LilleMy Skrevet 14. april 2004 #2 Skrevet 14. april 2004 Forrett: Stekt gåselever, snegler, stekte kamskjell Hovedrett: Helstekt and, rype Dessert: Oster, gratinerte oster, Creme Brulee Dette er i alle fall NOE, men det er vanskelig å si ALT for det er jo så mye god mat å velge i...... og den aller beste maten lages av andre enn meg - helst på en gourmet-restaurant. Mm.... 1
Isiselin Skrevet 14. april 2004 #4 Skrevet 14. april 2004 1. Svinestek med haugevis av surkål og rødkål 2. Taco 3. Min egen oppskrift på spagettisaus 4. Nybakte brød med kaviar på 5. Kalkun 6. Fiskeboller med hvit saus og karry 7. Ostesouffle' 8. Min kjæres hjemmelagede pizza 9. Viltgryte 10. Tantes fiskesuppe med torsk, laks, reker og blåskjell Sikkert mye mer også, men det var dette jeg kom på i farten! Namnam!! 1
pusla Skrevet 14. april 2004 #5 Skrevet 14. april 2004 Ti er jo altfor lite, men skal forsøke: 1. Fårikål 2. Mamma's kjøttkaker 3. Hjemmelaget pizza 4. Gratinerte nachos 5. Gratinert løksuppe 6. Min egenlagde pai 7. Wok med kylling og cashewnøtter 8. Kylling-form med bretagne saus 9. Lasagne 10. Gresk salat 1
Rio Skrevet 14. april 2004 #6 Skrevet 14. april 2004 tror jeg har smakt altfor lite mat jeg.. 1. jeg elsker spaghetti med alt som er av tomatsaus 2. grovt brød med brunost 3. pizzan til tante 4. taco 5. en god lasagne 6. fylt pitabrød med masse usunt 7. stekt ris med biff fra kinarestauranten 8. loff med crabsticks og masse majones nei fy for ei dårlig liste
Gjest Moonshadow Skrevet 14. april 2004 #7 Skrevet 14. april 2004 1. Fondue 2. Spareribbs 3. Faitas 4. Hjemmlaget kebab 5. Taco 6. Pizza 7. Burger 8. Helstekt indrefilet med grønnsaker 9. Greske fylte tomater, paprika og olivenblad 10. Spagetti
Modesty Skrevet 14. april 2004 #8 Skrevet 14. april 2004 1.Taco 2.Hjemmelaget pizza 3.Tantes vårruller 4.Mor sine boller 5.Pinnekjøtt 6.Chicken Tikka 7.Pasta i alle varianter 8.Mor sine vaffler 9.Sitronfromasj 10.kylling i karri Nam,nam...
:-) anna Skrevet 15. april 2004 #9 Skrevet 15. april 2004 Så vanskelig da... det er jo så mye nydelig mat rundt om kring. Her er i alle fall ti av favorittene 1) Lammelår med hvitløk og rosmarin 2) Pinnekjøtt (sånn mamman min lager det of course) 3) En god ordentelig curry 4) Hjemmelaget fiskegrateng 5) Potetball med svinemør, pølser, bacon, kålrabi og sirup 6) Lettsalta kokt fisk med poteter og smelta smør 7) Hjemmelaget karamellpudding 8) Min egen hvite pizza 9) Pasta carbonara (ordentelig) 10) Ordentlig Italiensk pizza. Med fire oster for eksempel. 1
Gjest 1111 Skrevet 16. april 2004 #10 Skrevet 16. april 2004 Jeg liker så mye jeg, at det blir vanskelig å plukke ut en liste. men jeg skal prøve :-) * Hjemmelaget pizza med ost, kjøttdeig og mais * Tandoori kylling med nanbrød * Mousakka * Pinnekjøtt * Taco med tortillas * Kinesiske vårruller * Risengrynsgrøt med kanel, sukker og rosiner (!!) * Friterte kongereker * Pizzasnurrer * og sist, men ikke minst; min brownie!
LarsLarsere Skrevet 16. april 2004 #11 Skrevet 16. april 2004 Skriv en topp 10 liste på den også. Ikke i rekkefølge,men noen favoritter: Biff Kebab Taco Stekt makrell Pizza (skikkelig pizza, ikke grændiss og slikt) Lasagne En skikkelig burger ++
vrimmel Skrevet 18. april 2004 #12 Skrevet 18. april 2004 * Lammelår med fløtegratinerte poteter, masse grønnsaker og fløtesaus.. mmmm!! * Pinnekjøtt!! * Pappas hjemmelagde kjøttkaker med kålstuing, poteter og nyrørte tyttebær * Mammas hjemmelagde gryterett * Kyllingsalat * Roastbiff *Hjemmelaget lasagne * Hjemmelaget kjøttsuppe med flatbrød * Tortillas fylt med kjøttdeig/taco krydder, masse salat, mais, tomater, avocado og rømme * Risengrynsgrøt?
Jellyfish Skrevet 18. april 2004 #13 Skrevet 18. april 2004 Min favoritt er hjemmelagede kjøttboller i frikassesaus. Kunne levd på det tror jeg. 1
Gjest Embla s Skrevet 18. april 2004 #14 Skrevet 18. april 2004 Min favorittmat: 1. DimSum; kinesiske småretter med sterk chilisaus til. Blir aldri lei, har spist det hver måned (i perioder hver uke :oops: ) i 6 år nå... 2. Sterke og syrlige thai supper, både den med scampi og den med kylling og kokosnøttmelk (husker ikke hva de heter) 3. Kremet fiskesuppe 4. : - ) Annas hvite pizza 5. Indrefilet som pappa tilbereder 6. God, hjemmelaget suppe med masse grønnsaker og krydrete kjøttboller 7. Wook-varianter 8. Lammelår spekket med hvitløk (gratinerte poteter og diverse tilbehør) 9. Lasagne 10. Is taco! (vanilje is m diverse tilbehør, les: peanøtter, sjokoladesaus (og andre sauser!!), banan, nonstop, etc Og sikkert mye annet rart. Var det jeg kom på her & nå!
Gjest Mrs. Potter Skrevet 19. april 2004 #15 Skrevet 19. april 2004 -Taco -lasanje -indrefilet -fiskeboller i hvit saus -spagetti -svigermor's hjemmelagede pizza -gyros -bestemor's bacalao -pinnekjøtt -nachos Mrs.Potter
Danhjox Skrevet 2. september 2023 #16 Skrevet 2. september 2023 1. Viltgryte 2. Tikka Masala og kylling 3. Kylling i sursøt saus 4. Lammestek 5. Hjemmelaget pizza 6. Hjemmelaget lasagne 7. Min egen fiskesuppe 8. Taco 9. Kebab 10. Fårikål
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #18 Skrevet 2. september 2023 1.Raspeball med dott, og selvfølgelig kålrotskiver og vossakorv som tilbehør 2.kjøttkaker i brun saus med poteter, makaroni, kålstuing og tyttebærsyltetøy. 3.fiskebollee i hvitsaus med kokte gulerøtter og potet (og karri så klart) 4. Pinnekjøtt med potet og kålrotstappe. 5. Spekemat med nykål og poteter 6. Pizza (hjemmelaget så klart) 7. Rullekebab 8. Spaghetti med kjøttdeig. 9 lasagne med salat og hvitløksbrød 10. Grønnsaksuppe med rundstykker Anonymkode: c5525...759
AnonymBruker Skrevet 2. september 2023 #19 Skrevet 2. september 2023 I tilfeldig rekkefølge: Pizza Cheeseburger med pommes frites Sushi Vårruller Lasagne Ribbe Biff med godt tilbehør Fiskeboller Stek (okse,kalv,elg) Moussaka Anonymkode: bf94b...5e3
Besserwisser Skrevet 3. september 2023 #20 Skrevet 3. september 2023 Litt gøy at dette er en tråd som er fra 19 år tilbake! Litt kult å se hvor mange av rettene som fremdeles er en del av lista til de som poster. Tror feks at flere vil legge sushi på lista nå enn for 19 år siden 😅 Skal prøve meg på en liste selv, i ikke-prioritert rekkefølge: 1. Pinnekjøtt 2. Potetball med kålerabistappe, røkt kjøtt og sprøstekte baconterninger 3. En skikkelig digg, greasy hamburger. Den du holder og det bare renner dressing/juice/fett nedover håndbakene. Gjerne sammen med søtpotetfries 4. Perfekt biff (gjerne marmorert) stekt medium minus med fløtegratinerte poteter 5. Dimsum/dumplings/gyoza 6. God kremet risotto med mye ost 7. Nachos med kjøtt, bønner og rødløk, masse ost, rømme og guacamole 8. Lammelår med ovnsbakte potetbåter 9. Lammeskank 10. Deilig greasy spareribs med søt og salt, tykk bbq-saus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå