Veslejenta Skrevet 14. april 2004 #1 Skrevet 14. april 2004 Jeg er litt for glad i sjokolade og må finne noe litt sunnere å spise som snacks om kveldene. Jeg er allergisk mot gulerøtter og andre røtter, i tillegg til kiwi og all slags nøtter. Og antageligvis mot epler og den typen frukt siden jeg begynner å klø i halsen når jeg spiser det. Noen som har noen ideer til hva jeg kan spise som som snacks om kveldene da?
Pusekatt Skrevet 14. april 2004 #2 Skrevet 14. april 2004 Agurk, rød paprika og blomkål i hhv strimler/små buketter - sammen med Maarud Holiday-dipmix (tilberedt med lettrømme, evt yoghurt naturell). Det synes jeg er kjempegodt hvertfall! Og så er popcorn forholdsvis sunn snacks da.
Veslejenta Skrevet 14. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2004 Takk for svar Pusekatt! Får komme meg i butikken i morgen! Noen andre som har flere ideer? Hva spiser dere som snacks på en vanlig hverdag?
Modesty Skrevet 14. april 2004 #4 Skrevet 14. april 2004 Steinfrie druer er kjemegodt hvis du er søtsyk en kveld!
Nilma Skrevet 15. april 2004 #5 Skrevet 15. april 2004 Jeg lager ofte smoothie hvis jeg har lyst på noe godt. Omtrent sånn: 1 beger Yoplait 0,1% yoghurt 1 banan en god slump frosne bær eller frukt Kjøres i blender til det har passe konsistens; jeg liker å ha ganske mye frosne bær i, da får smoothien nesten softis-konsistens Sunt og godt!
:-) anna Skrevet 15. april 2004 #6 Skrevet 15. april 2004 Jeg spiser tørrfisk om jeg er saltsjuk. Mmmmm noe av det beste jeg veit også da...
Gjest 1111 Skrevet 15. april 2004 #7 Skrevet 15. april 2004 Lag gele av gelantinplater og fun light saft. nam :-)
Gjest Moonshadow Skrevet 15. april 2004 #8 Skrevet 15. april 2004 Jeg spieser mye yoghurt naturell med dr lindbergs fruktose og stenfrie druer.
Arwen Skrevet 15. april 2004 #9 Skrevet 15. april 2004 Fruktose får du til halv pris på helsekost butikkene hvis du kjøper den som ikke er merket med Lindberg.. bare ett tips.
Gjest Moonshadow Skrevet 15. april 2004 #10 Skrevet 15. april 2004 Den kosta ikke så mye den jeg kjøpte heller.. 20kr for en stor boks.
Veslejenta Skrevet 15. april 2004 Forfatter #11 Skrevet 15. april 2004 Takk for mange gode tips! Har en del frosne blåbær i fryseren, så kanskje jeg burde lage meg smoothies. Tror nok det blir en tur på butikken i kveld ja! Særlig siden gubben kommer seint hjem.
smile Skrevet 15. april 2004 #12 Skrevet 15. april 2004 Takk for mange gode tips! Har en del frosne blåbær i fryseren, så kanskje jeg burde lage meg smoothies. Tror nok det blir en tur på butikken i kveld ja! Særlig siden gubben kommer seint hjem. hvis du har frossne blåbær: kjør de frossne i hurtigmikser. tilsett litt sukker (ikke mye) en liten slump med fløte!!!!! Nam-nam! Smaker ekstra godt med vaniljesaus over men da begynner det kanskje ikke å bli så sunt mer..... :veldigsur:
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #13 Skrevet 15. april 2004 Kesam light med funlight bringebærsaft røres sammen (en halv boks kesam og saft nok til et stort glass). Smaker som deilig yoghurt. Obs..ser guffent ut før det er rørt sammen.
L'Orage Skrevet 16. april 2004 #14 Skrevet 16. april 2004 Cottage Cheese med lettsyltetøy? Det synes jeg er et godt alternativ til den noe mer usunne riskremen.
aline Skrevet 20. april 2004 #15 Skrevet 20. april 2004 Jeg er også sånn godtehungrig, og prøver stadig å finne på noe som kan hjelpe. Var på Maxi å kjøpte sånne små hermetikkbokser med forskjellig frukt (ikke disse store i sukkerlake, men på maxi får du akkurat samme type småbokser som du får med annansa, sånne du kjøper 6 i pakka av, med flere forskjellige frukter i biter i.) Egentlig skulle jeg forberede en smoothie, så jeg puttet boksen i frysa for å få frukten litt frossen.... har hørt at det gir bra konsistens... Men når jeg tok den ut igjen, så fant jeg ut at frossen frukt var minst like godt som snacks rett fra boksen, som det er i en smoothie!!!! Hadde en liten dæsj kesam med vanilje også, som jeg brukte som dipp, men det er absolutt ikke nødvendig!!! Og gud så godt det var!! Så nå har jeg kjøpt masse bokser med hermetikk-frukt å puttet i frysa, så kan jeg ta frem en liten boks når jeg trenger!! :D
Gjest Mrs. Potter Skrevet 22. april 2004 #16 Skrevet 22. april 2004 Jeg pleier i ta forskjellige frukter å dele opp i strimler,båter. F.eks banan,eple,pære,appelsin,grape-frukt,ananas. Det blir så mye bedre å spise da,istede for å ta seg en hel eple f.eks. Ellers så er det veldig godt med gulrot i strimler sammen med dip,eller philadelpia ost. Ananas på boks er ogodt å spise rett fra boksen. Selv bruker jeg å kjøpe et blomkålhode,dele opp og spise Mrs.Potter
Veslejenta Skrevet 25. april 2004 Forfatter #17 Skrevet 25. april 2004 Da har jeg laget meg en blåbær-smoothies! mmm!
Gjest Catwoman Skrevet 26. april 2004 #18 Skrevet 26. april 2004 ellers så er ikke sjokolade så ille å spise hvis du velger den mørke varianten. Det skal visstnok være veldig sunt det, er det noen som påstår.
opa| Skrevet 28. april 2004 #19 Skrevet 28. april 2004 Vannmelon, mer vannmelon og enda mer vannmelon. Søtt og kjempegodt og ikke så usunt heller (om jeg ikke er helt på jordet)
Gjest 1111 Skrevet 29. april 2004 #20 Skrevet 29. april 2004 Hjemmelagede muslibarer er jo også utrolig godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå