AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Hvordan kan et adferdsterapautisk program, som er laget for barn med spesielle behov, være hensiktsmessig å benytte på samtlige elever på en skole, som en felles strategi?? Jeg kan ikke se noe positivt med dette, i mine øyne er det feil for mine friske barn uten adferdsvansker. De blir usynlige i dette systemet. Noen som har lignende erfaringer? Anonymous poster hash: 08c97...55e
Elizia Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 Synes dette er et flott program jeg. Deltok selv for tre år siden da min 4 åring var fhv utfordrende ift grenser. Han har ikke spesielle behov på noen måte. Opplevde også at de andre foreldrene opplevde noen små utfordringer ift hvordan sette grenser for barna sine. Flere av disse andre barna går nå på samme skole som mitt barn, og det er ikke noe "spesielt" med verken de eller foreldrene deres. Programmet handler mye om å rose barna for det de gjør bra, ha fokus på det som er positivt, gi tilbakemeldinger hele tiden på hva de gjør og hvordan de gjør det: dvs positiv oppmerksomhet. For derigjennom ta fokus bort fra negativ oppførsel og heller styrke det som barnet gjør bra. Mye lek og morro. Og det fungerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå