AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har en hund som ikke klarer å holde på avføring. Hun har noen problemer med lukkemuskelen som gjør at det bare siver ut og dyrlegen kan ikke gjøre noe for å ordne problemet. Jeg begynner, helt ærlig, å bli kjempe lei av å vaske avføring i tide og utide. Hundene preges også veldig av dette. Hun liker ikke å bli tørket bak, er ofte sår siden der alltid er tørket avføring der og viser veldig stor misnøye når hun oppdager at der er bæsj etter henne på gulvet. I det siste har hun endret veldig oppførsel også. Hun ligger stort sett i buret sitt hele dagen og de få gangene hun titter ut henger hun veldig med hodet og er rask på å gå til bake i buret. Problemet har i tillegg blitt veldig mye verre de siste mnd, men dyrleger sier at det ikke er noen forandring "der bak"(har vert hos 3 forskjellige med problemet). Jeg er oppgitt og hunden ser ut til å bli deprimert. Jeg skjønner ikke hvordan vi skal løse denne situasjonen. Det er så utrolig trist å se at hunden ikke har det godt i det hele tatt og dyrlegene ikke kan ordne problemet. Noen som kan gi noen tips og råd på veien, for akkurat nå ser jeg veldig svart på ting.Anonymous poster hash: 17bd3...e31
Gjest Murica Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 Jeg ville barbert bakenden på hunden og kjøp hundebleier ? Verdt ett forsøk hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Hunden har ikke mye til liv. Den vil ha det bedre i hundehimmelen. Anonymous poster hash: addbb...a09
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Jeg ville barbert bakenden på hunden og kjøp hundebleier ? Verdt ett forsøk hvertfall. Hunden er av korthåret rase så pelsen er ikke så stort problem sånn sett. Avføringen vil tørke der uansett. Har lurt litt på dette med bleie, men ser ikke helt at det vil løse sårheten i baken, men heller gjøre den verre? Men klart, det er jo absolutt verdt et forsøk for da vil hun i det minste ikke være tilgriset av avføring hun har lagt seg i eller se det selv. Hvor kan man få tak i slikt? Hunden har ikke mye til liv. Den vil ha det bedre i hundehimmelen. Anonymous poster hash: addbb...a09 Vi har tatt opp problemet med flere veterinærer og ingen av dem har nevnt noe om at hunden vil ha det best som død. Nå har jo ikke jeg heller tatt opp akkurat det med avlivning med dem da jeg hele tiden har håpet at både jeg og hunden skal klare å leve med dette problemet. Hunden er ganske ung og burde ha mange gode år igjen hvis vi bare klarer å finne en ordning som gjør at hun har det bra.Anonymous poster hash: 17bd3...e31
Gjest Murica Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Er det mulig å bruke babypudder eller noe for å holde hund tørr i bleien?
Gjest HappyWaffle Skrevet 29. juni 2013 #6 Skrevet 29. juni 2013 gamle hunden min ble opperert i bakenden (i endetarmen) og da var det 50/50 for at lukkemuskelen ble ødelagt. og dyrlegen sa hvertfall til meg at så klart kan man gå å tørke bæsj, men hun sa også at hunden ikke ville ha det bra med seg selv for de merker jo så klart at noe er galt. så vi fant rett og slett ut at hvis det ble så lukkemuskelen ble ødelagt (skadet) så ville vi vurdere å avlive han.
Sugerøret Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Bleie ser jeg som et større problem.Da er det ikke like lett å se om hunden har bæsjet.Avføring blir liggendes og irritere enda mer.Samt det blir varmt og klamt i ei bleie Er det nerver som er problemet? Eller selve muskelen? Nå er jeg hverken lege eller dyrlege,men kan en ikke operere lukkemuskelen? Og om det er nerver i klem,så kan en med MRI f.eks se slikt tror jeg
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #8 Skrevet 29. juni 2013 Bleie ser jeg som et større problem.Da er det ikke like lett å se om hunden har bæsjet.Avføring blir liggendes og irritere enda mer.Samt det blir varmt og klamt i ei bleie Er det nerver som er problemet? Eller selve muskelen? Nå er jeg hverken lege eller dyrlege,men kan en ikke operere lukkemuskelen? Og om det er nerver i klem,så kan en med MRI f.eks se slikt tror jeg Om jeg prøver bleier må jeg jo eventuellt sjekke den ganske ofte. Usikker på hvordan hunden vil takle det da hun virker brydd nå når rumpen må tørket i hytt og pine. Det er en nerveskade i tillegg til at muskelen er veldig dårlig. Jeg har fått beskjed av alle dyrlegene at det ikke er noen operasjon som vil fikse henne. Jeg klarer ikke helt å tenke på muligheten for å avlive henne kjenner jeg, noe som egentlig er feil det også når jeg merker at hunden ikke har det godt. Det er jo veldig egoistisk av meg, men.... Jeg klarer ikke å gi opp helt ennå. Anonymous poster hash: 17bd3...e31
Sugerøret Skrevet 30. juni 2013 #9 Skrevet 30. juni 2013 Uffameg. Jeg skal ikke si du må avlive.Men tenk på det. Hun har det nok ikke godt nei.Og jo eldre en blir ,jo værre kan det bli.Ikke nødvendigvis,men det kan bli.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 Når det er uhelbredelig og gir hunden konstante plager, vil det være egoistisk å IKKE vurdere avliving. Det er klart at avføring som siver gir hunden sår og infeksjoner. Også urinveiene kan bli affisert når avføingen renner nedover. Anonymous poster hash: 55d3f...96a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har bestemt meg for å ta en ny time hos dyrlegen for å drøfte problemstillingen igjen siden oppførselen hennes gradvis endrer seg og hun viser flere tegn til å være utilpass. Kommer til å ta opp dette med avliving for å høre hva de tenker om det. Kan ikke si jeg gleder meg, men hunden har det ikke godt nå, så jeg kan ikke sette mine følelser forran hennes helse. Æsj, dette er ikke noe kjekt :frown:Anonymous poster hash: 17bd3...e31
Sugerøret Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har bestemt meg for å ta en ny time hos dyrlegen for å drøfte problemstillingen igjen siden oppførselen hennes gradvis endrer seg og hun viser flere tegn til å være utilpass. Kommer til å ta opp dette med avliving for å høre hva de tenker om det. Kan ikke si jeg gleder meg, men hunden har det ikke godt nå, så jeg kan ikke sette mine følelser forran hennes helse. Æsj, dette er ikke noe kjekt :frown:Anonymous poster hash: 17bd3...e31 Uff nei,det er det vanskligste en gjør som dyreeier.Det å ta steget,tørre å ta de vanskelige og vonde tankene. Har ikke mye fornuftig å komme med,annet en en klem og lykke til.
Gjest sweetsugar Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Kan du ikke prøve en bleie? Blir nokk veldig slitsomt, men kansje høre hva dyrlegen mener om bleie? Kjempekjipt om du må ta valget å avlive hunden, men jeg tenker om hunden nå begynner å bli utilpass, så er det jo verdt et forsøk med bleie, å se om humøret endrer seg?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 Jeg kommer helt klart til å drøfte alle muligheter med dyrlegen. Mitt aller siste ønske er at hun må avlives så om vi finner andre løsninger så skal de prøves ut uten tvil så lenge det ikke tærer videre på hundens helsetilstand. Skal prøve å huske å gi en liten oppdatering etter jeg har snakket med dem. Anonymous poster hash: 17bd3...e31
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #15 Skrevet 3. juli 2013 Da har vi hatt en runde til hos dyrlegen. Hunden ligger å snorksover etter bedøvelse for røntgenbilder. Bildene skal sendes videre til spesialist for å få en til vurdering. Det kan finnes en en behandling med medisiner vi kan prøve, men det er veldig usikkert at den virker på min hund siden hun er et vanskelig tilfelle. Dyrlegen støtter meg i avliving hvis det er det jeg bestemmer meg for, men jeg venter så klart på svarene på røntgen for å se om det er mulighet for å prøve ut den medisinske behandlingen. Bleie er uaktuellt da det kun vil gjøre vondt verre mtp infeksjonsfare i eventuelle sår som kan komme der bak. Akkurat nå føler jeg egentlig at vi bare sitter å venter på dødsdommen Anonymous poster hash: 17bd3...e31
Gjest sweetsugar Skrevet 3. juli 2013 #16 Skrevet 3. juli 2013 Da har vi hatt en runde til hos dyrlegen. Hunden ligger å snorksover etter bedøvelse for røntgenbilder. Bildene skal sendes videre til spesialist for å få en til vurdering. Det kan finnes en en behandling med medisiner vi kan prøve, men det er veldig usikkert at den virker på min hund siden hun er et vanskelig tilfelle. Dyrlegen støtter meg i avliving hvis det er det jeg bestemmer meg for, men jeg venter så klart på svarene på røntgen for å se om det er mulighet for å prøve ut den medisinske behandlingen. Bleie er uaktuellt da det kun vil gjøre vondt verre mtp infeksjonsfare i eventuelle sår som kan komme der bak. Akkurat nå føler jeg egentlig at vi bare sitter å venter på dødsdommen Anonymous poster hash: 17bd3...e31 Krysser fingre å tær for hunden deres! Kjempetrist om dere må avlive.. håper for guds skyld dere kan prøve ut medisinsk behandling! Masse lykke til å stor klem
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #17 Skrevet 15. juli 2013 Da har jeg endelig fått svar fra dyrlegen igjen og voffsi har time til uken for avliving. Det finnes ikke noe å gjøre. Har fått tid til å fordøye dette etter hvert og ser at det er det eneste fornuftige å gjøre for hundens del, selv om det er forferdelig sårt.Anonymous poster hash: 17bd3...e31
Sugerøret Skrevet 15. juli 2013 #18 Skrevet 15. juli 2013 uff ,jeg sier bare kondolerer.Det gjør vondt å måtte si farvell til en god venn.Men du vet du har gjort det du kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå