Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Jeg har morkaken på fremsiden, og kjente liv for første gang 18+0. Samme kveld kjente mannen det, og nå dultes det som bare det både inni og utapå. Så det er ikke sånn at det nødvendigvis drøyer så lenge før det kan kjennes på utsiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å kjenne det utenpå magen i går, så stas:) men det er morsomst når babyen tar high-five med fingeren min, det er nok en stund til ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sparket minien så hardt i helga at mannen også kjente det!

Han gleder seg sånn til vi får en liten en til i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere kan hjelpe meg med dette..

Jeg har under hele svangerskapet vært kvalm, men ikke kastet opp. Kvalmen har bygget seg opp, og blitt værst på kvelden.

Dette gikk nesten helt over i uke 11.

I går, helt ut av det blå, et kvarter etter jeg hadde stått opp, måtte jeg plutselig kaste opp. Det ble første gangen i dette svangerskapet.

I dag igjen kastet jeg også opp et kvarter etter jeg sto opp, og jeg er fremdeles skikkelig kvalm.

Nå er jeg i slutten av uke 13, og først nå spyr jeg? Vil det si at det kommer til å fortsette helt til babyen er ute? Har jo lest flere steder at kvalmen som regel gir seg de første 12 ukene..

Jeg har første svangerskapskontroll i morgen, så skal høre med legen da, men hadde vært kjekt å hørt om noen av dere har opplevd det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det sånn!

Det gikk heldigvis over - men brekker meg lett av ikke noe om morran. Tror det nok er helt vanlig.

Så lenge det kun er på morran det skjer så er det vel ingen grunn til bekymring. Men lurt å ta det opp med legen din. Sånn i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd, og vi skal ha en liten gutt. Ny termin 14. mars (jeg hadde regnet meg frem til 15. og legen til den 13. så er ganske sikker på at den er riktig) :strix: Letta nå ja.

Edit: Så helt frisk ut. Glemte det viktigste :fnise:

Endret av Doh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig Doh. Gleder meg til det er vår tur. Men det er en hel måned til.

Er det forresten noen av dere som har opplevd å bli mindre oppblåst etter 12 uker? I flere uker måtte jeg knappe opp øverste knappen i buksa fordi det strammet så fælt, men nå må jeg nesten aldri det lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd, og vi skal ha en liten gutt. Ny termin 14. mars (jeg hadde regnet meg frem til 15. og legen til den 13. så er ganske sikker på at den er riktig) :strix: Letta nå ja.

Gratulerer Doh:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere kan hjelpe meg med dette..

Jeg har under hele svangerskapet vært kvalm, men ikke kastet opp. Kvalmen har bygget seg opp, og blitt værst på kvelden.

Dette gikk nesten helt over i uke 11.

I går, helt ut av det blå, et kvarter etter jeg hadde stått opp, måtte jeg plutselig kaste opp. Det ble første gangen i dette svangerskapet.

I dag igjen kastet jeg også opp et kvarter etter jeg sto opp, og jeg er fremdeles skikkelig kvalm.

Nå er jeg i slutten av uke 13, og først nå spyr jeg? Vil det si at det kommer til å fortsette helt til babyen er ute? Har jo lest flere steder at kvalmen som regel gir seg de første 12 ukene..

Jeg har første svangerskapskontroll i morgen, så skal høre med legen da, men hadde vært kjekt å hørt om noen av dere har opplevd det samme..

Den 12-ukersregelen har ikke kroppen min hørt om ihvertfall....sist kastet jeg opp hver morgen til uke 20, denne gangen ga det seg i uke 16. Det trenger ikke bety at du forblir kvalm resten av tida;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Må hive meg med her jeg også :)

Er 15 uker nå, termin er 10 april, om den ikke blir flyttet på ultralyd da.. Har vært mye kvalm men er litt bedre nå heldigvis!

"Problemet" nå er at det fortsatt er 5 uker til ultralyd, og magen er paddeflat! Kan være oppblåst, men nederst er den lik som før.. Klarer ikke å kjenne livmora heller, sikkert fordi jeg ikke vet hvordan den skal kjennes da.. Men blir jo litt stresset da... Å vente enda 5 uker på å se om alt er som det skal føles leeenge!

Får vell bare finne tålmodighet en plass, å satse på at alt er fint inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen -T- :)

Synes ikke jeg har kjent store forskjellen før de siste ukene selv. Noen får jo mage sent også. Livmora fant jeg helt sikkert for første gang i går, før det har jeg kun kjent noe som kaaaaanskje kunne være livmor men som sikkert ikke var det :fnise:

Er dette din første? Hvor i landet er du fra? Her er det avhør med en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer såååå mye Doh! Kjekke nyheter å vite at alt er kjempe fint med lille gutten deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen -T-, og gratulerer med baby i magen.

:blomst:

Er dette den første? I så fall er det ikke rart at magen er paddeflat. Mange førstegangs får ikke mage før i uke 17-18 +. Det er helt normalt!

5 uker til ul går fort skal du se.. Jeg husker at det føltes som en evighet selv, men nå er det bare en uke igjen før vi skal. Og DET går fort... Bare ett par dager igjen av denne uken, pluss får besøk i helgen. Og så er det bare mandag og tirsdag, og vips så er dagen der... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :) Nå gleder jeg meg til å begynne handlinga. Om noen har tips til ålreite babybøker tas det imot med takk.

Så gøy... Alltid kjekt å handle inn babyklær til nyfødt. De er så små og nusselige (selv om de virker store da det tross alt skal ut!!). Jeg krysser fingrene for jente denne gangen, for da kan jeg også handle inn litt nytt. Er det gutt så har vi alt fra før, og da blir det bare teit å kjøpe noe nytt bare 2 år etter.

Har ikke så mange gode babybøker. Jeg brukte bare en handlelist over ting babyen trenger (eks. http://mammanett.no/utstyrsguide/innkjoepsliste_til_baby ) og på barselavdelingen så får du en stor BIBEL om barnet det første året. Der står ALT du trenger å vite. Du får også noen magasiner å lese i, og div tips fra barnepleierne. Så du lærer ganske mye de første dagene på sykehuset. Har som oftest god tid til å lese i boken også.

Jeg hadde nesten aldri holdt en baby før, og jeg klarte meg helt fint med den "bibelen" vi fikk på sykehuset :) Og ikke minst spør de på sykehuset om alt du lurer på. De er som oftest bare glad for å hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk takk :)

Er den første ja, så alt er jo litt skummelt! Men sånn er det vell for de fleste...

Bor på bygda i nord Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :) Nå gleder jeg meg til å begynne handlinga. Om noen har tips til ålreite babybøker tas det imot med takk.

Jeg synes Gro Nylander sine bøker var fine å lese :Nikke:

Ellers får du som tidligere nevnt en bok om barseltiden fra jordmor/på føden som inneholder masse nyttig. Spørs jo bare hvor mye man klarer å lese da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uante mengder med instinkt som slår til når man har blitt mamma. Jeg leste litt i disse bøkene som det referes til - men erfaringen min med det hele var en helt annen - så ikke alltid teori stemmer med praksis. Men om du MÅ ha en bok så er Gro Nylander sine bøker fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at vi får jente for tredje gang så langt i dette svangerskapet.

Det var ikke måte på hvor kreative vi var med annonseringen av at det var jente vi skulle få!

Lurer på om det er et tegn jeg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...