TuttaV Skrevet 12. november 2013 #641 Del Skrevet 12. november 2013 Til de av dere som trener (styrke) regelmessig: Hvordan gjør dere det med trening av magemuskler? Har lest både for og mot å trene disse etter magen har begynt å vokse, så jeg er veldig usikker på hva som er lurt. Skal spørre jordmor etter hvert, men det er en stund til jeg skal dit.. De rette bukmusklene skal man ikke trene etterhvert som man kjenner man de deler seg (for å få plass til magen), for da får de ikke gjort jobben sin uansett. Men de skrå bukmusklene kan man trene så for eksempel funker liggende sykling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 12. november 2013 #642 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg har også gått ned i tyngde på vekter, men har foreløpig ikke gjort endringer i hva slags øvelser jeg gjør. Har imidlertid gått bort fra frivekter og trener heller på apparater i gruppetime. Blir så fort sliten nå at det er greit å piskes litt av instruktør Hva slags kjerneøvelser har denne coachen din anbefalt? Planken tar jeg, for den vet jeg er OK, men hadde vært kjekt med litt alternativer.. Styrketrening er gøy, det er iallfall sikkert😊 Og mange øvelser er gode for både kjerne og bekkenbunn. Jeg tar baseøvelser som knebøy, da må man bruke kjernen for stabilitet. Men for å trene både rumpe/lår/kjerne og ha plass til magen, så tar jeg sumo-variant . Hip thrust er super for bekken og kjerne. Kan også anbefale planken, inntil magen blir for stor ;-) Ellers er bøy og tøy viktig! Og litt egenmassasje/tortur med rumble roller 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juce Skrevet 13. november 2013 #643 Del Skrevet 13. november 2013 Takk for supre treningstips dere! Jeg tar en modifisert versjon av hip thrust som er veldig fin for magen. Håper at motivasjonen og intensiteten klarer å holde seg på et greit nivå ut svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 13. november 2013 #644 Del Skrevet 13. november 2013 Vet dere... nå begynner vi å bli såpass mange her inne at jeg oppretter en terminliste (ny tråd på "fremsiden".. Så skriver alle inn deres "data"... For de som vil selvsagt Kjempebra initiativ Da blir det litt lettere å få oversikt. Hei i gården er det fem dager til ultralyd. Kan ikke vente!!! Er veldig mange i terminklubben her som skal ha jente ser jeg, blir spennende å se hva som vokser inni magen min. Jeg føler at jeg er trøtt hele dagen for tida. Sover åtte-ni timer på natta, går og gjesper hele dagen, og kan glatt sove to timer når jeg kommer hjem fra jobb. Noen andre som har det sånn? Jeg var sånn i første trimester også, men så forsvant det. Men nå er søvnbehovet virkelig tilbake for fullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 13. november 2013 #645 Del Skrevet 13. november 2013 Vært på OUL i dag. Alt ser fint ut og det er jente her også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 13. november 2013 #646 Del Skrevet 13. november 2013 Gratulerer med en jente SaltnPepa Ble termin flyttet noe da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 13. november 2013 #647 Del Skrevet 13. november 2013 Gratulerer med en jente SaltnPepa Ble termin flyttet noe da? Takk Jeg har jo drømt mange ganger at det er en jente, så det var litt morsomt å få bekreftet "magefølelsen". Mensterminen min er 15/16.04. Men jeg var på tidlig ultralyd på sykehuset og der ble terminen satt frem til 12.04, så det er denne terminen som blir stående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 13. november 2013 #648 Del Skrevet 13. november 2013 Nå ble det plutselig mange jentebabyer her! Jeg lurer på om jeg begynner å få bekkenløsning igjen. Var veldig plaget med det i mitt forrige svangerskap, og håpte jeg skulle slippe unna denne gangen. Men det ser muligens dårlig ut. Min termin ble forresten flyttet til 13., så er et par dager feil i HI. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 13. november 2013 #649 Del Skrevet 13. november 2013 Håper du slipper bekkenløsning kisskissbangbang! Jeg begynner å føle meg normal igjen. Får enda brekninger av astamedisinen, men jeg misstenker at det er mer psykisk enn fysisk. Og jenta i magen er aktiv gitt. Sparker as I type. Og det er merkelig! Mannen elsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 14. november 2013 #650 Del Skrevet 14. november 2013 Da har jeg vært på ekstra UL - og det er en perfekt liten lillesøster som bor i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 14. november 2013 #651 Del Skrevet 14. november 2013 Gratulerer med jente, hegejenta30 Ser ut som om gutten min kommer til å hadde i potensielle kjærester om denne terminruppa er representativ for årskullet 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. november 2013 #652 Del Skrevet 14. november 2013 Gjett om han får det travelt rundt 2030, Doh! Han kommer jo til å bli superpopulær! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 14. november 2013 #653 Del Skrevet 14. november 2013 Da har jeg vært på ekstra UL - og det er en perfekt liten lillesøster som bor i magen! Gratulerer med jenta i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 15. november 2013 #654 Del Skrevet 15. november 2013 Da har jeg vært på ekstra UL - og det er en perfekt liten lillesøster som bor i magen! Gratulerer så mye med lillesøster i magen 💜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 15. november 2013 #655 Del Skrevet 15. november 2013 ....og der kom halsbrannen i dette svangerskapet også 😡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flemine Skrevet 15. november 2013 #656 Del Skrevet 15. november 2013 uff, er også usikker på navn.. "alle" fine er jo tatt. Isabella, henrikke, othelie, sofie... Vil ha et dobbelnavn, siden vi har det vi andre i familien. Blir bare å bruke det ene da. Men, bestemmer ingenting før babyen er ute. Så skal eg tenke bedre gjennom hvem som heter det evt navnet vi liker best. Sist var det : neiii, vi kjenner jo ingen som heter Magnus gjør vi?? Joda- gått på skole med en, og hadde ett vennepar der ene het Magnus. :D Men 3 åringen heter altså Magnus Johan. Han passet det da han kom ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 17. november 2013 #657 Del Skrevet 17. november 2013 Noen som har gjort seg noen tanker rundt vogn? Vi har en Emmaljunga Mondial fra storebror, men jeg har sett litt på TFK joggster twist, og lurer litt på å investere i en slik med hardbag. Synes Mondialen er tung, og tar stor plass i bilen. Ellers en fin vogn :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 17. november 2013 #658 Del Skrevet 17. november 2013 Vi skulle egentlig ha TFK, men endte opp med Mondial så ikke mye hjelp å få her Men vet at Tekola her inne har TFK, og hun er veldig fornøyd. Lurer på om hun kanskje har den multi x-bagen man kan ha begge veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 18. november 2013 #659 Del Skrevet 18. november 2013 Nå har vi vært på ultralyd. Det var en helt fantastisk opplevelse. Herlig å se henne tumle rundt inni der. Alt så ut til å være i skjønneste orden, og vi venter ei lita jente ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 18. november 2013 #660 Del Skrevet 18. november 2013 Nå har vi vært på ultralyd. Det var en helt fantastisk opplevelse. Herlig å se henne tumle rundt inni der. Alt så ut til å være i skjønneste orden, og vi venter ei lita jente ♡ Gratulerer så mye ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå