Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var også på ul i dag, bærer på en frisk og fin liten ett-eller-annet (men det visste jeg fra før), og fikk med et dårlig bilde av noe som like gjerne kunne vært mine egne indre organer.

Oh joy... :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også på ul i dag, bærer på en frisk og fin liten ett-eller-annet (men det visste jeg fra før), og fikk med et dårlig bilde av noe som like gjerne kunne vært mine egne indre organer.

Oh joy... :ironi:

Åh, hørtes litt kjipt ut det da... Litt kjekt å få noen bilder med hjem av noe som likner på et menneske (alien eller beinrangel som jeg sa ... :plystre: )....

Men fikk dere altså ikke vite kjønn da, eller? Siden du skriver at du visste det fra før? Du fikk altså vite det 100% sikkert på tidlig ul da kanskje?

Endret av Charlie28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke vite kjønn nei, så det forblir en hemmelighet for den lille der inne en stund til. Visste at alt sannsynligvis var bra i den forstand at jeg var på UL i uke 12, hvor han så nesebein, nakkefold, lårbein, antall armer og bein osv. Da fikk jeg dessuten bilder hvor man tydelig så det var et menneske, mens dette i dag like gjerne kunne vært nyrene mine! :ler:

Litt lysere til sinns nå: Skal på ny UL til han jeg var hos i uke 12 om snaue tre uker. Da har forhåpentligvis mannen min anledning til å være med også :) Og der vet jeg at utstyret er mye bedre enn det de har på sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke vite kjønn nei, så det forblir en hemmelighet for den lille der inne en stund til. Visste at alt sannsynligvis var bra i den forstand at jeg var på UL i uke 12, hvor han så nesebein, nakkefold, lårbein, antall armer og bein osv. Da fikk jeg dessuten bilder hvor man tydelig så det var et menneske, mens dette i dag like gjerne kunne vært nyrene mine! :ler:

Litt lysere til sinns nå: Skal på ny UL til han jeg var hos i uke 12 om snaue tre uker. Da har forhåpentligvis mannen min anledning til å være med også :) Og der vet jeg at utstyret er mye bedre enn det de har på sykehuset :)

Aha... Ja men da er du heldig! Satser på at det blir en litt kjekkere time neste gang da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med friske og fine småttiser, Charlie28 og Mazilla :) Men så kjedelig at det ble så dårlige bilder da, Mazilla. Skjønner godt at du vil ta en ny UL, og får håpe mannen kan være med :)

Ja, tenkt at jeg er halvveis allerede (egentlig i morgen om man skal være pinlig nøyaktig). Litt rart å tenke på, for tida har gått så fort. I dag tror jeg at jeg må handle litt mamma-klær, er vel bare en bukse jeg får igjen knappen på og det er ikke sånn kjempebehagelig å sitte. Lille frø må jo ha blitt helt flat nå stakkars :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen fra OUL, og vi skal få en frisk liten jente :strix:

Veldig morsomt at min sterke magefølelse viste seg å være riktig. Og så vil vi ha en av hver. Det er jo også litt stas :)

Gratulerer så mye! Jeg gleder meg også masse til å få en jente. Hurra, hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og så koselig til dere som har vært på UL :)

Jeg var på første svangerskapskontroll i dag. Legen sa at hun egentlig ikke pleier å tilby å lytte etter fosterlyd så tidlig, for det er ikke alle man kan finne den hos, og da blir de unødvendig redde. Men hun sjekka på leg likevel, og rakk omtrent ikke å sette doppleren mot huden før vi hørte hjerteslagene ♡ Hørte at mini sparket og tok en salto også. Han/hun lå så absolutt ikke i ro, men det er for tidlig til at jeg kan merke det ennå. Uansett, det var kjempekoselig og nå gleder vi oss enda mer til ultralyd om fire uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: Det er nesten så jeg ønsker meg jente bare for å kunne kjøpe klær på Noa Noa. Var innom der i dag, og de har så mye fint ♡ (Ikke helt seriøst ment altså, jeg blir selvfølgelig overlykkelig over en gutt også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herremin så treg jeg er til å komme meg inn her igjen.. jaja. sånn er det når dagene bare flyr. Grattis til dere som er halvveis!! Er uke 21 her nå, og lillegull tumler så det holder der inne. Veldig artig! Var på OUL 10.10.13, og fikk jammen se ei lita snuppelure denne gangen! Så det blir jo veldig gøy med en av hver, og litt dyrere for mams og paps..hehe, men det er heeeelt greit!

Nå skal jeg bla litt bakover og lese meg opp litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Her har jeg ei mormor som kommer til å gå bananas med å handle "de søte små babyjente-klærne", at jeg sikkert ikke trenger å kjøpe en ting...

Håper bare ikke hun ser seg blind på alt det pudder-rosa men husker litt på gutten min også.. Det gjelder vel egentlig alle.... Virker som om samtlige synes det er såååå stas med ei lita "prinsesse" at jeg får litt klump i magen... Vil virkelig ikke at storebror skal føle seg tilsidesatt.. Er jo mer enn nok å skulle dele mamma og pappa plutselig, men viss den lille også får all oppmerksomheten... Nei, uff.... Det håper jeg ikke skjer.. Får helt vondt i hjerterota av å tenke på det...

Så her blir det å prioritere storebror slik at overgangen blir lettest for han... Glad jeg har bæresjal for nyfødt slik at jeg kan leke og kose med storebror samtidig som jeg kan gå å bære på lillesøster og gi hun den viktige hudkontakten samtidig :)

Men bittelitt babyklær-shopping skal jeg unne meg. Må jo ha noe jentete innimellom alt det blå (som hun garantert kommer til å ha på seg)!!

Hva tenker dere andre som har barn fra før? Hvordan skal dere gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt så mye på problemstillingen tidligere, annet enn at jeg har planlagt å kjøpe en dukke med dukkevogn til lillemor, da hun allerede skal dra med seg kaninen sin overalt og kjører rundt på henne. Jeg håper derfor at vi kan stelle "hver vår baby" sammen, slik at lillemor får sin egen storesøsterrolle. Ellers blir det nok ekstra viktig å vise førstemann oppmerksomhet i den tiden man har puppen fri, som du sier.

Det er kanskje en ekstra utfordring med gutt først hvis alle har "ventet på en prinsesse" og hun nå endelig kommer. Man kan kanskje prøve å lufte bekymringen sin til nærmeste familie/venner, slik at de er obs sin egen reaksjon? Tror mange ikke tenker på sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har endel tanker rundt dette med storebror jeg også. Vet at min familie kommer til å gi like mye oppmerksomhet til han selvom det kommer ei lita snuppe, men min manns familie er absolutt ikke sånn.. Kjenner at jeg mest sannsynlig må ta noen fighter der ja.. Men det er det verdt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+0 i dag!

Lurer litt på om noen av dere har tenkt noe på å ta influensavaksine? På kveldsnytt ble det nå sagt at alle gravide over uke 12 anbefales å vaksinere seg. Synes i utgangspunktet det er litt ekkelt skulle vaksinere meg npr jeg er gravid, men det er vel en grunn til at de anbefaler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er utrolig trist at man må bekymre seg for om guttene får mindre oppmerksomhet når det kommer en jente. Jeg skjønner virkelig ikke dette jente-hysteriet rundt omkring. Altså, det er jo koselig at det kommer et nytt barn, men kjønnet burde absolutt ikke spille noen rolle for hvordan det blir tatt imot.

Angående influensavaksine så tenkte jeg å spørre legen om det i dag. Hadde aldri tenkt på det før TuttaV skrev om det i en dagbok her. Jeg tenker det er greit å følge rådene fra ekspertene, og vanlig influensavaksine er jo brukt i mange år så har ingen betenkeligheter med å ta den. Glad jeg ikke var gravid da svineinfluensaen herjet jeg, den hadde jeg nok vært mer skeptisk til å ta (men hadde sikkert gjort det likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg snakket med min fastlege i går, og han opplyste om at FHI fremdeles anbefaler gravide å ta den, fordi det fremdeles er svineinfluensa i sirkulasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, får kanskje ta begge da. Mamma hadde svineinfluensa i vinter, og hun sa at hun skjønner at folk dør av den sykdommen der. Hun har aldri vært så dårlig i hele sitt liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med influensavaksine har jeg overhodet ikke tenkt på..

Var på første svangerskapskontroll for 2 uker siden, det er litt rart fastlegen ikke nevnte det?

Spørs om det kan være lurt å ta vaksinen ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...