Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noen trygg bleking til hjemmebruk? Jeg er litt redd for å herpe tenna, men ville veldig gjerne blitt kvitt misfargingen og flekker som har kommet med årene med kaffe, røyk og div.

Så, har du forslag til tannbleking hjemme som fungerer, og ikke er regne sjangsespillet å bruke? :)

Anonymous poster hash: def2a...b58

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest- silje
Skrevet

Har lest mange gode erfaringer med Crest 3d stripes. Har ikke lest noen som har ødelagt tennene sine med dem heller.

- Derfor har jeg også prøvd dem. Kjøpte en pakning på 10, og har brukt fire ganger. Merker at tennene kan ise litt nå, så derfor venter jeg noen mndr før neste omgang. Men tennene ser mye bedre ut! Har fått positive kommentarer. Så slik di ser ut nå holder nok en god stund for meg ;)

AnonymBruker
Skrevet

Har lest mange gode erfaringer med Crest 3d stripes. Har ikke lest noen som har ødelagt tennene sine med dem heller.

- Derfor har jeg også prøvd dem. Kjøpte en pakning på 10, og har brukt fire ganger. Merker at tennene kan ise litt nå, så derfor venter jeg noen mndr før neste omgang. Men tennene ser mye bedre ut! Har fått positive kommentarer. Så slik di ser ut nå holder nok en god stund for meg ;)

Tusen takk for svar! :)

Hadde du bare litt misfarging på tennene, eller flekker led misfarging også? Jeg har fått noen mørkere flekker mellom to tenner. :-/

Hvor kjøpte du de forresten? :)

Gjest gjest- silje
Skrevet

Har ganske markerte hjørnetenner og mellom dem, var det gulere, fordi vanlige tannkoster ikke kommer mellom uansett hvor nøye jeg har vært med tannpussen (3-5ganger daglig), Hadde også fått veldig gult oppå 2 av undertennene, dette er mye mindre nå. Har ikke kritthvite tenner nå, men det ville jeg ikke ha heller, skal se naturlig ut.

Har man mye tannstein bør man fjerne det først hos tannlege, tenker jeg..

Ebay ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det finnes ikke trygg bleking for tenner hjemme. Det er en grunn til at det er forbudt innen EU.. Du kan få etseskader, ising og skader på tannkjøttet. Hydrogenperoksid brukes blant annet i hårbleking. Det sier vel seg selv at det ikke er noe man ikke burde svelge. Det er heller ikke naturlig å ha helt hvite tenner.

Anonymous poster hash: 3126a...79f
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :)

Visste ikke at det var forbudt innen eu? Er jo mange som bleker tenner, både hjemme og hos tannlegen.

Adriane: Jøss, den så spennende ut! 8 nyanser er jo ganske mye. :) Er det pakka bare til en behandling, eller er det slik at du får tatt alle behandlingene man skulle i løpet av en uke(?) i den pakka ? :)

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg oppfatter det som at hvis man kjøper det kitet, bruker man de skinnene i 5 dager. Deretter kan man vedlikeholde/forbedre (?) resultatet med 1-2 skinner "så ofte du ønsker". Vil tro at det da finnes et startkit, og at man senere kan kjøpe "påfyll" :)

Er litt fristet til å prøve den selv, spesielt siden det står at den ikke inneholder hydrogenperoksid, og den selges på apoteket. Innbiller meg da at det bør være trygt?

Gjest Superwoman!
Skrevet

Nei, det finnes ikke trygg bleking for tenner hjemme. Det er en grunn til at det er forbudt innen EU.. Du kan få etseskader, ising og skader på tannkjøttet. Hydrogenperoksid brukes blant annet i hårbleking. Det sier vel seg selv at det ikke er noe man ikke burde svelge. Det er heller ikke naturlig å ha helt hvite tenner.

Har prøvd denne. Virket veldig bra for meg! Begynte å ise litt mens jeg bleikte de, men ikke etter. Anbefales :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :)

Visste ikke at det var forbudt innen eu? Er jo mange som bleker tenner, både hjemme og hos tannlegen.

Adriane: Jøss, den så spennende ut! 8 nyanser er jo ganske mye. :) Er det pakka bare til en behandling, eller er det slik at du får tatt alle behandlingene man skulle i løpet av en uke(?) i den pakka ? :)

Hvis du velger å kjøpe det kitet, anbefaler jeg deg å dra til tannlegen for å få ei spesialtilpasset skinne. Hvis ikke risikerer du skader på tannkjøttet. Selv hadde jeg ikke tort å ikke bleke hos tannlegen, men nå er du ihvertfall klar over bivirkningene.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du velger å kjøpe det kitet, anbefaler jeg deg å dra til tannlegen for å få ei spesialtilpasset skinne. Hvis ikke risikerer du skader på tannkjøttet. Selv hadde jeg ikke tort å ikke bleke hos tannlegen, men nå er du ihvertfall klar over bivirkningene. Anonymous poster hash: 3126a...79f

Takk for tipset. :)

Ja, jeg tenkte jeg skulle ta det opp med tannlegen nestegang, høre om h*n mener tennene mine egner seg for bleking. Selv om en tannlege antageligvis vil fraråde meg fra hjemmebleking da.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du kjøpt crest 3d?? Er på jakt etter det selv..

Anonymous poster hash: be43d...92d

• Liker 1
Skrevet

Smilelab funket for meg:) Fåes kjøpt på coverbrands og blush.

Gjest gjest- silje
Skrevet

Hvor har du kjøpt crest 3d?? Er på jakt etter det selv..

Ebay, fungerte supert mtp prisen

AnonymBruker
Skrevet

Ebay, fungerte supert mtp prisen

Husker du navn på selger?:)

Gjest gjest- silje
Skrevet (endret)

fmcgshop

Sendingen kom rekomandert til tross for pris, og den var her etter 4 dager, så det gikk fort, itillegg til sikkert!

Endret av gjest- silje
Skrevet

fmcgshop

Sendingen kom rekomandert til tross for pris, og den var her etter 4 dager, så det gikk fort, itillegg til sikkert!

.

Finner det ikke. Link?

Skrevet

Har selv brukt Crest 3d, i flere år. Tannlegen min skryter alltid over hvor hvite tenner jeg har å kan ikke se noen skade på tennnene eller tannkjøtt :) Er super fornøyd!

Gjest Fluttershy
Skrevet

Jeg har kjøpt bleking via tannlegen. Føler det som tryggest da munnen ikke er en plass jeg vil putte hva som helst inni. Tannlegen laget tilpassede skinner til tennene mine og jeg fikk med sprøyter med blekemiddel som jeg skulle sove med om nettene i en uke eller to(husker ikke helt). Blekemiddelet heter opalescense og fungerte kjempe bra, men det koster jo en god del å få skinnene.

Det som er greit er jo at jeg nå har skinnene og kun trenger å kjøpe en sprøyte med blekemiddel igjen neste gang jeg ønsker å bleke tennene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...