Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har fått jobb som jurist på et statlig kontor. Er det noen som vet hvilken kleskode som pleier å være vanlig på slike steder? Jeg kjenner ingen som jobber der, så jeg har ingen jeg kan spør.

Anonymous poster hash: 9924d...1c4
Skrevet

En blazer, blyanskjørt og en pen bluse er da aldri feil? Kombinert med et par pene sko :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg er litt redd for å bli for pyntet. Jobben er ikke i storby, men på et mindre sted (hvis det har noen betydning). Og har ikke offentlige kontorer generelt sett mindre formell kleskode enn private bedrifter?

TS

Skrevet

Der jeg jobber, som er en statlig arbeidsplass, går juristene dagligdags kledd. Det er en stor arbeidsplass med noen hundre mennesker samlet, hvor de fleste går avslappet kledd.

Hos meg kunne du ha gått i olabukse eller drakt, det ville vært godtatt begge deler :)

AnonymBruker
Skrevet

Pass på å vise litt kløft. Ikke for mye selvfølgelig, men nok til at du blir blikkfang.

Anonymous poster hash: 1911e...103
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar PecanPie :) Dette samsvarer med hva andre jeg har snakket med har tippet på.

AnonymBruker
Skrevet

En blazer, blyanskjørt og en pen bluse er da aldri feil? Kombinert med et par pene sko :)

. Dette hadde blitt helt feil der jeg jobbet... Det var også jurist i offentlig kontor i en mindre by.. Jeg brukte helt vanlige klær og sko på jobb

Anonymous poster hash: 6d77e...782

Skrevet

Jeg jobber som jurist i staten, og de fleste kollegene mine er også jurister. Jeg vil si at vi kler oss veldig avslappet på jobb, du blir nok sett litt rart på hvis du kler deg i dress/drakt. Jeg liker ikke bukser og går stort sett med kjole og flate sko, det fungerer fint for meg. Vil tro at du er veldig safe med pene jeans/bukser og bluse i starten, og så kan du se an de andre litt de første dagene :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for flere svar :) Jeg tror jeg satser på sorte jeans og en bluse første dagen, så kan jeg heller se ann hva de andre har på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...