Gå til innhold

Mensen to uker for tidlig på p-piller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynte på p-piller for ett år siden og nesten siden starten har jeg hatt veldig regelmessig mensen. MEN i dag, fire dager før jeg skal til syden, fikk jeg selvfølgelig mensen 15 dager for tidlig. Noen som vet hva det skylder og om det er noe jeg kan gjøre?

I starten da jeg hadde randome blødninger kunne de vare i opptil tre uker og har ikke sååå lyst til det nå akkurat. Åååh, dette er litt for typisk min uflaks :-(

Og en gang jeg hoppet over mensen fikk jeg også mensen to uker for tidlig, og da varte det helt til neste mensen skulle være over. Er litt redd det skal skje nå også, så jeg må ha mensen de neste tre ukene...

Anonymous poster hash: 22f79...5bc
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/754269-mensen-to-uker-for-tidlig-p%C3%A5-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor spyr du på kvelden?

Du kan ikke gjøre så mye om det er under 21 dager siden du hadde mens forrige gang, men jeg antar at du ikke kommer til å ha mye blødninger i syden siden det er 4 dager til.

Anonymous poster hash: 1703f...cb2
AnonymBruker

Hvorfor spyr du på kvelden?

Du kan ikke gjøre så mye om det er under 21 dager siden du hadde mens forrige gang, men jeg antar at du ikke kommer til å ha mye blødninger i syden siden det er 4 dager til.

Det har ingenting med saken å gjøre. :-)

Er bare litt over en uke siden forrige mens var over.... Ja, håper jeg ikke blør noe særlig. Hadde virkelig ødelagt mye av ferien for meg.

AnonymBruker

Har du bullimi?

Anonymous poster hash: 6958d...8bd

Neida, jeg bare slanker meg... Og noen kvelder spiser jeg dessverre litt for mye, så da må jeg få det opp igjen. Men jeg prøver å holde det til de pillefrie ukene for at det ikke skal gå utover virkningen til p-pillene, men noen ganger klarer jeg dessverre ikke la være, så jeg spyr selv om jeg har tatt p-pille samme dag.

Annonse

Hormonbalansen er delikat, og det skal lite til for at den kommer i spinn. Kanskje er det det at du skal til Syden, og gleder deg, som har forårsaket for tidlig blødning, kroppen kan oppfatte det som stress. Jeg opplevde det samme på min første utenlandstur og Primulot-pillene som jeg hadde med var til ingen nytte.

Hvis du bor i/nær Oslo eller Trondheim, kan du kjøpe menskopp i butikk (Etikken, Bæreglede, Helios) og redde ferien - eller sjanse på at posten når fram i tide og bestille fra feks Bleieboden.

Endret av Pringle
AnonymBruker

Hormonbalansen er delikat, og det skal lite til for at den kommer i spinn. Kanskje er det det at du skal til Syden, og gleder deg, som har forårsaket for tidlig blødning, kroppen kan oppfatte det som stress. Jeg opplevde det samme på min første utenlandstur og Primulot-pillene som jeg hadde med var til ingen nytte.

Hvis du bor i/nær Oslo eller Trondheim, kan du kjøpe menskopp i butikk (Etikken, Bæreglede, Helios) og redde ferien - eller sjanse på at posten når fram i tide og bestille fra feks Bleieboden.

Har nok ikke mulighet til å kjøpe menskopp før jeg skal dra, men jeg blør heldigvis ganske lite, så er null problem med tampong. Er bare så kjipt å ha mensen likevel. Bare tanken på det ødelegger masse for meg... Men får satse på at mensen nærmer seg slutten innen jeg drar. :-)

TS

AnonymBruker

Neida, jeg bare slanker meg... Og noen kvelder spiser jeg dessverre litt for mye, så da må jeg få det opp igjen. Men jeg prøver å holde det til de pillefrie ukene for at det ikke skal gå utover virkningen til p-pillene, men noen ganger klarer jeg dessverre ikke la være, så jeg spyr selv om jeg har tatt p-pille samme dag.

Og dette minner ikke m bulimi?

Anonymous poster hash: 31465...5d5

AnonymBruker

Og dette minner ikke m bulimi?

Anonymous poster hash: 31465...5d5

Det var uansett ikke på grunn av dette jeg opprettet tråden. Tok det bare med som en tilleggsopplysning i tilfelle det skulle ha noe å si.

TS

Gjest Superwoman!

Det var uansett ikke på grunn av dette jeg opprettet tråden. Tok det bare med som en tilleggsopplysning i tilfelle det skulle ha noe å si.

TS

Det har ingen påvirkning hvis du spyr når det er over 4 timer siden du har tatt den.

Har nok ikke mulighet til å kjøpe menskopp før jeg skal dra, men jeg blør heldigvis ganske lite, så er null problem med tampong. Er bare så kjipt å ha mensen likevel. Bare tanken på det ødelegger masse for meg... Men får satse på at mensen nærmer seg slutten innen jeg drar. :-)

TS

Det var da enda godt. Jeg blør endel, så noe slikt ville utgjort en stor strek i regningen for meg.

God tur!

Annonse

Gjest Superwoman!

Nei, det var det jeg trodde. :-)

Det kan forresten også være mellomblødning, så kan godt være du ikke blør imorgen. Siden du uansett blør lite, vil du ikke se forskjell på om det er mensen eller bare mellomblødning :)

AnonymBruker

Om du slanker deg, så kan det faktisk være grunnen til gjennombruddsblødning. Du bør i alle fall finne en sunnere måte å gå ned i vekt på enn ved å kaste opp. Dette kan utvikle seg til bulimi.

AnonymBruker

Takk til dere som har svart! Men vet dere hva? Jeg tror jeg bare hadde et lite sår eller noe, for jeg blør ikke nå lenger og det var kun tampongtråden som hadde blod på seg.... Haha, nesten litt flaut, men veldig deilig å slippe mensen :-)

TS

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...