Wonders Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Jeg lurer på hva det ble til. Hvis du brukte noe av denne amerikanske tradisjonen... Something old, something new, something borrowed, something blue.
Gjest Twelve12 Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 Syns det er en søt tradisjon jeg. Jeg har adoptert mange Amerikanske tradisjoner til mitt bryllup, men vet ikke helt med denne enda. Skader ikke
Gjest Tirkes Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Ikke amerikansk, britisk vel? Fullstendig tror jeg verset er: Something old, something new Something borrowed and something blue and a silver sixpenny in her shoe Har hørt at verset står for ting som gir hell i ekteskapet. Det viser til å ta vare på gamle tradisjoner og minner, og skape nye. Det viser til vennskap og familie (gjennom borrowed) og uskyld (blå var engang uskyldsfargen visstnok). Silver sixpenny stod for velstand - økonomisk hell. Eller noe sånt. Jeg søker nå, men finner ikke kilden. Jeg var heldig nok til å få en sixpenny, til tross for at de gikk ut av produksjon på 60-tallet, og hadde en sånn teipet fast i skoen min. Mitt borrowed var mammas armbånd. Mitt new var kjolen og sko. Mitt old var en brosje etter oldemor i håret. Og mitt blue var så spennende som et blått og hvitt strømpebånd.
Gjest Twelve12 Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Ikke amerikansk, britisk vel? Fullstendig tror jeg verset er: Something old, something new Something borrowed and something blue and a silver sixpenny in her shoe Har hørt at verset står for ting som gir hell i ekteskapet. Det viser til å ta vare på gamle tradisjoner og minner, og skape nye. Det viser til vennskap og familie (gjennom borrowed) og uskyld (blå var engang uskyldsfargen visstnok). Silver sixpenny stod for velstand - økonomisk hell. Eller noe sånt. Jeg søker nå, men finner ikke kilden. Jeg var heldig nok til å få en sixpenny, til tross for at de gikk ut av produksjon på 60-tallet, og hadde en sånn teipet fast i skoen min. Mitt borrowed var mammas armbånd. Mitt new var kjolen og sko. Mitt old var en brosje etter oldemor i håret. Og mitt blue var så spennende som et blått og hvitt strømpebånd. Ja det var sikkert Britisk først, alt i USA har jo tross alt vært Britisk en gang. Har aldri hørt om sixpenny da, da jeg tror Amerikanerene har droppet den delen.
Blådiamant Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Tenker å ha det ja. Har noe blått på strømpebåndet og kjole og sko og mye annet er nytt. Gjenstår å finne noe gammelt og lånt
cecilie85 Skrevet 28. juni 2013 #6 Skrevet 28. juni 2013 Somthing old: gammelt smkke Somthing new: sko, hårpynt, øredobber++ Somthing borrowed: håper å få lånt meg slør Somthing blue: strømpebånd
Petalouda Skrevet 28. juni 2013 #7 Skrevet 28. juni 2013 jeg har hørt "lucky penny" in you shoe, så det skal jeg ha, en spesiell mynt for oss. ellers har jeg ny kjole og blå navlepiercing, og det gamle lånte ... vel det snakker jeg ikke høyt om ennå
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #8 Skrevet 28. juni 2013 Ja det var sikkert Britisk først, alt i USA har jo tross alt vært Britisk en gang. hjelp.Anonymous poster hash: 1b479...354 2
Sheltay Retrac Skrevet 28. juni 2013 #9 Skrevet 28. juni 2013 Min "something blue" var et blått skosmykke.http://www.annajohnson.no/skosmykker.html Også kjøpte jeg en penny som jeg hadde i skoen. De er veldig flate og merkes ikke. Kjolen var jo ny, resten husker jeg faktisk ikke.
Gjest Twelve12 Skrevet 28. juni 2013 #10 Skrevet 28. juni 2013 hjelp.Anonymous poster hash: 1b479...354 Du tok det som ramme alvor ja... Hjelp.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #11 Skrevet 29. juni 2013 Nytt er ikke vanskelig, så og si alt er nytt. Gammelt har jeg ikke funnet ut av, litt usikker. Blått er ikke vanskelig, blått er temafargen vår. Lånt underskjørt bl.a så den dekkes der Anonymous poster hash: 0615a...08f
Mulancholy Skrevet 30. juni 2013 #12 Skrevet 30. juni 2013 Gamle og lånte perleøredobber, resten var nytt, hadde tenkt å ha blå klemmer i håret men dei passa ikkje inn. Men lommeuret til mannen min hadde blå visere, så da får me sei at han tok den delen, og siden me er ett går vel det fint;)
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #13 Skrevet 30. juni 2013 Absolutely nothing, må jeg svare på den. Eller; altså - alt var nytt/brukt(men ikke brukt av kjente og kjære). Jeg var stort sett fornøyd med bare å huske det aller viktigste(tid, sted, meg selv osv). Anonymous poster hash: d5b7e...07c
Moderfavn Skrevet 1. juli 2013 #14 Skrevet 1. juli 2013 Det meste jeg hadde på meg var en av delene. Kjolen, undertøy og underskjørt var nytt. Sko og slør var gammelt og etter min bestemor fra da hun giftet seg. Øredobbene var gamle og etter min bestefars mamma. Min mammas gullarmbånd med blå safir var blått og lånt, men også gammelt da det tilhørte min bestemors bestemor.
wahaj Skrevet 1. juli 2013 #15 Skrevet 1. juli 2013 " Something old, something new Something borrowed and something blue and a silver sixpenny in her shoe " Old: sko new: smykke borrowed: diadem blue: strømpebåndet silver sixpenny: i ene skoa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå