Gå til innhold

Barn som leker i blokk (i oppgang)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en relativt stor blokk hvor leilighetene er veldig små, det står eksplisitt i bofellesskap-reglementet at de kun skal bebos av ene voksen alene. Dette har med brannsikkerhetsreglement, varmtvannsbeholdere (sikkert også litt pga støy) og så videre. Likevel er det ikke alle som respekterer dette (spesielt de som leier ut driter i dette og leier ut til flere personer).

Nylig har den ene boligen byttet ut en sliten fyr med en hyggelig innvandrerdame. Dette har medbrakt også at besøket til leiligheten også har blitt byttet ut, fra litt slitne eldre menn, til en liten skokk barn. Jeg tror iallfall de er besøket, og at de ikke bor der, men er ikke helt sikker.

Iallfall. Disse barna kommer støtt og stadig innom, noe som ikke er galt i seg selv, men barna leker veldig støyende i oppgangen (løper, tramping, hopping, de hyler og ler), som jeg vil klassifisere som utelek. Så når de gjør dette inne i oppgangen, og det blir et helvetes ekko, oppleves det som veldig sjenerende. Spesielt siden jeg for tiden jobber natt og leser neste års pensum, men det er forsåvidt irrelevant, jeg tåler mye lyd, men dette blir veldig over i overkant.

Jeg har lyst å si fra på en skikkelig måte, at det ikke er sånn *furte-furte, skule stygt bort på døren hver gang jeg går forbi*, men jeg vet ikke helt om jeg kan si fra direkte, fordi om jeg blir møtt med en "de er jo unger, unger bråker", så kan det være at jeg blir litt i overkant irritert (spesielt i nattarbeid-modus) og jeg vil jo ikke være uhøffelig eller noe.

Kan til en viss grad forstå om hun ikke vil at de skal leke ute, ettersom det er et relativt dårlig nabolag, men da kan hun vel heller ikke la dem herje på inne??

Måtte bare få det ut.. håper noen har noen gode forslag..

Anonymous poster hash: c1850...05b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å skrive et anonymt høflig brev som du dytter under døren, og underskrive med "beboer som trenger ro" eller lignende. Da får du frem alle poengene dine akkurat slik du vil uten å bekymre deg for at det blir en diskusjon ut av det...

Anonymous poster hash: 0fc40...220

Skrevet

Hva med bare å si ifra til ungene neste gang de herjer? Gå ut i gangen og si på en ordentlig måte at det ikke er lov til å leke i oppgangen. Virker ikke det, ville jeg prøvd forslaget i innlegg #2.

Skrevet

Gå ut og forklar på en ordentlig måte.De fleste unger takler slik veldig godt.

Jeg forteller ungene her at når de løper,hopper osv .blir det ekko i hele blokka.Samt at vi gamle folk blir fortere sliten i øra og hode av slikt bråk.Skjeldent jeg har blitt møtt med sure fjes da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...