Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan lærere forelske seg i en elev? Noen som har opplevd dette? Snakker om ungdomsskole og vgs.

Anonymous poster hash: 5a885...517
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig denne blir slettet ettersom aldersgruppen du snakker om inkluderer de som er under 16 år...

For å svare på spørsmålet ditt, har det vært noen saker i media som har dukket opp som følge av dette... Regner med det er noen "mørketall" her, men de fleste vet nok at en slik forelskelse er uheldig, og velger sannsynligvis å ikke fôre den, men heller vente til det går over. Ellers tror jeg ikke at det er veeeldig utbredt da småripsa (over 16, mener jeg...) er umodne, skravlete og usjarmerende i veldig mange tilfeller... Grøss. Hvorfor lurer du på dette, egentlig? Er du eleven eller læreren her, eller hva snakker du om, egentlig?

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

De kan, men jeg håper de fleste er profesjonelle nok til å ikke gjøre noe med det.

• Liker 7
Skrevet

Det var det faktisk en sak om i avisen for ikke så lenge siden. En lærer fra Halden (?) i Østfold som forelsket seg og hadde samleie med en elev så det er fullt mulig ja.

AnonymBruker
Skrevet

De kan jo forelske seg. Men de bør jo absolutt ikke la forelskelsen ta overhånd.

På ungdomskolen er det kanskje ikke så vanlig, men på vgs er det jo vanlig med vikarlærere som bare er ett par tre år eldre enn elevene. Skla ikke mye til før det kommer litt søt musikk da ;)

Anonymous poster hash: 7b5f0...f7a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo han engelske læreren som rømte med eleven sin til Frankrike. Han ble dømt til mange år i fengsel.

Anonymous poster hash: f5652...803
  • Liker 2
Gjest foreleser
Skrevet

Det finnes jo mange eksempler på dette. Det er lett å forelske seg i en elev. Det fleste lærere er profesjonelle og styrer unna dette, spesielt på ungdomsskole. Er man en ung lærer kan det være litt vanskeligere på videregående. Jeg kjenner personlig en lærer som gikk fra kone og barn for å gifte seg med en elev fra videregående. Det skapte selvfølgelig mye støy, men de gjorde ikke noe ulovlig og de har nå vært sammen i mange år.

Jeg har selv vært foreleser på et universitet og der er det mange flotte studiner. Det hendte jo at jeg skulle ønske jeg var singel og fri til å rote litt med noen av disse damene. Men det er jo ikke stuerent å gjøre slikt selv om damene var voksne. Jeg merket flere ganger at noen av damene ble forelsket i meg, men jeg syns det ville være misbruk av stillingen å innlate meg på noe. Og selvfølgelig galt overfor min kone.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo mange eksempler på dette. Det er lett å forelske seg i en elev. Det fleste lærere er profesjonelle og styrer unna dette, spesielt på ungdomsskole. Er man en ung lærer kan det være litt vanskeligere på videregående. Jeg kjenner personlig en lærer som gikk fra kone og barn for å gifte seg med en elev fra videregående. Det skapte selvfølgelig mye støy, men de gjorde ikke noe ulovlig og de har nå vært sammen i mange år.

Jeg har selv vært foreleser på et universitet og der er det mange flotte studiner. Det hendte jo at jeg skulle ønske jeg var singel og fri til å rote litt med noen av disse damene. Men det er jo ikke stuerent å gjøre slikt selv om damene var voksne. Jeg merket flere ganger at noen av damene ble forelsket i meg, men jeg syns det ville være misbruk av stillingen å innlate meg på noe. Og selvfølgelig galt overfor min kone.

Foreleser/seminarlærer på høyere studier er jo noe helt annet enn elev-lærer forholdet i VGS og spesielt i ungdomsskolen. I førstnevnte situasjon er jo begge parter voksne og man har langt fra så tett forhold som elev-lærer. Det er jo heller ikke foreleser som skal vurdere eksaemensbesvarelsen til studenten, og man har jo ikke noe god oppførsel/oppmøteregistrering som elever har, hvilket gjør at maktforholdet mellom foreleser og student ikke er så stort.

En lærer underviser på den annen side i de fleste tilfeller barn. Da er det selvfølgelig heller ikke greit å agere på betattheten.

Anonymous poster hash: 91a08...5e6

Gjest Gjest
Skrevet

Selvfølgelig kan en lærer forelske seg i en elev. Man kan forelske seg i hvem man vil. Om man lan gjøre noe med det derimot er en annen sak

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket flere ganger at noen av damene ble forelsket i meg

Jasså, hvordan "merket" du dette, da.

Anonymous poster hash: de53f...a8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er eleven.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har vært "forelska"(forelska blir vel ikke rette ordet, mer betatt) i en elev, men gjorde selvfølgelig ingenting med det.

Anonymous poster hash: d45dc...ab4
AnonymBruker
Skrevet

Er dere som svarer menn eller kvinner?

TS

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror at både mannlige og kvinnlige lærere kan bli betatt/forelsket i sine elever. Men er jo sammen i flere timer hver dag i flere år. Men det er ytterst få som snakker om dette eller som gjør noe med det.

For min del handlet det om at jeg tenkte meg heller at hvis jeg hadde vært 16 år, kunne jeg vært forelsket i den gutten. Men ikke noe annet, ikke noe flørting eller ekstra kontakt. Det ville ikke vært passende, og sånn er jeg 100% sikker på at omtrent alle som jobber i ungdomsskolen og VGS tenker.

Skrevet

Nei, det er fullstendig umulig

AnonymBruker
Skrevet

Her i bygda foregår det en sak nå hvor en mannlig lærer hadde et forhold med en av guttene i klassen sin på VGS. De var ikke veldig diskret akkurat, gikk og holdt hender på fortauet o.l.. Læreren jobbet forresten på videregående fordi han har fått forbud mot å jobbe med barn under 16, hadde han som lærer på barneskolen. Fæle greier...

På den samme videregående vet jeg forresten om to andre lærere som har hatt sex med elever, men tviler på at det var noe forelskelse inne i bildet der.

Anonymous poster hash: 994eb...750

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...