Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du vært sammen med en fra Island? Hvordan er kulturforskjellene fra her og Norge? Er det noe spesielt med dem? :)

Anonymous poster hash: 8cb39...8a3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Røverstat...

Anonymous poster hash: 3c9b6...448
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Ja det kunne jeg. Forskjellene er ikke store men kjønnsrollene er i noen grad mer sementert, i alle fall ute på "landsbygda." Men det er det kanskje i indre granskau her og? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært sammen med en islending. Han var veldig brysk og viste ikke mye følelser, borstett fra sinne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en islending. Han var veldig brysk og viste ikke mye følelser, borstett fra sinne.

Hadde han bodd lenge i Norge, eller bodde han på Island?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg regner med at det finnes reale og kjekke islendinger, akkurat som at det finnes reale og kjekke nordmenn. Dessuten er de fleste islendinger lyse. Kall meg gjerne en rasist, men jeg foretrekker å ha en hvit/arisk kjæreste.

Anonymous poster hash: 9b667...14e
  • Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Hadde han bodd lenge i Norge, eller bodde han på Island?

Han hadde bodd en del år i Norge, jeg vet ikke sikkert hvor lenge.

AnonymBruker
Skrevet

Gjerne. Jeg liker røvere og skulle gjerne lært språket. :)

Anonymous poster hash: 1c06b...6b2
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ihvertfall ganseke stor forskjell på mentaliteten til islendinger og nordmenn. Islendingene er vant til å jobbe og slite og de er i mye større utsterking enn nordmenn innovativer og entreprenører. Vant til karrige forhold og det å måtte ta i et tak. Ikke nye naving der, nei.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ihvertfall ganske stor forskjell på mentaliteten til islendinger og nordmenn. Islendingene er vant til å jobbe og slite og de er i mye større utstreking enn nordmenn innovative og entreprenører. Vant til karrige forhold og det å måtte ta i et tak. Ikke nye naving der, nei.

Rettet opp skrivefeilene!

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke igjen. De er alt for harde og kalde.

Anonymous poster hash: 6d060...04d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AAh vikingur, ja takk!

Anonymous poster hash: 818f8...818
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nye naving der, nei.

Thad er at fjuka i mig! Island er Europas største naverstat. Ikke nok med at de nekter å betale den gjeld de skylder Europa, de har kostet Europa vanvittige summer pga konkursen sin. Røverstat.

AnonymBruker
Skrevet

Kall meg gjerne en rasist, men jeg foretrekker å ha en hvit/arisk kjæreste.

Anonymous poster hash: 9b667...14e

Så altså en hvit mann eller kanskje en fra Iran? Ariere

Anonymous poster hash: b0221...e4e

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Thad er at fjuka i mig! Island er Europas største naverstat. Ikke nok med at de nekter å betale den gjeld de skylder Europa, de har kostet Europa vanvittige summer pga konkursen sin. Røverstat.

De naver ikke! En ting er at bankvesenet ble kjørt på ræva, men islendingene er ikke naverforlk, nei. Jeg er enig i at de er harde folk.

AnonymBruker
Skrevet

En del delte meninger her ser jeg. Han jeg snakker om virker ikke spesiel kald eller sint, men han jobber ikke. Virker ikke som han er interessert i jobb heller.. Vi er jo unge da, så vet ikke om det noen unnskyldning men. :(

Skrevet

Ja! Digger islendinger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Navere du liksom, islendingene jobber nest mest i verden, bare slått av sørkoreanerene, og i snitt jobber de 33% mer enn gjennomsnittsnordmannen:

http://www.aftenposten.no/okonomi/Islendingene-jobber-nest-mest-i-verden-7036524.html#.Uc2IJfnxp9M

Anonymous poster hash: 1c06b...6b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er gift med en islending og han er svært fornøyd :)

Og det er sant, vi er generelt meget arbeidsomme og ikke f**n om vi skal betale yachtene til noen korrupte

finansmenn fordi noen grådige europeere gikk på limpinnen og trodde de skulle tjene sinnsykt. Som noen sa, hvorfor skal vi betale for og rydde opp etter en fest vi ikke ble invitert til? Det hadde nå vært en ting om bankene var statseide, men de var privateide! Og det har i etterkant vist seg at Storbritannia har selv skyld i at Glitnir (tror jeg det var) gikk konkurs. (Det er uansett en myte at "alle" på Island levde fett og strødde rundt seg med penger selvom finansvikingene gjorde det.)

Anonymous poster hash: 93f9b...a80

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hehe for et spørsmål!

Jeg er singel, men har aldri tenkt over at det er fordi jeg er halvt islandsk:p

De fleste jeg møter digger Island, og elsker språket.

Har aldri opplevd islendinger som kalde. Tvert i mot er de mye varmere og mer åpne enn nordmenn. Jeg er tross alt mest norsk av meg, så jeg er kald:p

Anonymous poster hash: 8733c...5e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...