Spirali Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 (endret) Beklager hvis dette er et dumt spørsmål, men jeg er helt grønn på området, og har ikke hatt mensen på snart tre mnd. Måtte jo sjekke, sånn i tilfelle, men magefølelsen har hele tiden sagt "ikke gravid". Sluttet med hormonprevensjon i februar, så jeg satser på at det er systemet som er i harnisk. Men for å være helt sikker tok jeg i dag en DocMorris graviditetstest. Den viser helt klart kontrollstreken, og absolutt ingenting i "testruten". Men etter to-tre minutter (som er avlesningstiden) viste den en svak rosa strek i "testruten" også, men da i feil retning, altså horisontalt,og ikke vertikalt som pakningsvedlegget sier. Noen som har erfaring med samme test? Hvordan skal jeg tolke det? Endret 28. juni 2013 av Spirali
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 Beklager hvis dette er et dumt spørsmål, men jeg er helt grønn på området, og har ikke hatt mensen på snart tre mnd. Måtte jo sjekke, sånn i tilfelle, men magefølelsen har hele tiden sagt "ikke gravid". Sluttet med hormonprevensjon i februar, så jeg satser på at det er systemet som er i harnisk. Men for å være helt sikker tok jeg i dag en DocMorris graviditetstest. Den viser helt klart kontrollstreken, og absolutt ingenting i "testruten". Men etter to-tre minutter (som er avlesningstiden) viste den en svak rosa strek i "testruten" også, men da i feil retning, altså horisontalt,og ikke vertikalt som pakningsvedlegget sier. Noen som har erfaring med samme test? Hvordan skal jeg tolke det? Siden den viser feil fra pakningsvedleggets forklaring, så ville jeg kjøpt en ny og tatt på morgenurin i morgen. Det går jo ikke an å tolke en feiltest Om du er gravid er det svært viktig å finne ut av det, siden du da evt har gått 3 mnd uten å ta folat - hvilket kan ha ganske negative konsekvenser om du skulle være uheldig. Anonymous poster hash: 592a9...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Her er jo forøvrig bilde av positiv tester; ser den slik ut? http://www.familjeliv.se/uimg/gallery/anonymous/5050197/phptobw0l.jpg Anonymous poster hash: 592a9...1fb
Spirali Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 28. juni 2013 Her er jo forøvrig bilde av positiv tester; ser den slik ut? http://www.familjeliv.se/uimg/gallery/anonymous/5050197/phptobw0l.jpg Anonymous poster hash: 592a9...1fb Takk for svar. Absolutt ikke. Det er en kjempesvak rosa strek i "feil" retning, og en kjempesterk kontrollstrek. Får ta en ny test i morgen. Men vil fremdeles høre om det er noen som har erfaring med samme test
Tomaten Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Den testen kvalifiseres som ikke gyldig. enig med AB over, kjøp en ny og ta med morgenurinen imorra =)
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #6 Skrevet 28. juni 2013 Takk for svar. Absolutt ikke. Det er en kjempesvak rosa strek i "feil" retning, og en kjempesterk kontrollstrek. Får ta en ny test i morgen. Men vil fremdeles høre om det er noen som har erfaring med samme test Da er det noe galt med den uansett - du får nok ikke særlig tolkeråd Ett tips er å tisse det aller første av morgenurinen i en plastkopp og ikke på selve pinnen, jeg har fått feil fordi det har kommet for mye urin på pinnen(vanskelig å styre strålen liksom......). Ikke tiss først i do og så ta restene altså, og kjøp gjerne to forskjellige merker så du føler deg bombesikker Anonymous poster hash: 592a9...1fb
Spirali Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 28. juni 2013 (endret) Da er det noe galt med den uansett - du får nok ikke særlig tolkeråd Ett tips er å tisse det aller første av morgenurinen i en plastkopp og ikke på selve pinnen, jeg har fått feil fordi det har kommet for mye urin på pinnen(vanskelig å styre strålen liksom......). Ikke tiss først i do og så ta restene altså, og kjøp gjerne to forskjellige merker så du føler deg bombesikker Anonymous poster hash: 592a9...1fb Det skal jeg gjøre. Takk for tips Ikke lett å styre strålen, nei. Det var morgenurin, såpass har jeg fått med meg at man burde gjøre Jeg tror nok egentlig det bare er syklusen min som er ute å kjøre etter at jeg sluttet med prevensjonen og gikk over til kondom, men når man først begynner å tenke at man kan være gravid begynner jo tankene å spinne. Jeg tar det hele med knusende ro, men vil helst slippe å bli en av damene som føder i do fordi de ikke visste... Endret 28. juni 2013 av Spirali 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #8 Skrevet 28. juni 2013 Det skal jeg gjøre. Takk for tips Ikke lett å styre strålen, nei. Det var morgenurin, såpass har jeg fått med meg at man burde gjøre Jeg tror nok egentlig det bare er syklusen min som er ute å kjøre etter at jeg sluttet med prevensjonen og gikk over til kondom, men når man først begynner å tenke at man kan være gravid begynner jo tankene å spinne. Jeg tar det hele med knusende ro, men vil helst slippe å bli en av damene som føder i do fordi de ikke visste... Jeg hadde vurdert en tur til legen om testen er positiv uansett, bare for å få sjekka litt "oppi der", er jo greit å vite om det er normale tilstander uansett. Anonymous poster hash: 592a9...1fb
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #9 Skrevet 28. juni 2013 herrefred da, mente jo NEGATIV test. selvsagt hadde du gått til legen om den viste positiv..... hehe.... Anonymous poster hash: 592a9...1fb 1
Spirali Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #10 Skrevet 28. juni 2013 Jeg hadde vurdert en tur til legen om testen er positiv uansett, bare for å få sjekka litt "oppi der", er jo greit å vite om det er normale tilstander uansett. Anonymous poster hash: 592a9...1fb Ja, jeg tror nok det er neste punkt på programmet. Det er rart det der; når man har mensen er det helt forjævlig, men når den blir uforklarlig borte er det ikke helt greit det heller...
Spirali Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #11 Skrevet 28. juni 2013 (endret) herrefred da, mente jo NEGATIV test. selvsagt hadde du gått til legen om den viste positiv..... hehe.... Anonymous poster hash: 592a9...1fb Haha, jeg leste "negativ" selvom det sto "positiv"... Endret 28. juni 2013 av Spirali
Silfen Skrevet 28. juni 2013 #12 Skrevet 28. juni 2013 DocMorris suger, så bytt test for det første. Deretter; tiss i et beger, så slipper du å styre strålen. Mye bedre å dyppe tester fremfor å tisse på de. 4
Spirali Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 28. juni 2013 DocMorris suger, så bytt test for det første. Takk for anmeldelsen. Det hjelper en testejomfru Da skal jeg kjøpe noe annet etterpå.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #14 Skrevet 28. juni 2013 docmorris viste positivt på meg når jeg ikke var gravid .så stoler ikke på den testen egentlig. men det du kan gjøre er å ta med deg testen der du har kjøpt den å si det er noe galt med den. så får du en ny. det har jeg gjort. Anonymous poster hash: 8a94c...ed7 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #15 Skrevet 28. juni 2013 Siden den viser feil fra pakningsvedleggets forklaring, så ville jeg kjøpt en ny og tatt på morgenurin i morgen. Det går jo ikke an å tolke en feiltest Om du er gravid er det svært viktig å finne ut av det, siden du da evt har gått 3 mnd uten å ta folat - hvilket kan ha ganske negative konsekvenser om du skulle være uheldig. Anonymous poster hash: 592a9...1fb Det går som regel veldig bra uten folat, man tok det jo ikke før, men selvsagt lurt å ta når man vet at man er gravid for sikkerhetsskyld. TS: Som de andre sier, ta en ny test med morgenurin, f.eks Clear Blue. Anonymous poster hash: 07556...815
Spirali Skrevet 29. juni 2013 Forfatter #16 Skrevet 29. juni 2013 Oppdatering: Tissa i en plastkopp og dyppet en ClearBlue oppi. Den var meget entyding negativ. Da vet jeg at jeg skal ligge unna DocMorris i fremtiden. Takk for alle svarene
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #17 Skrevet 29. juni 2013 Oppdatering: Tissa i en plastkopp og dyppet en ClearBlue oppi. Den var meget entyding negativ. Da vet jeg at jeg skal ligge unna DocMorris i fremtiden. Takk for alle svarene Nå klikket jeg meg rett inn her, gitt Bra for deg at den var negativ - eller altså, i den forstand at det ikke var planlagt Nå vet du hvertfall hva du skal holde deg unna når du gjerne vil se positiv Anonymous poster hash: 592a9...1fb
Spirali Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #19 Skrevet 1. juli 2013 Gøy med oppdatering! Oppdatering #2 I dag, to dager etter at jeg testet, og ca en time etter at jeg hadde bestilt time hos legen for å sjekke ut greiene, kom mensen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå