke han trivdes med oss iallfall.Jeg har alltid grønsaker eller salat til middag. (Og han slipper selvsagt å ha på grønnsaker på tallerkenen sin) Mine unger er altspisene og ikke kresene, men også de har jo som din datter noen få ting som de ikke liker. Og vi voksne liker vel ikke alt vi heller.

Hadde dette skjedd med mine barn så hadde jeg trampet opp øyeblikkelig og fortalt dette kvinnemenneske at hun hadde med å slutte å mishandle dattern min!!! Kjenner jeg ble fly forbanna på dine vegne TS

Husarrest fordi hun spydde!! Var jo de som tvingte henne å spise opp!!! Når hun var mett og i tilegg ting hun ikke likte. Stakkars stakkars barn.

Anonymous poster hash: 963e3...ea6
  • Liker 15
Skrevet

Ikke lov til å drikke VANN mens man spiser?! Hvaslags sinnsforvirra kvinnfolk er dette egentlig?

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lov til å drikke VANN mens man spiser?! Hvaslags sinnsforvirra kvinnfolk er dette egentlig?

Ts;

Får ikke drikke vann pga hun mener at de da drikker seg mett. I følge henne så skal vann drikkes etter måltidet..

AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Får ikke drikke vann pga hun mener at de da drikker seg mett. I følge henne så skal vann drikkes etter måltidet..

Jeg må selv ha drikke til maten for jeg blir jo så utrolig tørst når jeg spiser mat, spesielt middag.

Siden hun er sjalu på deg, så virker det som hun er det på dattern din også, så derfor er hun sånn mot henne. Hun takler vel ikke at dere har et barn sammen. Så går det utover henne på denne måten der.

Hilsen annonym over som var fly forbanna på dine vegner

• Liker 3
Skrevet

Jeg vokste opp med sånne "regler", og det ga meg mye problemer med mat. Ta tak i det, så raskt som mulig.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Det der er maktmisbruk. Det er ingen som har noe med når og hvor en person drikker vann. Selv om det er et barn. Jeg hadde sagt til datteren din at hvis stemor forsøker å tvinge henne til sånne ting, så skal hun gå fra bordet. Og hvis hun da lager bråk over det, så burde hun ringe deg. Bor de langt unna?

Anonymous poster hash: ee2eb...a78

• Liker 17
Gjest Regine
Skrevet

Og jeg skjønner ikje at du venter til mandag m å ringe far!!! Stemors sjalusi kommer langt ned på lista over hva som skal hensyntas når det gjelder barnets opplevelser. Her har far/stemor begått grove overtramp og barnet vil lett utvikle spiseforstyrrelse om dette får fortsette. Så du burde tatt dette m far umiddelbart, fordi dette går langt utoveevat far skal setene selv når ungen er hos han.

AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde ikke brydd meg et gram om hennes sjalusi og ringt barnefar nå!!! Og jeg hadde funnet på å ringt henne også og sagt at dette akepterer jeg ikke!!!

• Liker 26
Skrevet

Ts;

Nei, jeg har ikke snakket med far om dagens episode. Pga samboeren hans har sjalusitendenser så har han bedt meg om å ringe han i arbeidstiden hans som er mandag-fredag fra 7.30-15.30 hvis det er noe. Jeg var ikke hjemme fra jobb før kl 16 idag.

Skal ringe han på mandag, men av erfaring så vet jeg at det ikke når frem.

Gurimildemaria, hva for slags varianter av menneskeheten er disse to??

Jeg hadde gitt langt fillern i sjalusiproblemene til samboer "Hanna", det er bittesmå bagateller i forhold til hva din datter opplever når hun er hos sin far! Forstår jo at du nødig vil pirke borti udyret, men jeg håper virkelig ikke du og din datter lar dere diktere, selvom det er uforskyldt.

Det er ganske alvorlig det samboeren til far driver med. Hun har tydelig store problemer, ikke bare med sjalusi. Uansett er det helt uholdbart at din datter skal lide. At far har kapitulert og blitt en puslete tøffel i eget hjem, er jo trist; men at datteren deres blir dratt med i det er jo tragisk.

Og jeg skjønner ikje at du venter til mandag m å ringe far!!! Stemors sjalusi kommer langt ned på lista over hva som skal hensyntas når det gjelder barnets opplevelser. Her har far/stemor begått grove overtramp og barnet vil lett utvikle spiseforstyrrelse om dette får fortsette. Så du burde tatt dette m far umiddelbart, fordi dette går langt utoveevat far skal setene selv når ungen er hos han.

Skriver under her.

Jeg heier på deg TS, men da håper jeg du gjør noe!

• Liker 4
Skrevet

Må bare få sagt meg enig i de som ytrer bekymring her... Dette høres helt sinnsykt ut, og her må du bare legge ned veto. Joda, det er deres hjem, men du er faktisk barnets mor, noe samboeren til barnets far aldri kommer til å bli. Dette kan garantert gi henne store problemer med mat og eventuelt også spiseforstyrrelser, noe du ikke skal måtte finne deg i. I verstefall, mener jeg at du bør koble inn andre instanser for å få hjelp. Hun nekter barnet vann ved måltidet? Hvaforno?! Og det at barnet får husarrest for å kaste opp ved boret er enda mer sinnsykt... De nektet barnet å gå på toalettet, og da må de ta følgene. Å straffe henne på denne måten, ser jeg på som et grovt overtramp.

• Liker 19
Skrevet

Dette er ikke bare maktmisbruk, men regelrett mishandling!!
Du som mamma har ansvar for å sørge for at datteren din slipper å oppleve mer av dette.

Jeg ville meldt far og samboeren til barnevernet og nektet ham samvær. Ikke fordi jeg vanligvis ser på sånt som en god løsning, men fordi du må beskytte datteren din.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

"Lei" matregimet?

Du ringer ex nå og informerer at barnevernet bli koblet inn klokken 08.00 mandags morgen. Eller du kan sende en melding. Men dette må du gå videre med.

Anonymous poster hash: 370a9...37e
  • Liker 22
Skrevet

Det er tvang, og å tvinge noen som helt til å spise noe de ikke liker til de kaster opp er på grensen til overgrep. Det er svært sjelden voksne heller liker alt de blir servert, man tvinger da ikke voksne til å spise ting de ikke liker! Stakkars barn. Jeg hadde ikke orket å levere henne til en slik familie!

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...