AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Heei! Jeg var på hard fylla i går, drakk en del jeg tydligvis ikke tålte for jeg husker ikke mye, men en ting jeg husker var at jeg kjøpte meg burger. Jeg er vegetarianer både av helseårsaker og dyre årsaker, og jeg elsker det, men det at jeg i går kjøpte meg en burger synes jeg er helt på trynet.. Har maks dårlig samvittighet og blir kvalm bare av å tenke på det (jeg klarer ikke å spise kjøtt, blir dårlig av å tenke på hva det er..) så jeg vet ikke hva jeg skal tenke om det. Jeg er ikke redd for at det skal skje igjen, men hva tenker dere som leser dette? Må legge til at jeg aldri har blitt så ubehagelig mett og kvalm etter burgern heller, tror ikke magen min var vandt til kjøtt akkurat.. - fra en veggis med sykt dårlig samvittighet.... Anonymous poster hash: 99357...a12 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 Populært innlegg #2 Skrevet 28. juni 2013 Helt ærlig synes jeg det var litt morsomt. Anonymous poster hash: efbed...e81 58
Tomaten Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Når man er full, er man så ærlig man kan bli mot seg selv. Du trengte litt kjøtt. som er veeeeeldig forståelig. Og er enig med AB over. Det er igrunn litt morsomt 11
blåfugl1 Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Helt ærlig synes jeg det var litt morsomt. Anonymous poster hash: efbed...e81 Når man er full, er man så ærlig man kan bli mot seg selv. Du trengte litt kjøtt. som er veeeeeldig forståelig. Og er enig med AB over. Det er igrunn litt morsomt Hehe ja assa det er jo i grunn det! Hadde jeg hatt tilgang til noe annet hadde jeg kjøpt det. Jeg har vært på fylla før og fått lyst på nattmat, men nå var klokken over tre og kun der hvor det var åpent.. og de hadde begrenset utvalg og kun kjøtt på menyen..
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Det gjorde ei venninne av meg også. Først kjeftet hun på meg fordi jeg spiste kjøtt i hennes hjem (tok med meg baguett med skinke), så blir vi fulle og hun går å kjøper seg en pølse 13
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #6 Skrevet 28. juni 2013 Uff. Kjøp deg en lærpisk og pisk deg selv 40 ganger før du legger deg i kveld så har den store vegetarianer-guren i himmelen tilgitt deg for overtredelsene dine. Anonymous poster hash: 730bd...f46 2
Tomaten Skrevet 28. juni 2013 #7 Skrevet 28. juni 2013 Hehe ja assa det er jo i grunn det! Hadde jeg hatt tilgang til noe annet hadde jeg kjøpt det. Jeg har vært på fylla før og fått lyst på nattmat, men nå var klokken over tre og kun der hvor det var åpent.. og de hadde begrenset utvalg og kun kjøtt på menyen.. Dårlig unnskyldning. Alle som selger nattmat har noe som ikke er kjøtt. Bakt potet Potetmos Om så, så kan du spise pølsebrød med potetsalat i og sprøstekt løk. Er bare fantasien som setter grenser. Men har full forståelse at du hadde lyst på en burger da. 4
blåfugl1 Skrevet 28. juni 2013 #8 Skrevet 28. juni 2013 Uff. Kjøp deg en lærpisk og pisk deg selv 40 ganger før du legger deg i kveld så har den store vegetarianer-guren i himmelen tilgitt deg for overtredelsene dine. Anonymous poster hash: 730bd...f46 Jeg vet ikke om det var ment som en spøk (regner med det), men det fikk meg faktisk til å innse noe. Jeg har venner som er muslimer for eksempel, og de har spist svin men angret på det og da var det greit så lenge det ikke var en vane som gjentok seg. Så samvittigheten min er fortsatt dårlig men mindre dårlig, nå er det bare magen.. Kjennes ikke ut som jeg klarer å spise på en uke nå!
blåfugl1 Skrevet 28. juni 2013 #9 Skrevet 28. juni 2013 Dårlig unnskyldning. Alle som selger nattmat har noe som ikke er kjøtt. Bakt potet Potetmos Om så, så kan du spise pølsebrød med potetsalat i og sprøstekt løk. Er bare fantasien som setter grenser. Men har full forståelse at du hadde lyst på en burger da. Hehe hadde aldri gjort det i edru tilstand for å si det sånn. Jeg unnskylder ingenting jeg svarte på et spørsmål. Men som jeg har sagt har jeg fortsatt dårlig samvittighet for det, det er kanskje bare noe en vegetarianer selv vil forstå, men
Gjest Crazycatlady Skrevet 28. juni 2013 #10 Skrevet 28. juni 2013 Når man er full, er man så ærlig man kan bli mot seg selv. Du trengte litt kjøtt. som er veeeeeldig forståelig. Og er enig med AB over. Det er igrunn litt morsomt Ikke enig. Man blir dummere i fylla og får dårligere bedømmningskraft. Alt mulig som virker jævlig logisk i fylla er nødvendigvis ikke det Men gjort er gjort,og sånn kan det gå. Man gjør ofte dumme ting i fylla. 4
Tomaten Skrevet 28. juni 2013 #11 Skrevet 28. juni 2013 Ikke enig. Man blir dummere i fylla og får dårligere bedømmningskraft. Alt mulig som virker jævlig logisk i fylla er nødvendigvis ikke det Men gjort er gjort,og sånn kan det gå. Man gjør ofte dumme ting i fylla. Både ja og nei. I dette tilfellet ville jeg sagt at TS var full slik at staheten hadde roet seg. Dermed fikk hun hørt på kroppen sin og gitt den det den trengte.. 2
Gjest Crazycatlady Skrevet 28. juni 2013 #12 Skrevet 28. juni 2013 Både ja og nei. I dette tilfellet ville jeg sagt at TS var full slik at staheten hadde roet seg. Dermed fikk hun hørt på kroppen sin og gitt den det den trengte.. Ehm,ok. Kan ikke si at jeg er enig i det heller. 1
Tomaten Skrevet 28. juni 2013 #13 Skrevet 28. juni 2013 Ehm,ok. Kan ikke si at jeg er enig i det heller. Helt i orden
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #14 Skrevet 28. juni 2013 Ja ja. Du får trøste deg med at uten kjøtt så hadde nok mennesket ikke vært så intelligente som vi er i dag Men skjønner du sikkert er lei deg. Går nok bra skal du se. Den burgeren hadde blitt spist uansett om det var du eller noen andre som spiste den. Anonymous poster hash: a356b...cbb
Gjest Marsvinet Skrevet 28. juni 2013 #15 Skrevet 28. juni 2013 Jeg setter pris på at det går ann å leve som veggis mesteparten av tiden, men ta litt kjøtt ved spesielle anledninger. Man må ikke være naziveggis for å spise vegetarmat mesteparten av tiden. Selv tar jeg litt kjøtt på julaften og i store familieselskaper, da jeg synes at det er frekt å nekte å spise det som blir servert. Resten av året unngår jeg kjøtt så sant det er mulig.
waco Skrevet 28. juni 2013 #16 Skrevet 28. juni 2013 Heei! Jeg var på hard fylla i går, drakk en del jeg tydligvis ikke tålte for jeg husker ikke mye, men en ting jeg husker var at jeg kjøpte meg burger. Jeg er vegetarianer både av helseårsaker og dyre årsaker, og jeg elsker det, men det at jeg i går kjøpte meg en burger synes jeg er helt på trynet.. Har maks dårlig samvittighet og blir kvalm bare av å tenke på det (jeg klarer ikke å spise kjøtt, blir dårlig av å tenke på hva det er..) så jeg vet ikke hva jeg skal tenke om det. Jeg er ikke redd for at det skal skje igjen, men hva tenker dere som leser dette? Må legge til at jeg aldri har blitt så ubehagelig mett og kvalm etter burgern heller, tror ikke magen min var vandt til kjøtt akkurat.. - fra en veggis med sykt dårlig samvittighet.... Anonymous poster hash: 99357...a12 Så du er veggis av helseårsaker, men du går på hardfylla? jaja... hehe, dere idealister... hehe. 16
KatteLatte Skrevet 28. juni 2013 #17 Skrevet 28. juni 2013 (endret) Edit: leste sitert innlegg feil... Endret 28. juni 2013 av KatteLatte
Akvarium85 Skrevet 28. juni 2013 #18 Skrevet 28. juni 2013 Jeg er kjempenysgjerrig på hvilke helseårsaker du snakker om? Det er ikke på noe vis sunnere å være veggis, og som waco sier: ironisk å droppe kjøtt for så å gå på fylla? En ting er det etiske perspektivet, men helsa di har bedre av å spise kjøtt! 5
@Maja Skrevet 30. juni 2013 #19 Skrevet 30. juni 2013 Når man er full, er man så ærlig man kan bli mot seg selv. Du trengte litt kjøtt. som er veeeeeldig forståelig. Og er enig med AB over. Det er igrunn litt morsomt Så det vil sei at når eg finner på at det er lurt å røyke i fylla så er det fordi kroppen min trenger nikotin?? Jeg er kjempenysgjerrig på hvilke helseårsaker du snakker om? Det er ikke på noe vis sunnere å være veggis, og som waco sier: ironisk å droppe kjøtt for så å gå på fylla? En ting er det etiske perspektivet, men helsa di har bedre av å spise kjøtt! Kan vere mange helseårsaker for å droppe kjøtt. Er vell mange som forsøker å leve sunt av ulike årsaker, men som inntar alkohol ein gang i blandt? Skjønner ikkje problemet. Fordi ein tar vare på helsa si på eit felt, så må ein også vere avholds? Anten er ein sunn (ut frå sine forutsetninger), eller så er det frit fram for fult forfall?? Til TS: Det er kun din samvittighet dette går ut over, og ev magen din. At du har ete kjøtt ein gang får ingen langvarige konsekvenser, verken for deg eller dyreverden. Men kanskje du blir litt mindre full, eller leiter litt meir etter kjøttfrie alternativ, nest gang?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #20 Skrevet 30. juni 2013 Klart tegn på at denne vegetarianismen din ikke stikker så dypt. Jeg synes du bør tenke over om det er noe du ønsker å definere deg som eller ikke. Man trenger ikke være vegetarianer selv om man spiser mest vegetarisk til vanlig. Anonymous poster hash: b39b9...ddb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå