Gå til innhold

Noen som har kjøpt partytelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss neste helg og har valgt å ha vielsen ute. Yr melder bra vær, storm melder regn hele dagen. Er jo tidlig enda, så man kan jo ikke stole på dette men det har fått meg til å begynne å tenke litt. Vi må nok vurdere leie/kjøpe telt. Etter vielsen kan jo folk gå inn så det er kun under vielsen vi må ha et telt. Er det noen her som har kjøpt telt til bryllupet? Av de litt rimeligere variantene? Holder disse mål? Er det kanskje også noen som kunne tenke seg å leie ut et sånt telt?

Bare lurer og håper på å få noe svar... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

greit å vite hvor du holder til=)?

Gjest Twelve12
Skrevet

Vi også skal ha utebryllup. Det er jo ikke før neste år, men uansett hva værmeldingen sier, kommer vi til å kjøpe partytelt just in case.

Men har ikke sett på forskjellige varianter enda.

Gjest Adriane
Skrevet

Vi skal gifte oss neste helg og har valgt å ha vielsen ute. Yr melder bra vær, storm melder regn hele dagen. Er jo tidlig enda, så man kan jo ikke stole på dette men det har fått meg til å begynne å tenke litt. Vi må nok vurdere leie/kjøpe telt. Etter vielsen kan jo folk gå inn så det er kun under vielsen vi må ha et telt. Er det noen her som har kjøpt telt til bryllupet? Av de litt rimeligere variantene? Holder disse mål? Er det kanskje også noen som kunne tenke seg å leie ut et sånt telt?

Bare lurer og håper på å få noe svar... :)

Hvor mange gjester skal det være da, under vielsen? (Det avgjør jo litt hvor stort telt dere bør ha :) )

Og skal dere sette ut stoler, eller skal folk stå? (igjen, har noe å si for størrelsen)

Skrevet

Stort sett stå og holder til i Oslo :)

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg kjenner noen som har et sånt. Det funker helt greit, hvis det ikke blåser stiv kuling, liksom :) Men til den halvtimen (?) dere skal ha telt, så burde dette funke gull? :)

(De jeg kjenner brukte det på hagefest, og hadde maten stående under der for å beskytte den)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan leie, så slipper du et sånt man har med på festival.

Anonymous poster hash: 2216e...1b1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi selv hadde hatt utebryllupp, tror jeg at vi ville ha kjøpt/leigd partytelt!

Om det regner er det såklart besst med telt, men om det er veldig varmt og steikende sol, er det like godt å bruke det som litt skygge! Såklart ikke et tett et, for da blir det vell bare drivhus, men med åpne vegger!

Kan være greit å ha maten under tak, som noen nevnte over!

Anonymous poster hash: 91e80...9ae
Skrevet

Takk for gode tips. Til ab over så er det som nevnt i hovedinnlegget kun vielsen som skal være ute. Skal altså ikke ha mat eller annet ute. Er snakk om å holde gjestene tørre (hvis det kommer regn) i 30 min.

Gjest Kiara!
Skrevet

Takk for gode tips. Til ab over så er det som nevnt i hovedinnlegget kun vielsen som skal være ute. Skal altså ikke ha mat eller annet ute. Er snakk om å holde gjestene tørre (hvis det kommer regn) i 30 min.

Å du Evie, du Evie jeg håper inderlig at dere skaffer dere telt!

Jeg skal gi dere et fyldig referat snaaaaart... men det jeg kan si er at vår vielse skulle starte kl.15.00, den startet 15.45 pga vær og ulykke på e18, samt en brud som ikke fikk anledning til å ta på kjolen til tiden. Vi satte opp et telt 6x12m kl.11 på bryllupsdagen, stoler kunne ikke brukes pga de sank, samme med bruden.

Moralen er derfor lei telt, sett det opp på fredag, vår redning var at dette foregår på landet og at naboen hadde telt. God historie på nachspilet da. :ler:

Skrevet

Å du Evie, du Evie jeg håper inderlig at dere skaffer dere telt!

Jeg skal gi dere et fyldig referat snaaaaart... men det jeg kan si er at vår vielse skulle starte kl.15.00, den startet 15.45 pga vær og ulykke på e18, samt en brud som ikke fikk anledning til å ta på kjolen til tiden. Vi satte opp et telt 6x12m kl.11 på bryllupsdagen, stoler kunne ikke brukes pga de sank, samme med bruden.

Moralen er derfor lei telt, sett det opp på fredag, vår redning var at dette foregår på landet og at naboen hadde telt. God historie på nachspilet da. :ler:

hvor mange gjester hadde dere? jeg er nemlig usikker på om det vi skal leie på 6x10 er stort nok til ca 70 gjester.. de skal jo sitte under vielsen men før på dagen skal vi servere stående tapasbuffet til lunsj..!

Gjest Kiara!
Skrevet

Vi var 55gjester.

Stoler var hos oss helt håpløst siden de sank i gresset til min store fortvilelse.

hvor mange gjester hadde dere? jeg er nemlig usikker på om det vi skal leie på 6x10 er stort nok til ca 70 gjester.. de skal jo sitte under vielsen men før på dagen skal vi servere stående tapasbuffet til lunsj..!

Skrevet

Vi var 55gjester.

Stoler var hos oss helt håpløst siden de sank i gresset til min store fortvilelse.

Men skulle ikke dere ha gulv i teltet? Jeg mener å huske du sa det...

Gjest Kiara!
Skrevet

for at gulv skulle fungere hos oss måtte vi først ha bygget opp og rettet ut underlaget med paller for at det skulle føles stabilt.

Så etter å ha sett på ulike ting og hørt på andre som hadde festen i partytelt hadde vi det rett på gress. Teltet ble satt opp allerede tirsdag så gresset der var ikke noe problem.

Men vi satte opp et vielsetelt et par timer før vielsen som ikke var planlagt før der og da, der var det ikke sjangs å få satt ut stoler mm.

Men skulle ikke dere ha gulv i teltet? Jeg mener å huske du sa det...

Gjest Kiara!
Skrevet

Vi hadde 3telt som alle hang sammen slik at hele bryllupet hadde tak. Så helt forferdelig ut, men det fungerte helt ypperlig!

jeg mener også at vi delte opp vielseteltet så kokken kunne grille bak en vegg, men fortsatt under tak.

Skrevet

Jeg tror jeg tør å tøffe meg og dropper teltet (tror jeg). Er jo meldt så fint vær. Om det mot all formodning skifter så får vi kjøpe ett og sette det opp på morgenen. Men jeg krysser fingrene for sol!!

Skrevet

Vi leide partyteltet av lokalene vi hadde vielsen og festen. Og det var strålende sol, og jeg var sjeleglad for at vi valgte å sette opp teltet. Det vi gjorde var å ta ned veggene, så det ble som en baldakin. Men det ga skygge til både oss brudeparet og gjestene, noe som gjorde det mine uutholdelig i varmen. For jeg skal si dere det ble varmt når vi sto der og skulle fotograferes under stekende sol. De fleste gjestene "rømte" til partyteltet når solen ble for varm og intens, og jeg tror mange satt pris på skyggen.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg ser den men de har mulighet til å rømme inn, i en vinterhage eller så er det mange store trær som lager skygge hvor det er sittegrupper under. Hagen er ikke stor nok til at man får skjult partyteltet noe særlig og jeg syns det er ganske stygt på bilder med mindre man har pyntet det mye og kjøpt et som er ekstra fint. Vi dropper det :)

Skrevet

Gratulerer så med dagen deres, Evie! Sola skinner og det er passe varmt, så håper dere har en fantastisk dag.

• Liker 1
Gjest Adriane
Skrevet

Gratulerer med den store dagen deres som var på lørdag, Evie! Jeg har hatt noen KG-frie dager, så derfor forsinket gratulasjon. Håper dagen var strålende! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...