Gå til innhold

Rengjøring av komfyr!

MarianneE

Anbefalte innlegg

Komfyren er full (nesten....) av fast brent fett o.l.

Hvordan får jeg vasket bort dette på best mulig måte?

Hjelp.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jif skurekrem? Det funker her i hvert fall..

Hvis du har keramisk topp, så finnes det spesialrengjøringsmiddel for det. Men om det er mye fett på ovnen så ville jeg heller brukt Jif skurekrem først og så det middelet for keramisk topp. Den gjør at det blir et slags belegg oppå plata sånn at fettet ikke fester seg så godt. Får kjøpt det på Meny i hvert fall, og på Clas Ohlson.

Good luck! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en sprayboks på Meny som var knall god.

Ta ut de rillene på sideveggene først, spray inni ovnen, la stå i 10-20 min, tørk av med papir og vask over med klut m/Zalo. Min ovn så ny ut etter den runden. Pass på å ha ovnsdøren oppe i mange timer etterpå for skikkelig utluftning. Er sterk lukt på den guffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anki1971 skrev:

Hvis du har keramisk topp, så finnes det spesialrengjøringsmiddel for det. Men om det er mye fett på ovnen så ville jeg heller brukt Jif skurekrem først og så det middelet for keramisk topp.

Du må ikke bruke Jif skurekrem på keramisk topp. Da blir den matt. :fy:

Det er riktig at spesialmiddelet beskytter toppen og at det er da lettere å gjøre den ren senere. Men hvis det er veldig skittent så bruk for all del noe annet enn skurekrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det finnes en egen ovnrensspray i butikkene - ellers pleier det å gå ved å bløtgjøre det med zalovann og bruke en liten skrubbesvamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...