AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har et dilemma! Jeg overtok en liten hybelleilighet i går og har oppdaget at leiligheten ikke er ordentlig vasket. Inne i i skapene er det litt kaffeflekker og veggene har også litt flekker. Nå er jeg en person som har litt støv i hjernen og oppdager fort slike ting - så nå vet jeg ikke om dette er god nok grunn til å klage? Er det vanlig å påpeke dette for utleieren? Anonymous poster hash: b5e5a...b1c
Adhara Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 Siden det bare er et par kaffeflekker og et par flekker på veggene, så er det jo lett å vaske det bort selv? Jeg hadde ikke giddet å klage på et par flekker 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har et dilemma! Jeg overtok en liten hybelleilighet i går og har oppdaget at leiligheten ikke er ordentlig vasket. Inne i i skapene er det litt kaffeflekker og veggene har også litt flekker. Nå er jeg en person som har litt støv i hjernen og oppdager fort slike ting - så nå vet jeg ikke om dette er god nok grunn til å klage? Er det vanlig å påpeke dette for utleieren? Anonymous poster hash: b5e5a...b1c Noen flekker går ikke vekk selv ved vask, så det er ikke sikkert det stemmer at leiligheten ikke er vasket. Du kan ikke forvente en nymalt leilighet uten tegn på vanlig slitasje og bruk. Anonymous poster hash: 6b359...261 3
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Siden det bare er et par kaffeflekker og et par flekker på veggene, så er det jo lett å vaske det bort selv? Jeg hadde ikke giddet å klage på et par flekker Det er det kanskje, men det frister lite å begynne å vaske hybelleiligheten da jeg har brukt de siste dagene på å vaske hybelen jeg flyttet ut fra. Jeg kan ikke ta i bruk et skap før jeg har vasket det, så pass skittent var det. Noen flekker går ikke vekk selv ved vask, så det er ikke sikkert det stemmer at leiligheten ikke er vasket. Du kan ikke forvente en nymalt leilighet uten tegn på vanlig slitasje og bruk. Anonymous poster hash: 6b359...261 Jeg skrev "kaffeflekker" og diverse andre flekker sorte flekker som faktisk går bort. Jeg prøvde å vaske det bort en klut og ja, det gikk bort. Anonymous poster hash: b5e5a...b1c
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Og jeg godtar at leiligheten har slitasje og ikke fremstår som helt ny og superrent, men jeg forventer at skap og diverse andre ting er vasket ordentlig. Jeg er selv alltid veldig nøye med å vaske når jeg flytter ut, det kan gå utover dep.pengene dersom ikke alt er ordentlig vasket. Anonymous poster hash: b5e5a...b1c
Tomaten Skrevet 28. juni 2013 #6 Skrevet 28. juni 2013 Og jeg godtar at leiligheten har slitasje og ikke fremstår som helt ny og superrent, men jeg forventer at skap og diverse andre ting er vasket ordentlig. Jeg er selv alltid veldig nøye med å vaske når jeg flytter ut, det kan gå utover dep.pengene dersom ikke alt er ordentlig vasket. Anonymous poster hash: b5e5a...b1c Enig med dette. Er litt udelikat å flytte inn og ta over andre menneskers matfett på kjøkkenet. 1
Adhara Skrevet 28. juni 2013 #7 Skrevet 28. juni 2013 Det er det kanskje, men det frister lite å begynne å vaske hybelleiligheten da jeg har brukt de siste dagene på å vaske hybelen jeg flyttet ut fra. Jeg kan ikke ta i bruk et skap før jeg har vasket det, så pass skittent var det. Da stiller det seg annerledes. Da bør du klage til utleier. Når du bare nevnte kaffeflekker og andre flekker så hørtes det ikke så ille ut
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #8 Skrevet 28. juni 2013 Jeg ville klaget. Kan hende du må vaske det uansett, men du slipper kanskje den verste utvasken når du skal flytte igjen.Anonymous poster hash: 0583b...8a7 1
Gjest Eurodice Skrevet 28. juni 2013 #9 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har et dilemma! Jeg overtok en liten hybelleilighet i går og har oppdaget at leiligheten ikke er ordentlig vasket. Inne i i skapene er det litt kaffeflekker og veggene har også litt flekker. Nå er jeg en person som har litt støv i hjernen og oppdager fort slike ting - så nå vet jeg ikke om dette er god nok grunn til å klage? Er det vanlig å påpeke dette for utleieren? Anonymous poster hash: b5e5a...b1c Det er viktigere det du ikke ser umiddelbart. Kjenn etter oppå skapene og eventuelle andre høytsittende hyller. Det danner seg fettlag hvis man ikke vasker regelmessig. 1
Gjest oreokaka Skrevet 28. juni 2013 #10 Skrevet 28. juni 2013 (endret) Huff, kjenner følelsen av å flytte inn i en uvasket leilighet. Ifjor høst flyttet jeg inn i den rotete leiligheten. De hadde ikke engang giddet å støvsuge. Det var lite lekkert. Fikk lyst til å forlate leiligheten uten å vaske, men hadde ikke hjerte til det. Ta bilde av det, så har du noe i tilfelle de ikke måtte godta utvaskingen din i evt senere tid..? Endret 28. juni 2013 av oreokaka
ninuska_ Skrevet 28. juni 2013 #11 Skrevet 28. juni 2013 (endret) Jeg måtte skrubbe ren den nye leiligheten vi flyttet inn i - fra matfett til støv - det var ingen som hadde vasket her utenom overfladisk som å støvsuge. Jeg tok bilder av alt (med dato) - og har ingen planer om å ta den verste utvasken, som å vaske vegger og lignende. Det skulle være like "rent" som når vi flyttet inn når vi flytter ut - og jeg tviler vi klarer å gjøre det skittent som det var hvis man vasker normalt en gang i uka. Endret 28. juni 2013 av ninuska_
Gjest Blondie65 Skrevet 28. juni 2013 #12 Skrevet 28. juni 2013 Merkelig holdning her. Trådstarter skal klage på utvasken slik at husverten får en sjanse til å rette forholdet nå - ikke for å slippe utvask selv når flytting skjer om noen år. Jeg ville krevd omvask eller kompensasjon - intet mindre.
ninuska_ Skrevet 28. juni 2013 #13 Skrevet 28. juni 2013 (endret) Merkelig holdning her. Trådstarter skal klage på utvasken slik at husverten får en sjanse til å rette forholdet nå - ikke for å slippe utvask selv når flytting skjer om noen år. Jeg ville krevd omvask eller kompensasjon - intet mindre. I mitt tilfelle var det husverten som hadde vasket leiligheten (ikke tidligere leieboer), og på visning klagde hun på hvor skittent det var når den forrige leieboeren hadde flyttet ut, at hun hadde brukt flere timer på å vaske ut etter han. I kontrakten vår står det spesifikt at den skal overrekkes slik den var når vi flyttet inn med god utvask. Når jeg stod med hele flyttelasset og skulle inn, da hadde jeg ikke tid til å vente på at huseier skulle komme fra en helt annen by på andre siden av landet, så trege som de hadde vært med alt av overrekkelse av nøkler og kontoopprettelse. Da ble det den løsningen, særlig når det er at den skal leveres tilbake slik den var når vi flyttet inn.. isåfall må vi slutte å vaske de siste månedene Jeg skal selvsagt vaske ut, men det er ingen skrubbing av vegger og tak her hvertfall. Endret 28. juni 2013 av ninuska_
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #14 Skrevet 29. juni 2013 Send en sms eller epost til huseier om at leiligheten ikke var ordentlig vasket ved innflytting så ser du hva han sier. Når jeg flytter så regner jeg alltid med å vaske også den nye leiligheten, uansett hvor godt den er vasket fra før så føler jeg alltid det er best å gå over en omgang til. Har flyttet flere ganger og aldri opplevd at det er skinnende rent i følge min standard. Anonymous poster hash: c1abb...3ef
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #15 Skrevet 29. juni 2013 Da jeg tok over en leilighet (ved kjøp) som jeg leier ut, klaget jeg over vaskingen og ble enig med tidligere eier at vi leide et vaskebyrå som tidligere eier betalte. Blir spennende å se hvor godt det er vasket når de som leier leiligheten flytter. Men jeg har tatt over en leilighet (utleie) som ikke hadde blitt vasket. Jeg husker med skrekk på hvor mye dritt jeg dro opp av sluket på badet. K-v-a-l-m-t. Merkelig at jeg ikke klaget, men i Oslo er man bare glad for å få tak over hodet, så man godtar mye mer. En venn flyttet nylig inn i en leilighet i Oslo. Som ikke var vasket. Klagde. Kom ingen vei. Godtok. Anonymous poster hash: 9bd0a...9b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå