Amens Skrevet 11. desember 2013 #721 Del Skrevet 11. desember 2013 Jeg lurer litt på om det er flere som bekymrer seg litt over vekten? Jeg har ikke badevekt så jeg vet ikke hvor mye jeg veier nå. Før svangerskapet veide jeg rundt 60 kg og er en 170 cm høy. Altså ganske slank, men man kunne ikke se ribben eller noe slikt. Nå så ser jeg at ribbeina på siden er blitt synlig og min mann syns og de har blitt mer tydelig. Jeg regner jo med at vekten har gått opp siden magen vokser, men kanskje ikke nok? Eller kan det bare være at siden huden dras litt mer i så er ribbeina blitt synlig? Syns det er litt vanskelig å vite hvor mye mer jeg skal spise, siden man skal spise sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 11. desember 2013 #722 Del Skrevet 11. desember 2013 Jeg er ikke bekymret for vekten. Har vel gått opp ca 5 kg nå (uke 21). Eneste jeg stusser på et at to av de kiloene kom på en uke... Jeg bekymrer meg mer for ryggen min. Jeg har aldri hatt vondt i ryggen før, men nå de siste par ukene har jeg begynt å få litt vondt i korsryggen. Men jeg er fryktelig usikker på om det kommer av graviditeten eller om det er fordi jeg har hatt så mange kontordager i det siste. Er vant til å bevege meg masse på jobb, men skal gradvis over på 100% dataarbeid. Kan jo ikke fortsette med å løpe opp og ned stiger osv på byggeplasser når magen kommer.. Men å sitte på en stol hele dagen kan jo bli veldig gøy om ryggen slår seg vrang. Håper virkelig det ikke er kommende bekkenlåsning altså! Noen som vet om det er veldig vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 11. desember 2013 #723 Del Skrevet 11. desember 2013 Jeg er ikke bekymret for vekten. Har vel gått opp ca 5 kg nå (uke 21). Eneste jeg stusser på et at to av de kiloene kom på en uke... Jeg bekymrer meg mer for ryggen min. Jeg har aldri hatt vondt i ryggen før, men nå de siste par ukene har jeg begynt å få litt vondt i korsryggen. Men jeg er fryktelig usikker på om det kommer av graviditeten eller om det er fordi jeg har hatt så mange kontordager i det siste. Er vant til å bevege meg masse på jobb, men skal gradvis over på 100% dataarbeid. Kan jo ikke fortsette med å løpe opp og ned stiger osv på byggeplasser når magen kommer.. Men å sitte på en stol hele dagen kan jo bli veldig gøy om ryggen slår seg vrang. Håper virkelig det ikke er kommende bekkenlåsning altså! Noen som vet om det er veldig vanlig? Jeg får fort vondt i ryggen om jeg har for mange dager med hjemmekontor og stillesitting. Har hatt hjemmekontor hele denne uka siden de skal male på kontoret og jeg kjenner det i ryggen. Må ut å spasere litt etter jobb for at det skal bli bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 11. desember 2013 #724 Del Skrevet 11. desember 2013 Er det lenge til du skal til jordmor eller fastlege, Amens? Hvertfall lurt å lufte bekymringen der, og da får du vel veid deg også. Du kan jo eventuelt be om en time litt før, bare si at du bekymrer deg fordi du ser ut som om du blir tynnere Jeg har bare, sist jeg veide meg hvertfall, gått opp 3-4 kg, men har ikke blitt tynnere enn før. Spiser akkurat det samme som før, bare en brødskive og en frukt ekstra om dagen omtrent, og babyen tar heldigvis det den trenger uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 11. desember 2013 #725 Del Skrevet 11. desember 2013 TuttaV: Det hadde vært supert om du fant igjen den forklaringa:) Siden vi benyttet er desverre ikke lenger tilgjengelig (var på bloggen "Harmonisk lykke", men denne er nedlagt). Jeg kan heller ikke ta bilde og mål av den vi har laget, for den er sendt tilbake til østlandet, og jeg får ikke tatt den frem igjen før i februar... Finner ingen andre bloggere som har bilder av den heller, selv om MANGE linker til den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 11. desember 2013 #726 Del Skrevet 11. desember 2013 Siden vi benyttet er desverre ikke lenger tilgjengelig (var på bloggen "Harmonisk lykke", men denne er nedlagt). Jeg kan heller ikke ta bilde og mål av den vi har laget, for den er sendt tilbake til østlandet, og jeg får ikke tatt den frem igjen før i februar... Finner ingen andre bloggere som har bilder av den heller, selv om MANGE linker til den Takk for at du la ned så mye innsats i å prøve:) Vi endte opp med å kjøpe Gulliver fra Ikea i dag, med kurver til å ha bleier, bodyer, håndklær osv under. Det er egentlig ganske fint, og det passer perfekt inn på badet:) Hadde det vært større, hadde vi ikke fått det inn. Og med det tror jeg at vi har fått alle de store, viktige sakene i hus allerede^^ Eller, vi mangler jo en god del småtterier selvfølgelig, men regner med at det kommer en del i gaver etter hvert, og noe må vi kose oss med å kjøpe inn rett før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 11. desember 2013 #727 Del Skrevet 11. desember 2013 Er det lenge til du skal til jordmor eller fastlege, Amens? Hvertfall lurt å lufte bekymringen der, og da får du vel veid deg også. Du kan jo eventuelt be om en time litt før, bare si at du bekymrer deg fordi du ser ut som om du blir tynnere Jeg har bare, sist jeg veide meg hvertfall, gått opp 3-4 kg, men har ikke blitt tynnere enn før. Spiser akkurat det samme som før, bare en brødskive og en frukt ekstra om dagen omtrent, og babyen tar heldigvis det den trenger uansett Har forsøkt å bestille time hos jordmor, men når jeg ringte om mandagen så ville de at jeg skulle sende en e-post, men jeg har enda ikke hørt noe fra dem... Tviler på at jeg får time denne uka, og til helgen skal jeg til ett familiemedlem som har badevekt og kan da veie meg og se vekta er i orden eller ikke. Er ikke fryktelig bekymret, jeg spiser jo og hun i magen tar det hun trenger. Hun sparker og snur seg så jeg har inntrykk av at alt er ok der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 11. desember 2013 #728 Del Skrevet 11. desember 2013 Takk for at du la ned så mye innsats i å prøve:) Vi endte opp med å kjøpe Gulliver fra Ikea i dag, med kurver til å ha bleier, bodyer, håndklær osv under. Det er egentlig ganske fint, og det passer perfekt inn på badet:) Hadde det vært større, hadde vi ikke fått det inn. Og med det tror jeg at vi har fått alle de store, viktige sakene i hus allerede^^ Eller, vi mangler jo en god del småtterier selvfølgelig, men regner med at det kommer en del i gaver etter hvert, og noe må vi kose oss med å kjøpe inn rett før. Så bra dere fant noe som passet perfekt inn hos dere! Viktigst med oppbevaringsplass til alt man trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 12. desember 2013 #729 Del Skrevet 12. desember 2013 Veide meg hos jordmor i går, har gått opp igjen de to kiloene jeg gikk ned i starten, pluss ca 2 kg til. Alt så helt normalt ut er 22 uker nå! Tiden går plutselig litt for fort... Har ikke kjøpt inn mer enn en body sålangt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 12. desember 2013 #730 Del Skrevet 12. desember 2013 Ooog bekkenet krangler allerede... Låser seg bak nede ved halebeinet når jeg sitter i samme stilling forlenge, og på natta hvis jeg skal snu meg! Tyder bra for de kommende mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelige.meg Skrevet 12. desember 2013 #731 Del Skrevet 12. desember 2013 Ooog bekkenet krangler allerede... Låser seg bak nede ved halebeinet når jeg sitter i samme stilling forlenge, og på natta hvis jeg skal snu meg! Tyder bra for de kommende mnd Ikke bekymre deg før det har slått ut skikkelig Selvfølgelig kan du ta forhåndsreglene får å ikke gjøre det værre, men kan hende det går seg til om du er heldig. Hadde en god del låsninger for 4-5 uker siden, og tenkte at nå kommer det. Er nå i uke 20, og har ikke kjent særlig til det de siste tre ukene. Forrige svangerskap gikk som en lek, og hadde ikke noen antydninger til bekkenløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 13. desember 2013 #732 Del Skrevet 13. desember 2013 Jeg hadde ikke bekymret meg så mye for vekten jeg heller. Nå blir jo noe av innvollene dyttet oppover og under ribbena når livmoren vokser. Så på en måte kan ribbena dyttes litt utover. Pluss at huden strekkes noe voldsomt på fremsiden... Jeg synes å huske at mine ribben ble mer synlige sist gang, og jeg gikk opp sunne 13,5 kg og fødte en frisk gutt på 3600 g. Jeg er litt deppa for tiden. Er blitt ganske kvalm i det siste, og det eneste som frister er å gå å småspise på usunne ting + frukt. Middag, frokost og kvelds er ett nødvendig onde. Hadde jeg kunne valgt hadde jeg gått å knasket druer, is og chips hele dagen, men det går jo ikke. Samtidig så har storebror her i huset fått en barnesykdom. Litt usikker på om det er munn og fot sykdom, den 4 barnesykdom eller den 5. Da den femte kan være farlig for meg/foster måtte jeg til legen å ta blodprøve for å være på den sikre siden. Så nå går jeg rundt å venter i spenning den neste uken... Og blir superstressa viss det går for lenge mellom sparkene fra lillesøster. Etter den kjekke UVI har jeg også fått soppinfeksjon av antibiotikaen.... Jippi. Mye sykdom for tiden med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 13. desember 2013 #733 Del Skrevet 13. desember 2013 og til deg, Charlie28... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 14. desember 2013 #734 Del Skrevet 14. desember 2013 Jeg har også synlige ribben, og har omtrent de samme målene som deg Amens. Føler ikke at jeg har blitt noe tynnere for det, og babyen har det bra. Har blitt sykmeldt 100% jeg...har i følge kiropraktor et kompleks tilfelle av bekkenlåsninger ispedd litt bekkenløsning, og muskulaturen rundt er betent. Fare for at det blir kronisk. Har slitt skikkelig de siste par ukene, ALT er vanskelig å gjøre og ingen posisjon er god. Så nå er det sofa fremfor kontor på meg de neste par månedene...må vel lære meg å strikke eller no:-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 17. desember 2013 #735 Del Skrevet 17. desember 2013 God bedring Maman.. Ikke godt med ett bekken som krangler. Bra det ikke er så altfor lenge igjen nå. Nyåret nærmer seg jo med stormskritt! Her i huset er det fremdeles sykdom. Nå er jeg fin for så vidt, men storebror har høy feber og hatt det i 24 timer nå. Lurer på om han har fått 3 dagers feber. Og at det han hadde sist uke var hånd-fot og munnsykdom.!?!? Fy søren så mye rart barna skal ha! Det eneste kjipe er at mannen er jo jobbreise denne uken, så er alene med et sykt barn. Ikke optimalt. Utrolig kosesyk og klengete. Vil bare bli bært, og sovnet oppå magen/brystet i dag under hvilen, stakkar. Var også oppe fra 01:00-04:30 med et barn som bare sov mens mamma satt å så på.. (Ikke noe stas å sitte 1-2 timer i strekk på hardt gulv)... Så alt jeg ønsker meg til jul nå er friske familiemedlemmer.. For nå er jeg drittlei!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 18. desember 2013 #736 Del Skrevet 18. desember 2013 Da var det uvi her også... Satser på at jeg kom meg til legen såpass kjapt at jeg slipper store plager! Bare litt ubehagelig sålangt heldigvis... Ellers føler jeg at jeg må begynne å handle snart, tiden går jo så fort plutselig! Fryktelig usikker på hva og hvor mye man virkelig trenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 19. desember 2013 #737 Del Skrevet 19. desember 2013 Jeg vil råde deg til å tenke gjennom hva du MÅ ha, og hva som havner i katerorien "kjekt å ha", som evt kan ordnes etter hvert. Vi hadde feks god nytte av bæresele, mens andre nesten ikke bruker det. Vi har derimot klart oss i snart tre år uten både nesesuger og bilstolpose, som andre mener de ikke hadde klart seg uten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 27. desember 2013 #738 Del Skrevet 27. desember 2013 Jeg har også synlige ribben, og har omtrent de samme målene som deg Amens. Føler ikke at jeg har blitt noe tynnere for det, og babyen har det bra. Har blitt sykmeldt 100% jeg...har i følge kiropraktor et kompleks tilfelle av bekkenlåsninger ispedd litt bekkenløsning, og muskulaturen rundt er betent. Fare for at det blir kronisk. Har slitt skikkelig de siste par ukene, ALT er vanskelig å gjøre og ingen posisjon er god. Så nå er det sofa fremfor kontor på meg de neste par månedene...må vel lære meg å strikke eller no:-/ Huff det høres utrolig lite kjekt ut. Ikke noe kjekt å ha vondt (jeg har vondt ryggen for tiden, men det er ikke veldig ille og det blir bedre av å gå) og hvertfall ikke når det gjør at man må sitte hele tiden. Anbefaler at du begynner å lese eller noe, formiddags TV er ikke veldig stimulerende i lengden;) Har endelig fått time hos jordmor, skal inn den 12.januar. Er veldig greit fordi helsestasjonen i min bydel er en liten spasertur unna hvor jeg bor^_^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 28. desember 2013 #739 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) Oi som tiden går. I følge tickeren min er det bare 81 dager igjen til termin... Desembermåneden gjør ikke ting bedre, da den går fortest av dem alle. Her har jeg ingen større plager for tiden. De fleste i familien er fine i formen, men noe forkjølet. Derimot har jeg fått sjokk av hvor dårlig kroppen min takler byvandringer. Nå før jul fikk jeg vondt i hofte/bekken partiet når jeg var ute å handlet julegaver. Etter bare 3-4 timer! Følte meg som den bestemora... I går var vi å besøkte noen som hadde nylig fått baby, bare 1 uke siden. Det var veldig rart, og skummelt! Uvirkelig å tenke at vi skal på'an igjen om bare noen uker... Tiden har gått såååå fort... Plutselig så mye som må gjøres før termin (nav, jobb, ommøblering, planlegning, innkjøp osv...). Samtidig gleder jeg meg som bare det til å få kroppen for meg selv igjen, og kunne ligge på magen å få massasje. Det er utrolig irriterende at der du har mest vondt (korsrygg) er den ene plassen det er vanskelig(les:umulig) å massere skikkelig... Endret 28. desember 2013 av Charlie28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærmuffin Skrevet 1. januar 2014 #740 Del Skrevet 1. januar 2014 Stikker snuten innom for å ønske alle sammen et godt nyttår! Tenk, nå er det ikke lenge igjen før vi alle sitter med de små i armene våre ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå