Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Velkommen roseduft og LovelyMonroe, og gratulerer med jenter begge to! :)

Jeg var på sykehuset før helgen, for ny kontroll og ultralyd (siden jeg hører under kategorien risikosvangerskap). Det var den sjette i rekken, og legen kunne bekrefte at det er en gutt som vi fikk vite på OUL. Det var ikke så vanskelig å se selv heller denne gangen. ;) Lillemann hadde det kjempefint i magen, og er fortsatt veldig aktiv. Koser meg med alle spark og dult, men har begynt å få en lei murring i korsryggen/baken. Bekkenlåsning/løsning på gang, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Vi får også en jente i følge jm på OUL (hun var meget sikker) :P

Formen er god, men ryggen og bekkenet krangler litt av og til. Har jo en gutt på 19 mnd som er tung å bære og løfte på. Synes også magen er ufattelig stor (føler meg høygravid) så den er bare i veien. Kan være at årsaken er morkaken som er på fremste vegg. Den gjør magen mye stivere og hard enn sist. Da lå den bak. Merker stor forskjell på det. Også på sparkene..

Blir godt å få henne ut og over i ett bæresjal. Det har vært gull verdt med storebror, og timer etter fødselen så skal lillemor oppi der.. Bli vant til det så fort som mulig ;) Derimot gruer jeg meg til brystspreng, melkelekk og brystbetennelse. Synes å huske at det å amme var noe herk i starten når det er amming 24/7 ... :bond:

Så koselig :) :)

Ja samme her, ryggen og bekkenet slår seg litt vrang innimellom. Men det hjelper heldigvis med bevegelse, så har ingen god unnskyldning for å ligge på sofaen uten å bevege meg, dersom jeg har vondt..når det bare føles værre etterhvert..

Men kan skjønne du kanskje får gjennomgå litt ekstra med en liten en i hus fra før :)

Bæresjal ja..jeg har ikke tenkt å skaffe meg det engang, men kanskje det ikke er så dumt å ha?

Huff, det høres virkelig ikke noe godt ut med brystspreng, betennelse og melkelekasje, men det er forhåpentligvis verdt det dersom man får til amminga etterhvert og barnet får i seg alt h*n trenger og er mett i magen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Hei hei! Jeg er ny her inne! Har graviditetsdagbok, men dårlig på å oppdatere :-(

Jeg er 23 uker på vei i dag, med termin 19 mars utifra OUL! :-)

Vi venter ei frisk og fin lita jente :hjerte:

Vi er førstegangsforeldre og gleder oss veldig masse til dette mirakelet vårt!

:strix:

Gratulere så masse med jenta i magen :rodmer:

Vi går spennende tider i møte, særlig som førstegangsforeldre så tror jeg det er litt ekstra stas.

Jeg gleder meg også, å det gjør nokk mannen også :jepp:

Har dere bestemt noe navn hva hun skal hete? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere så masse med jenta i magen :rodmer:

Vi går spennende tider i møte, særlig som førstegangsforeldre så tror jeg det er litt ekstra stas.

Jeg gleder meg også, å det gjør nokk mannen også :jepp:

Har dere bestemt noe navn hva hun skal hete? :)

Taaakk :hjerte:

Er dere også førstegangs??? Jaaa for en spennende tid!! :danse:

Vi synes Leah er veldig fint da ... hihi :hjerte: Det er så.. lett og harmonisk... uskyldig.. søtt?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til Mazilla 😊

Her flyr virkelig dagene!! Føler at magen kom superfort og plutselig denne gangen. Koselig da 💜 Merker at den begynner å bli i veien på trening 😉

Snuppa der inne er utrolig aktiv!! Kan ikke huske at storebror var så aktiv, men han tar virkelig igjen på utsiden ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Taaakk :hjerte:

Er dere også førstegangs??? Jaaa for en spennende tid!! :danse:

Vi synes Leah er veldig fint da ... hihi :hjerte: Det er så.. lett og harmonisk... uskyldig.. søtt?? :fnise:

:kose:

Ja, vi er også førstegangs :jepp:

Gleeeder meg så utrolig masse til hun kommer :)

Aaw, ja Leah er utrolig nydelig navn!

Søtt, sjarmerende, enkelt og perfekt på ei lita pike :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihå :) Lenge siden jeg har skrevet her. I dag er jeg 19+2 med termin 8. april (ble satt tilbake 2 dager). Vi var på ul for en uke siden og fikk se en liten gutt :) Vi er helt blanke på navn, og var egentlig "innstilt" på jente ;)

Min form:
Magen er ikke så stor
Blir nesten bare trøttere og trøttere og er ikke i så mye aktivitet
Har innimellom ubehag i armer og legger
Litt svimete
Fordøyelsen har endret seg siste to uker, til mye bedre
Ikke lenger så mye oppblåst
Har kjent spark siden uke 18
Sover litt urolig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere som trener (styrke) regelmessig:

Hvordan gjør dere det med trening av magemuskler?

Har lest både for og mot å trene disse etter magen har begynt å vokse, så jeg er veldig usikker på hva som er lurt.

Skal spørre jordmor etter hvert, men det er en stund til jeg skal dit..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bæresjal ja..jeg har ikke tenkt å skaffe meg det engang, men kanskje det ikke er så dumt å ha?

Jeg har to, og kunne aldri tenkt meg foruten. Da hadde jeg mulighet til å gå tur i skogen (med mini på brystet), lage middag med begge armer ledig, husvask osv... Samtidig som gutten fikk kroppskontakt.

Har også lest at barn som "sitter" i sele/sjal får bedre utviklet ryggmuskler, og det er jo positivt. En annen positiv ting er at magen fungerer bedre, og kan faktisk forebygge kolikk og magesmerter.

Nå er kanskje gutten litt stor til å bli bært på brystet i selen, men dersom han er syk og alt er gale, så sovner han som en dupp oppi selen med øren mot mammas bryst. Trygt og godt.

Jeg har to stk (ene er best som nyfødt men verre når barnet blir stort). Begge har bred hoftestilling sånn at ikke ryggen til småen skal belastest (babybjørn gjorde det, så den er fy1).

Jeg har Caboo (bæresele/sjal) og manduca (genial!) den brukes enda, men da på ryggen.

Når lillesøster kommer er det helt genialt med selen sånn at hun ikke bare blir lagt bort når storebror skal få oppmerksomhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere som trener (styrke) regelmessig:

Hvordan gjør dere det med trening av magemuskler?

Har lest både for og mot å trene disse etter magen har begynt å vokse, så jeg er veldig usikker på hva som er lurt.

Skal spørre jordmor etter hvert, men det er en stund til jeg skal dit..

Jeg trener styrke, og har trent jevnt i hele svangerskapet og har tenkt å fortsette med det :-) Jeg trener med frivekter, og har gått ned på tyngde, og tar heller flere sett. Angående styrkeøvelser for magen, så har jeg kuttet ut øvelser som går direkte på magen og trener heller baseøvelser som gjør at man trener god kjernemusklatur :-) Har fått tips av en god coach vedrørende dette, så jeg stoler på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener styrke, og har trent jevnt i hele svangerskapet og har tenkt å fortsette med det :-) Jeg trener med frivekter, og har gått ned på tyngde, og tar heller flere sett. Angående styrkeøvelser for magen, så har jeg kuttet ut øvelser som går direkte på magen og trener heller baseøvelser som gjør at man trener god kjernemusklatur :-) Har fått tips av en god coach vedrørende dette, så jeg stoler på det :-)

Jeg har også gått ned i tyngde på vekter, men har foreløpig ikke gjort endringer i hva slags øvelser jeg gjør. Har imidlertid gått bort fra frivekter og trener heller på apparater i gruppetime. Blir så fort sliten nå at det er greit å piskes litt av instruktør ;)

Hva slags kjerneøvelser har denne coachen din anbefalt? Planken tar jeg, for den vet jeg er OK, men hadde vært kjekt med litt alternativer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Jeg har to, og kunne aldri tenkt meg foruten. Da hadde jeg mulighet til å gå tur i skogen (med mini på brystet), lage middag med begge armer ledig, husvask osv... Samtidig som gutten fikk kroppskontakt.

Har også lest at barn som "sitter" i sele/sjal får bedre utviklet ryggmuskler, og det er jo positivt. En annen positiv ting er at magen fungerer bedre, og kan faktisk forebygge kolikk og magesmerter.

Nå er kanskje gutten litt stor til å bli bært på brystet i selen, men dersom han er syk og alt er gale, så sovner han som en dupp oppi selen med øren mot mammas bryst. Trygt og godt.

Jeg har to stk (ene er best som nyfødt men verre når barnet blir stort). Begge har bred hoftestilling sånn at ikke ryggen til småen skal belastest (babybjørn gjorde det, så den er fy1).

Jeg har Caboo (bæresele/sjal) og manduca (genial!) den brukes enda, men da på ryggen.

Når lillesøster kommer er det helt genialt med selen sånn at hun ikke bare blir lagt bort når storebror skal få oppmerksomhet :)

Her var det mange gode argumenter som gjør at jeg faktisk skal prøve ut bæresjal! :jepp:

Hva er vel bedre enn å gi sitt nyfødt barn nærkontakt og bedre utvikling av kropp ved å bære h*n inntill korppen.

Og som du sier, mtp husarbeid og matlaging..så har man barnet der heletiden og mer kontroll? :)

Skal absolutt testes ut, takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Heihå :) Lenge siden jeg har skrevet her. I dag er jeg 19+2 med termin 8. april (ble satt tilbake 2 dager). Vi var på ul for en uke siden og fikk se en liten gutt :) Vi er helt blanke på navn, og var egentlig "innstilt" på jente ;)

Min form:

Magen er ikke så stor

Blir nesten bare trøttere og trøttere og er ikke i så mye aktivitet

Har innimellom ubehag i armer og legger

Litt svimete

Fordøyelsen har endret seg siste to uker, til mye bedre

Ikke lenger så mye oppblåst

Har kjent spark siden uke 18

Sover litt urolig

Gratulerer med gutten i magen :)

UL overstått, vi venter jente nr to :)

Gratulerer med jente nr to :)

19 uker i dag! Og EN uke til OUL!!! Plutselig går tiden litt fort jo! Hjelpes...

Hurra for 19 uker :) ja, tiden går plutselig ganske fort etter man passerer uke 12.. Heldigvis :)

Særlig fra denne kanten, da jeg er så utålmodig på å få møte prinsessa i magen :hjerte:

Masse lykke til på UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planken og krumme ryggen og trekke inn magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...