Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 31.juli og har en gutt fra før på 2 1/2 år. Blir jo litt kjedelig å "bare" være hjemme hele sommeren. Vi bor i Oslo, men vurderer å reise 2-3 dager til dyreparken eller hunderfossen, bo på hotell og gjøre det litt moro for guttungen. Så blir det jo stranda og leking og besøk til besteforeldre.

Hva gjør dere? og hvor langt fra "tildelt fødeplass" tørr dere reise? Er jo litt kjedelig å føde i dyreparken. haha. men dyrepasserne har jo vært med på det før.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde termin i slutten av juni i fjor og vi gjorde ingenting den sommeren. Vi gjør heller ingenting denne sommeren (etter ubetalt perm i noen måneder).

Eldstemannen din er 2 1/2. Tror ikke han har så mye begrep om hva sommerferie er og at andre gjør masse spennende, eller?

Jeg ville kanskje ikke satset på så mye annet enn dagsturer i nærheten av hjemmet. Vi var feks i Fredrikstad (i gamlebyen) mot slutten av graviditeten i fjor, i Drøbak og gjorde morsomme ting i byen. Dere kan feks besøke reptilparken, Aker festning eller kjøre det lille gatetoget?

Anonymous poster hash: 5907f...082
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også termin i slutten av juli. Vi er på Daftø camping i Sverige nå. Kort å kjøre hjem og masse aktiviteter for junior på 2 år :-)

Vurderte dyreparken, men fordi jeg har litt risikosvangerskap turte jeg ikke dra "så langt"..

Anonymous poster hash: 2a16e...85b

Skrevet

neida, jeg tenkte ikke på at han blir misunnelig på andre som gjør mye spennende. Tenkte heller på at det er kjedelig å være 4 uker på samme sted med mamma og pappa. Forresten er jo Kaptein Sabeltann den store helten for tiden så det tror jeg han hadde satt pris på. Vi gidder ikke vente med familieferier til ungen husker det. vi gjør jo dette for oss selv også. koselig med minner og bilder på at vi faktisk gjorde noe.

AnonymBruker
Skrevet

Vi gidder ikke vente med familieferier til ungen husker det. vi gjør jo dette for oss selv også. koselig med minner og bilder på at vi faktisk gjorde noe.

Nei, det er jeg helt enig med deg i. Og vi har tatt med babyen vår på en del turer allerede, som enkelte kanskje ikke helt så poenget med "mens ungen er så liten og ikke husker det uansett". Tenkte mer på at det ikke var nødvendig å ha dårlig samvittighet på vegne av toåringen hvis det viser seg at det ikke passer så godt å gjøre masse ting denne sommeren.

Anonymous poster hash: 5907f...082

Skrevet

De har heldigvis sykehus i Kristiansand om noe skulle skje ;)

Skrevet

Denne kunne jeg skrevet! ;) Termin 1 august, sønn på litt mer enn 2,5 og skal sørover og muligens til Kpt Sabeltann. Selv om jeg vurderer å droppe akkurat det selv siden det er uhorvelig masse gåing.

Vi returnerer vel ca 1,5 uke før termin. Har ikke lyst til å bli stressa selv om jeg ikke tror det skjer noe før termin. Hvor lenge tenker dere å være ute av byen da?

Har også lurt på aktiviteter i Oslo siste tiden. Tenkte på de forskjellige besøksgårdene. Og strendene om det er fint vær. Fornebustrendene f eks. Kjøretur til Villa Malla, hyggelig lunsj og badestrand. Og så skal jeg sende ut gutta litt og holde balkongvakt med beina høyt om det er vær til det ;)

Risenga bad om det er dårlig vær.

AnonymBruker
Skrevet

jeg blir hjemme, er så elendig i formen at jeg ikke har sjans til å gå på butikken nesten :( Termin 1 aug.

Anonymous poster hash: 87040...7de
Skrevet

Termin først i slutten av august, og her avslutter vi straks ferien. Dog ikke andre barn, men for meg var det ikke verdt risikoen å ende opp med fødsel et annet sted enn hjemme.

Men hvis formen din er fin, og du føler deg trygg nok til at det ikke blir krise dersom noe skjer mens du er på tur, så er det jo ingenting i veien for det :)

Skrevet (endret)

Siden to av mine venninner nettopp har født 1 mnd før termin så trur jeg at jeg hadde holdt meg til aktiviteter ikke langt unna hjemme. Sånn i tilfelle :) Begge to følte seg fine og hadde null forvarsel når vannet plutselig gikk.

2-åringer kan kose seg masse på ferie selv om de ikke husker det senere. Man lever jo her og nå. Men som sagt ville jeg ikke fartet rundt en mnd før termin uansett :)

Endret av Yesterday

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...