Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi pleier alltid å ha taco til middag på fredager, og da pleier jeg alltid å spise et skjell og en lompe, men jeg er ikke sikker på om det er nok, jeg holder på med å legge på meg, og må ha minst 600 kcal til middag, så noen som vet ca kcal innhold i dette?(eller om det hvert fall er 600 kcal eller mer):

en medium tacolefse

fyll i tacolefsa:

2-3 toppede ss tacokjøttdeig (karbonadedeig med tacorkrydder, stekt i olje)

2 ss laktosefri rømme

mais

salat

paprika

agurk

3 ts medium sterk tacosaus/salsasaus (husker ikke hva det heter)

et tacoskjell

1 1/2 toppet ss tacokjøttdeig

1-2 ss laktosefri rømme

mais

salat

paprika

agurk

2 ts medium sterk tacosaus

(hender jeg bruker litt mer/mindre fyll, men det er hvert fall sånn ca)

Vi har aldri brukt ost på taco, vet mange bruker det, så derfor er jeg litt redd for at det er for lite kcal til middag, for jeg bruker ikke like mye fyll i skjell heller da de er mindre.

Om dette ikke er nok til middag: Vil det være bedre/bli nok om jeg bytter ut skjellet med enda en lefse eller stappe i meg 2 skjell i stedet for 1? Eller bruke mere fyll?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å spise 3-4 tubs, med masse salat, løk, paprika, mais, tacosaus, 2 toppede ss med kjøttdeig, og ca 1 ss ost.

Et slikt måltid ligger vanligvis på 800-900 kcal, det er ca 220 kcal pr tub, så jeg gjetter på at det du beskriver ligger langt under 600 kcal.

Anonymous poster hash: 40f73...41f
Skrevet (endret)

. :)

Endret av Asti
Skrevet

Jeg bruker å spise 3-4 tubs, med masse salat, løk, paprika, mais, tacosaus, 2 toppede ss med kjøttdeig, og ca 1 ss ost.

Et slikt måltid ligger vanligvis på 800-900 kcal, det er ca 220 kcal pr tub, så jeg gjetter på at det du beskriver ligger langt under 600 kcal.

Åh shit...At jeg ikke har tenkt på at det har vært for lite før nå, for da har jeg fått i meg alt for lite de dagene vi har taco :( Noen som vet litt mer nøyaktig hvor mange kcal det er i middagen?

Gjest Superwoman!
Skrevet

Kan du bytte ut kjøttdeig med karbonadedeig, og sæterrømme mot rømme? Hvis du liker guacamole kan du også lage det, da dette inneholder en god del kalorier :)

AnonymBruker
Skrevet

Åh shit...At jeg ikke har tenkt på at det har vært for lite før nå, for da har jeg fått i meg alt for lite de dagene vi har taco :( Noen som vet litt mer nøyaktig hvor mange kcal det er i middagen?

Jeg regnet kjapt over, og fant ut at middagen din med skjell kom på ca 400-450 kcal, og da beregnet jeg 40 g rømme.

Med lefse blir innholdet noe høyere.

Skrevet (endret)

Jeg regnet kjapt over, og fant ut at middagen din med skjell kom på ca 400-450 kcal, og da beregnet jeg 40 g rømme.

Med lefse blir innholdet noe høyere.

Regnet på det, bruker alt i alt 60-80 gr rømme :) Også fant jeg ut at det er 120 kcal i lefsene vi bruker. Okei, da tror jeg jeg skal ta to lomper og stappe dem fulle til randen med fyll, for om jeg ikke suger helt i matte så skulle det bli sånn ca nok.

Endret av hourda
Skrevet

Kan du bytte ut kjøttdeig med karbonadedeig, og sæterrømme mot rømme? Hvis du liker guacamole kan du også lage det, da dette inneholder en god del kalorier :)

Må bruke laktosefri da jeg har laktoseinntolleranse, karbonadedeig kjøpte mamma i går så det går nok ikke, men avocado er jeg glad i, så kan se om vi har det i kjøleskapet :)

AnonymBruker
Skrevet

Når vi lager taco lager vi det som wraps og gratinerer i ovnen. Klarer fort å få opp kaloritallet på den måten.

Stek kjøttdeig i smør og ha på krydderblandingen. Ha i det du liker av løk, paprika, hermetiske tomater (i stedet for vann til krydderblandingen) og chilibønner. Ha godt med fyll i hver lefse, rull sammen og legg dem ved siden av hverandre i en ildfast form. Strø over massevis av deilig ost (finnes vel laktosefri erstatninger, men vet ikke hva de er laget av?) og gratiner i ovnen til osten er gylden. Server med salsa og masse rømme. Nam!

Men om du trenger ekstra kalorier og ikke klarer å spise så masse middag kan du kanskje fylle på med en liten dessert etterpå? Effektiv måte å få i seg ekstra kalorier på!

Anonymous poster hash: 9c496...3fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...