Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Skjønte at det er hun som gir mamma "blåmerker" på ribbeina.. basert på stillingen hennes. Nå ligger hun å hopper trampoline inne ider.. aahh... bare spist litt smågodt jo. Være snill nå!!

HOHO :D

Og værre blir det når det blir mindre plass inni der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på OUL igår. Termin forskjøvet frem til 20.mars. Kunne ikke finne noe tisselur eller pung, så mest sannsynlig en jente inni der. ;)

Skjønte at det er hun som gir mamma "blåmerker" på ribbeina.. basert på stillingen hennes. Nå ligger hun å hopper trampoline inne ider.. aahh... bare spist litt smågodt jo. Være snill nå!!

Gratulerer med en tydeligvis aktiv jente i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten funnet navn nå. Vi hadde 3 alternativ (hvorav mannen kom med ett, og jeg med to), og i helgen ble det bestemt.

Mannen har veldig lyst å kalle jenta opp etter oldemoren (som var et fantastisk menneske, - jeg har møtt henne). Så da ble det det....

Jeg hadde egentlig lagt min elsk på ett annet, men navnet er fint det, og da det betyr så mye for mannen, så er det greit :) Dessuten så blir det litt oppkalling etter min mor også, og det synes jeg er kjekt. Hun er også ett flott menneske.

hvordan går det med navnevalg hos resten av gjengen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt navn nå også, etter mye fram og tilbake! Blir Hanna. Skal ha et par i backup også i tilfelle hun ikke "er" en Hanna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kikket inn her på en stund, så gratulerer til alle dere som har vært på OUL de siste ukene. :)

Her har vi ikke kommet noe lenger med valg av navn, og tenker at det kommer til å bli et vi synes er greit nok begge to bare for å bli enige. Det er jo litt leit!? :vetikke: Jeg ville gjerne kalle opp lillemann etter min kjære farfar (som begynner bli gammel og ikke helt i form lenger) og pappa heter det samme til mellomnavn, men mannen liker det dessverre ikke. Synes det er så få guttenavn som stikker seg ut, og når han heller ikke kommer med noen forslag selv blir det vanskelig.

Ellers virker det som om den aller verste kvalmen med oppkast har roet seg litt, og det er deilig å kunne spise mer variert og synes at mat kan være skikkelig godt igjen. :sikle: Porsjonene er fortsatt små og jeg tror ikke jeg har gått opp noe særlig i vekt, men føler meg i grei form og koser meg sånn med den voksende magen. Skal til kontroll på både sykehus og hos jordmor de neste ukene, så skal ta opp dette med influensavaksine da siden ingen av de har nevnt det tidligere. Jeg pleier å bli forkjølet hver vinter, men får sjelden feber og ikke helt slått ut. Men det er kanskje lurt å ta den i tilfelle?

Endret av zoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med oppkalling, og Hanna er et flott navn. (Søsteren min heter Hanne til mellomnavn, og kjenner flere fine damer som heter Hanna/Hanne.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn virker som en umulig oppgave her ;) mannen sier nei til mine forslag,men har ingen forslag selv... Har ikke prøvd så hardt enda, får se etter OUL om det blir lettere hvis vi vet kjønnet.

Så langt syns jeg det er værst å finne fine guttenavn... Jente er litt lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trodde også at det ville bli enklere etter at vi fikk vite kjønn, men føler vi står litt fast nå og det er sjelden vi tar det opp. Hvis det ble en jente var vi mer enige om navn og hadde et vi likte veldig godt begge to. Trenger heldigvis ikke bestemme navn akkurat nå, men det hadde jo vært kjekt å være litt nærmere enn dette. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker til OUL! Det går fremover :)

Tok influensavaksine i dag.. Au i armen!

det gir seg iløpet av et par dager ;) Jeg fikk ikke sove den første natten da jeg MÅ ligge på venstere siden for å få sovnet :P

Navn synes jeg er veldig vanskelig denne gangen. Sist ble vi enige ganske fort, og vi er også enige om guttenavn nå, men det hjelper liksom ikke når det er en jente i magen :P Får nok bare tenke litt mer. Regner med det ordner seg i god tid før lillesøster kommer til verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig sikker på at vi har jentenavnet klart, det er et navn vi begge hadde på listene våre.

Det er imidlertid ikke oppkalling, og det er litt trist synes jeg. Hadde vært kjekt å kaldt opp etter noen eldre slektninger, men det er enklere sagt enn gjort ;)

Guttenavn er vi veldig usikre på, vi har funnet et par navn vi begge liker, men de er uaktuelle da det er flere nabogutter/kjenninger med samme navn.

Vi er temmelig overbevist om at vi får gutt, så det ser ut som vi har en utfordrende oppgave foran oss :)

OUL om 3 uker... lenge å vente!

Jeg har blitt forkjølet, og enda mer sikker i min sak på at det er lurt å ta influensavaksine.

Er så anpusten og føler jeg ikke får nok luft fra før under svangerskapet, og en forkjølelse hjelper ikke akkurat på!

men må vel vente til neste uke før jeg tar vaksinen, da man sikkert må være frisk når man tar den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt navn nå også, etter mye fram og tilbake! Blir Hanna. Skal ha et par i backup også i tilfelle hun ikke "er" en Hanna..

Åh, det var fint!! Godt valg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hanna er kjempefint :)

Vi hadde jo egentlig jentenavn klart, syns det er vanskeligere med guttenavn. Men vi hadde snakket om et guttenavn for et år eller to siden som mannen dro opp igjen nå (alle mine forslag ble raskt nedstemt). Så vi har kanskje funnet navn. Men vil gjerne se i noen navnebøker og se om vi finner noen flere fine navn. Vil gjerne ha alternativer selv om navnet vi har funnet fester seg mer og mer jo flere dager som går.

Endret av Doh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig to uker til ultralyd her også. Vi gleder oss veldig. Blir koselig å se hvor stor mini har blitt.

Har magen deres vokst noe særlig eller har dere lagt på dere mye? Jeg er 15+5, har gått opp en kg, og klarer fortsatt å dra inn magen. Men når jeg slapper av buler den tydelig ut nederst. Har ikke kjent spark ennå..

Vi har hatt navn klare en god stund allerede. Hvis det blir jente skal hun hete Olivia, hvis det blir gutt skal han hete Luca Nathaniel. (Bryr meg ikke om at mange her på kg mener det er unge mødre-navn.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese om navn, kjønn og vellykkede UL her :-)

Vi var på ultralyd for to uker siden og venter en liten herremann <3

Kjenner at det "bobler" i magen, men siden morkaka ligger foran kan ikke sparkene kjennes på utsiden enda. Er 20+4 i dag og håper sparkene blir tydeligere snart :-)

Er ellers i tipp topp form. Hendene mine sovner, så det er sendt henvisning for å sjekke det. Ellers lite å klage på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har jentenavn klart, trooor jeg. Venter med å bruke det til etter ekstra-UL til uka. Har jentefølelse, men det gjenstår å se om det stemmer ;)

Hvis ikke må vi i guttenavntenkeboksen.... :bond:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med navnevalg hos resten av gjengen da?

Er veldig koselig å kunne kalle opp etter en person som har betydd mye for en, så det er nok et flott navnevalg dere har gjort :)

Mannen her i huset har også vært fast bestemt på hva lillesøster skulle hete (dette selv før jeg var gravid). Jeg var litt usikker først, for har en kusine som heter det samme, men nå som han har brukt navnet jevnlig, har det vokst hos meg. Så nå er det bestemt. Så skal jeg få lov til å velge mellomnavn (blant mine forfedre) :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården blir det bare tull når jeg prøver å snakke om dette med navn på minien.

Vi vet jo ikke hva det er som bor i magen ennå siden jordmor ikke ville si noe om det da vi var på OUL sist uke. Skal på ekstra-ul til uka så håper vi får svar på mysteriet da.

Jeg har laget meg en liste på mobilen der jeg skriver opp navn jeg syns er fine til både gutt og jente. men drar nok også fram den store navneboka vi har når vi vet hvem som bor i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd for to uker siden og venter en liten herremann <3

Gratulerer med en gutt i magen! Jeg er selv guttemamma, og det er knallkjekt :danse:

Men en litt kjip ting... Tror kanskje jeg har fått UVI... Det har vært en litt difus smerte/svie følelse i underlivet ett par dager. Jeg trodde det kanskje var livmoren som vokste. Men nå kjenner jeg den samme følelsen etter at jeg har vært på do, og særlig om jeg har vært veldig tissetrengt. Håper ikke at det er det, men får vel ringe legen å høre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...