Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Så gøy at flere har fått vite kjønn! Vi skal på OUL neste uke og jeg er veldig spent :) Har som tidligere nevnt hatt veldig jentefølelse, men er litt mer usikker nå.

Skulle egentlig tatt influensavaksine i dag, men ble forkjølet i forrige uke, og den holder seg fast enda, så får vente til jeg har blitt frisk igjen. Som en annen nevnte tidligere i tråden så ble forkjølelsen en bekreftelse på at vaksinen bør tas da jeg har vært ganske satt ut av forkjølelsen nå. Hoster som en gal, og det er jo lite som kan tas for det nå.

Hvordan er størrelsen på magen til dere andre nå? Min er som tidligere stor, og jeg får en del kommentarer på det. Har jo ikke noe sammenligningsgrunlag da dette er min første graviditet, men jeg ser jo at den er stor når jeg sammenligner med andre som har kommet lenger i graviditeten enn meg.

Vedrørende navn så har vi så vidt diskutert dette. Vi har en favoritt når det kommer til jentenavn (det har allerede blitt nevnt av noen andre her i tråden :) ). Av guttenavn er det 2 aktuelle foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått opp 2 kilo (veide meg forrige mandag), men magen og puppene er digre!

Får mange kommentarer på at jeg må vente tvillinger, og at jeg må være lenger på vei enn hva jeg sier.

Nesten så jeg begynner å lure på om noe kan være galt siden magen er så stor, og det har den egentlig vært siden starten.

Dette er også min første graviditet, så kan ikke sammenligne med tidligere svangerskap for min del..

Tvillingkommentar fikk jeg allerede i uke 10, før vi hadde offentliggjort graviditeten..

Men jeg trives utrolig godt med at magen er såpass synlig, jeg koser meg skikkelig! :)

Siden jeg har få svangerskapsplager, er det greit at jeg værtfall ser beviset på at jeg faktisk ER gravid! ;)

Mulig magen og puppene mine er så store pga hormonene jeg brukte 5 mnd i strekk før det endelig klaffet for oss da. Det er vel et spørsmål for jordmor når jeg skal dit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig tatt influensavaksine i dag, men ble forkjølet i forrige uke, og den holder seg fast enda, så får vente til jeg har blitt frisk igjen. Som en annen nevnte tidligere i tråden så ble forkjølelsen en bekreftelse på at vaksinen bør tas da jeg har vært ganske satt ut av forkjølelsen nå. Hoster som en gal, og det er jo lite som kan tas for det nå.

.

Jeg fikk høre på legekontoret da jeg skulle ta vaksinen at det ikke hadde noe å si at jeg var forkjølet, så lenge jeg ikke hadde feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre på legekontoret da jeg skulle ta vaksinen at det ikke hadde noe å si at jeg var forkjølet, så lenge jeg ikke hadde feber.

Ok. Da fikk jeg litt annen informasjon. Tenkte uansett at jeg får være i litt bedre form enn jeg er nå i tilfelle jeg får litt bivirkninger av vaksinen i form av nettopp forkjølelsessymptomer. Da ønsker jeg å være i bedre form enn det jeg er nå. Føler meg ganske elendig til tross for at det kun er en forkjølelse jeg har nå :) Tar den sikkert senere i uken vil jeg tro.

Endret av SaltnPepa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 2 kilo (veide meg forrige mandag), men magen og puppene er digre!

Får mange kommentarer på at jeg må vente tvillinger, og at jeg må være lenger på vei enn hva jeg sier.

Nesten så jeg begynner å lure på om noe kan være galt siden magen er så stor, og det har den egentlig vært siden starten.

Dette er også min første graviditet, så kan ikke sammenligne med tidligere svangerskap for min del..

Tvillingkommentar fikk jeg allerede i uke 10, før vi hadde offentliggjort graviditeten..

Men jeg trives utrolig godt med at magen er såpass synlig, jeg koser meg skikkelig! :)

Siden jeg har få svangerskapsplager, er det greit at jeg værtfall ser beviset på at jeg faktisk ER gravid! ;)

Mulig magen og puppene mine er så store pga hormonene jeg brukte 5 mnd i strekk før det endelig klaffet for oss da. Det er vel et spørsmål for jordmor når jeg skal dit..

Jeg har fått litt større pupper, men de er ikke så veldig mye større så vidt jeg kan se. Men magen er stor og jeg har også fått tvillingkommentarer, og kommentarer om at jeg må være forberedt på at jeg kommer til å bli stor i og med at jeg har så pass størrelse på magen allerede :) Jeg tror jeg har gått opp ca 3-4 kg. Virker ikke som om kiloene foreløpig har lagt seg noe over rompe og lår, men heller over mage og bryst.

Endret av SaltnPepa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er størrelsen på magen til dere andre nå? Min er som tidligere stor, og jeg får en del kommentarer på det. Har jo ikke noe sammenligningsgrunlag da dette er min første graviditet, men jeg ser jo at den er stor når jeg sammenligner med andre som har kommet lenger i graviditeten enn meg.

Min mage er gigantisk synes jeg :fnise:

Den føles stram og trykkøm enkelte plasser, og jeg forstår ikke at jeg kan bli så mye større nå. Magen må jo sprikke! Derimot har jeg jo bilder fra sist gang som viser at, joda, man kan bli større.... Tror bare jeg synes magen er mer i veien denne gangen som jeg har en liten fra før. Sist gang var det jo bare meg og magen, og ikke en liten så skal sitte på fanget, og helst bli bært over alt (for nå bærer jo ikke mamma meg noe mer...)..

Nei, det skal bli utrolig godt å få littlejenta ut og magen flat(?) igjen... :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som er plaget med at kvalmen kommer tilbake? Jeg har vært 100% kvalmefri i over en måned, men nå i det siste merker jeg et ubehag på morgenen igjen. Det går over med en gang jeg har spist frokost, men den frokosten smaker virkelig ikke godt altså (uansett hva jeg spiser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror puppene har blitt dobbelt så store her, og jeg er litt bekymret for at de blir enorme når melken kommer/etter fødsel. :omg: Noen som har tips om gode, myke ammebh uten spiler?

Magen er struttende og stram, men har ikke fått kommentarer hverken den ene eller andre veien - så akkurat passe stor i forhold til høyden min? Det ser riktignok ut som om jeg skal sprekke hver kveld. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er plaget med at kvalmen kommer tilbake? Jeg har vært 100% kvalmefri i over en måned, men nå i det siste merker jeg et ubehag på morgenen igjen.

Jepp!! Fikk kvalmen tilbake ca 19 uke. Varte en god uke og så, men virker som om den er borte nå da. Er visst helt normalt.. Forhåpentligvis går den bort like fort som den kom, - også hos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!! Fikk kvalmen tilbake ca 19 uke. Varte en god uke og så, men virker som om den er borte nå da. Er visst helt normalt.. Forhåpentligvis går den bort like fort som den kom, - også hos deg :)

Da håper vi at jeg snart kan nyte frokosten min igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått termindato 8.april og jeg går med ei frisk lita jente^_^

Synes det er så koselig at det er ei jente!

Og veldig deilig at jeg ikke er like trett og kvalm som i børjan, håper det holder seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått termindato 8.april og jeg går med ei frisk lita jente^_^

Synes det er så koselig at det er ei jente!

Og veldig deilig at jeg ikke er like trett og kvalm som i børjan, håper det holder seg....

Gratulerer med ei frisk jente og med en ikke-eksisterende kvalme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Sniker meg inn her hvis det er greit :)

Jeg og min mann venter ei frisk lita jente i slutten av mars, og gleder oss stort!

Dette er første barnet vårt, så spenningen er stor :)

Har funnet navn allerede, men det holdes hemmelig til etter fødsel ;)

Ellers var jeg ekstreeemt trøtt i starten, litt kvalm, men kastet aldri opp heldigvis.

Matlysten varierte fra å ha lyst på ALT til ingenting. Utrolig fascinerende hvordan kroppen styrer selv :)

Magen har smått begynt å ta form, og eg nyter å kjenne spark fra henne daglig :hjerte:

Er allerede klar for å få henne ut, og skal innrømme at selve graviditeten har vært mer slitsom enn jeg hadde trodd.

Men det er så definitivt verdt det hele, og er vi så heldige, så ønsker vi ett barn til ganske fort etterpå. Så snart jeg ikke får fødselsangst og at sisste halvdel av dette svangerskapet blir uutholdelig :ler:

Men tviler i grunn på det, da vi er født til å bære frem barn og føde ;)

Min søster og mor har begge hatt lette graviditeter og fødsler, så håper det går i arv :)

Ellers har vi begynt å kjøpe inn litt utstyr.

Vogn, seng, bilstol og det som er "viktigst", kjøper vi nytt, da dette forhåpentligvis går i arv til neste mann :)

Men vi er overlykkelige og evig takknemmelige om vi i det heletatt får ett frisk barn :rodmer:

Jeg gleder meg til og bli mamma, og er veldig spent på alt vi har i vente.

Er spent på hvordan selve fødselen vil bli, hvordan det er å amme og om den ekstremt sterke og kjærlige morsfølelsen som mange snakker om kommer med en gang jeg får henne på brystet for første gang :)

Ble mye skravling men :ler: her var det litt tanker og opplysninger fra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen så mye i termingruppen Roseduft! :blomst:

Jeg ser at vi to er ca like langt på vei i følge tickeren vi har ;) Blir spennende å se hvem som "popper" først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Gratulerer og velkommen så mye i termingruppen Roseduft! :blomst:

Jeg ser at vi to er ca like langt på vei i følge tickeren vi har ;) Blir spennende å se hvem som "popper" først :P

Tusen takk for det :bolledeig:

Aah, så koselig!! :) ja, det blir veldig spennende! Jeg er sååå utålmodig allerede, og ønsker bare jenta skal komme med en gang :hjerte:

Vet du om dere får gutt eller jente? :)

Hvordan er formen?

Håper ellers du har hatt en herlig helg og god søndag :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det :bolledeig:

Aah, så koselig!! :) ja, det blir veldig spennende! Jeg er sååå utålmodig allerede, og ønsker bare jenta skal komme med en gang :hjerte:

Vet du om dere får gutt eller jente? :)

Hvordan er formen?

Håper ellers du har hatt en herlig helg og god søndag :goodbye:

Vi får også en jente i følge jm på OUL (hun var meget sikker) :P

Formen er god, men ryggen og bekkenet krangler litt av og til. Har jo en gutt på 19 mnd som er tung å bære og løfte på. Synes også magen er ufattelig stor (føler meg høygravid) så den er bare i veien. Kan være at årsaken er morkaken som er på fremste vegg. Den gjør magen mye stivere og hard enn sist. Da lå den bak. Merker stor forskjell på det. Også på sparkene..

Blir godt å få henne ut og over i ett bæresjal. Det har vært gull verdt med storebror, og timer etter fødselen så skal lillemor oppi der.. Bli vant til det så fort som mulig ;) Derimot gruer jeg meg til brystspreng, melkelekk og brystbetennelse. Synes å huske at det å amme var noe herk i starten når det er amming 24/7 ... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Jeg er ny her inne! Har graviditetsdagbok, men dårlig på å oppdatere :-(

Jeg er 23 uker på vei i dag, med termin 19 mars utifra OUL! :-)

Vi venter ei frisk og fin lita jente :hjerte:

Vi er førstegangsforeldre og gleder oss veldig masse til dette mirakelet vårt!

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en jente på vei, LovelyMonroe :strix:

I dag kjente jeg noe som må ha vært hikking fra junior. Var plutselig noen rytmiske hopp inne i magen :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere... nå begynner vi å bli såpass mange her inne at jeg oppretter en terminliste (ny tråd på "fremsiden".. Så skriver alle inn deres "data"... For de som vil selvsagt ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...