Gjest Doh Skrevet 21. november 2013 #681 Del Skrevet 21. november 2013 Gratulerer med gutt, Selma_ Og velkommen i den lille, svært eksklusive gutteklubben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 22. november 2013 #682 Del Skrevet 22. november 2013 Gratulerer med et friskt barn i magen -T-. Og gratulerer til deg Selma_ som får en frisk liten gutt... Er guttemamma selv fra før av, og det er knallkjekt! Mye fart og spenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fniser Skrevet 23. november 2013 #683 Del Skrevet 23. november 2013 Gratulerer -T- og Selma_ Jeg må fortelle at jeg kjente liv for første gang denne uken! Når andre har fortalt at det kjennes ut som en sommerfugl, har jeg bare ledd for jeg syntes det hørtes helt merkelig ut, men nå skjønner jeg akkurat hva de mener. Haha.. Det var en helt fantastisk følelse. De som ikke har kjent det ennå kan glede seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 23. november 2013 #684 Del Skrevet 23. november 2013 (endret) Så koselig med liv fniser! er en helt spesiell følelse ja, så ikke så lett å beskrive sommerfugl, luftbobler, froskesprell... Kjært barn har mange navn Endret 23. november 2013 av TuttaV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 24. november 2013 #685 Del Skrevet 24. november 2013 Nå begynner det å blir litt mer fart i sparkene her. I dag tidlig kunne jeg kjenne et spark utenpå magen, så det er tydelig litt mer krefter på gang der inne, og kanskje kombinert med at hun har snudd seg litt. Er i ganske god form om dagen, men opplevde noe ubehagelig for et par dager siden. Var en liten tur ute for å gjøre et par ærend i et noen butikker. Når jeg stod og skulle betale for en vare kjente jeg plutselig at det begynte å flimre for øynene mine, og tenkte at nå kom jeg til å svime av. Heldigvis var det en stol like ved som jeg kunne sette meg ned på, så det avverget at det gikk galt. Regner med at det enten hadde sammenheng med blodsukkeret eller at jeg hadde et blodtrykksfall. Er det noen av dere andre som har opplevd liknende? Enten i denne gravididteten eller forrige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 24. november 2013 #686 Del Skrevet 24. november 2013 Jeg blir svimmel innimellom, å om jeg ikke setter meg ned ganske kjapt da så svartner det foran øyene mine ja... Går over etter ett par minutter hvis jeg får satt meg ned, å kanskje drikker litt vann. Jordmor sier det er sånt som kan skje uten at det er noe galt med blodtrykk eller noe annet, men det er ubehagelig da..iallfall om man er i en situasjon der det ikke er bare å sette seg ned! Føles som jeg skal svime av, men har gått bra til nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marina30 Skrevet 24. november 2013 #687 Del Skrevet 24. november 2013 Jeg har de siste dagene hatt tiltagende vondt nederst i magen. Trodde det kunne være urinveisinfeksjon, men ga ikke noe utslag på stix hos legen i dag. Legen mente det kunne være kynnere ut fra beskrivelsen, og når han kjente etter på magen min mente han at smerten satt i livmorområdet. Men i og med ta jeg har kjent dette presset/trykket i hele dag så begynner jeg å lure på om det er "voksesmerter" fra livmoren. Det har kjentes annerledes ut tidligere, men kan jo kanskje ha en sammenheng med at ting begynner å få en litt annen størrrelse der inne. Var mest redd for at det skulle være noe galt, men smertene er ikke veldig sterke (men mer enn hva som er behagelig) og legen lyttet etter hjertelyd i dag som hørtes fin ut. Har noen av dere andre de samme "plagene"? Utover det er jeg i ganske fin form. Jeg tipper på at det er bare voksing Vi er ca like langt og nå er jeg en del øm i hele magen. For noen uker siden hadde jeg også vondt helt nederst/et press som du snakker om, men det gikk over. Nå kjenner jeg at hele magen og underlivet strammer seg når han flytter på seg. Ganske ubehagelig, men også gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 24. november 2013 #688 Del Skrevet 24. november 2013 Jeg skal kjøpe en brukt brio vogn, men vil ha ny madrass... Noen som vet hvor jeg får tak i dette? Finner ikke på nettbutikkene, men kanskje de har i butikker som selger briovogner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juce Skrevet 25. november 2013 #689 Del Skrevet 25. november 2013 Da var det endelig vår tur til å få se et mirakel på ultralyd. En perfekt, liten gutt fikk vi se, og alt så normalt ut. Termin ble flyttet fram 2 dager. Morkaka lå framme og langt ned, så vi skal inn til ny UL i uke 32. ikke meg i mot det, få se babyen en gang til før han kommer ut! Han var vilter, så det var vanskelig å få tatt ordentlige bilder, og det var skikkelig snålt å se hvor hardt han sparket inni der, uten at jeg selv kjente noe til det. Ble skikkelig rørt, og tårene trillet hele tiden jeg lå der, og jeg er nesten sikker på at jordmor sier ting som "se den lille nesetippen" "å så søt, se nå gjesper han" "se så små tær" og andre slike søte ting, bare for å få oss foreldrene til å gråte Det var en stor opplevelse, og jeg gleder meg til å bli guttemamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 25. november 2013 #690 Del Skrevet 25. november 2013 Så koselig med alle dere andre som også har vært på ultralyd og sett det lille nurket. Stor opplevelse ♡ Jeg kjente det første sparket forrige uke! Da var jeg 18+1. I går kjente mannen det også. Etter at jeg ble sikker på at det virkelig var spark jeg kjente, så har jeg merket det flere ganger hver dag. Dette er en flott tid♡ Det eneste som er dumt er at trøttheten har kommet tilbake. Noen andre som merker det, eller er energinivået deres på topp? Jeg føler meg trøtt fra morgen til kveld. Og det hjelper ikke å sove mye:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 25. november 2013 #691 Del Skrevet 25. november 2013 Gratulerer med gutt, Juce Jeg syns også det var utrolig snålt å se at fosteret bevegde seg såpass mye men at jeg ikke kjente noen ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marina30 Skrevet 25. november 2013 #692 Del Skrevet 25. november 2013 Så koselig med alle dere andre som også har vært på ultralyd og sett det lille nurket. Stor opplevelse ♡ Jeg kjente det første sparket forrige uke! Da var jeg 18+1. I går kjente mannen det også. Etter at jeg ble sikker på at det virkelig var spark jeg kjente, så har jeg merket det flere ganger hver dag. Dette er en flott tid♡ Det eneste som er dumt er at trøttheten har kommet tilbake. Noen andre som merker det, eller er energinivået deres på topp? Jeg føler meg trøtt fra morgen til kveld. Og det hjelper ikke å sove mye:( Kjempetrøtt her også, får bare håpe det roer seg etterhvert Burde nok lagt meg tidligere enn jeg gjør, men kl. blir jo fort 23... Har dere lagt på dere noe så langt? Jeg veier 65 blank, som er det samme som da jeg ble gravid, noe jeg synes er VELDIG rart. Bebisen veier jo litt nå. Forventer en helvetes innspurt snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 25. november 2013 #693 Del Skrevet 25. november 2013 Har lagt på meg 4kg. To av de har jeg vel gått opp siste måneden. Har bare lagt seg på magen tror jeg. Har ikke lagt merke til at det har lagt seg andre steder hvertfall (ennå ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 25. november 2013 #694 Del Skrevet 25. november 2013 Jeg har lagt på meg 2,5 kg (veier nå 56,5). De to siste kiloene kom i løpet av siste måneden. Er 19+0 idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 25. november 2013 #695 Del Skrevet 25. november 2013 Jeg har lagt på meg...mer enn fem, men under ti kilo....uff. Er 25-26 uker nå. Får nesten ikke beveget meg pga bekkenløsning, sitter istedet hjemme og spiser mat.... Har skjerpet meg den siste uka så håper det stagnerer litt. Men jeg bryr meg ikke så veldig, sist var jeg tynnere et år etter fødsel enn jeg var før graviditeten. Jeg vet at jeg kan bli tynn igjen, så da stresser jeg ikke. Mat er jo så GODT for tida;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 25. november 2013 #696 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Jeg har lagt på meg noen kilo, men vet ikke helt hvor mange. Vet at jeg hadde lagt på meg 4 kg frem til uke 16/17. Vet ikke hvor mye jeg veier nå. Er det noe av dere som har bestemt dere for hvordan dere gjør det med permisjonen? Hvor lang samlet permisjon, og hvem som skal ha hvor mange uker osv? Og hva bør man tenke på i forhold til permisjon og barnehageopptak? Endret 25. november 2013 av SaltnPepa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecilie85 Skrevet 25. november 2013 #697 Del Skrevet 25. november 2013 Jeg har lagt på meg ca 3 kg. Er 19+2 idag. Har kjent små dult i magen i to uker nå. I går kveld etter et par glass cola til maten kjente jeg bevegelser så mannen la hånda si på magen min, og plutselig sparket hun pappan sin rett i hånda, hardere enn noen gang. Han skvatt skikkelig! Idag er det også en del fart der inne. Kjennes ut som om jeg har en sterk frosk i magen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 26. november 2013 #698 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg skal kjøpe en brukt brio vogn, men vil ha ny madrass... Noen som vet hvor jeg får tak i dette? Finner ikke på nettbutikkene, men kanskje de har i butikker som selger briovogner? ta kontakt med en brio forhandler, de burde vite sånt. Det er jo mulig å få kjøpt det meste av tilbehør til vogna så syns det er merkelig at det ikke skal være mulig å kjøpe ny madrass til vogna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 26. november 2013 #699 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg går bare ned i vekt jeg... Gått ned totalt 3 kilo siden første kontroll hos legen. Jeg spiser kun sunn mat og ikke noe sukker. Fikk jo påvist snev av svangerskapsdiabetes i uke 12 på en kontroll - og la da om kosten drastisk. Spiser 2 skiver til frokost (ekstra grovt brød), klementiner og yoghurt i 10 tida, tre grove skiver i 12 tida, middag og kvelds - så det er ikke det at jeg ikke spiser. Men spiser nok rett i forhold til kroppen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marina30 Skrevet 26. november 2013 #700 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg har lagt på meg ca 3 kg. Er 19+2 idag. Har kjent små dult i magen i to uker nå. I går kveld etter et par glass cola til maten kjente jeg bevegelser så mannen la hånda si på magen min, og plutselig sparket hun pappan sin rett i hånda, hardere enn noen gang. Han skvatt skikkelig! Idag er det også en del fart der inne. Kjennes ut som om jeg har en sterk frosk i magen! Så gøy! Elsker å kjenne sparkene ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå