Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Skjønner godt hva du mener, Maman. Jeg synes også det ble enda mer virkelig etter den ordinære ultralyden.

Selv om jeg kjenner dult, spark og turning hver dag så var det kjempefint med en bekreftelse på at alt står bra til med han. Skal på kontroll med nok en ultralyd om fire uker (er under kategorien risikosvangerskap), og jeg gleder meg allerede til å se lillemann igjen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei alle sammen :vinke:

Enda en med termin i mars her! Vi venter nr 2, og har termin ca 4. mars. Storebror er 3år, og gleder seg masse!!

Gratulerer så mye LilleEkorn :) Helt sjokka over hvor mange vi begynner å bli inne i denne termingruppen nå. Utrolig koselig :)

I dag har vi vært på ordinær ultralyd. Har vært litt engstelig for denne de siste dagene, men det var det heldigvis ingen grunn til. Alt er bra med den lille i magen, som viste seg å være en liten gutt. :rodmer:

Åh, så gøy! Heldige du som har vært på OUL og fått vite kjønn.. Vi har hele 2 uker og 2 dag igjen ..... :P

Ultralyd i dag. Vi får en jente:) frisk og rask.

Så koselig Maman.. Gratulerer med jenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har gitt lyd fra meg her.. Velkommen til alle dere nye :)

Her har formen vært heller laber fra ca uke 6. Gikk fire uker 50% sykemeldt fram til og med forrige uke pga kvalme og ekstrem trøtthet. Men nå er formen på vei tilbake til normalen :) 12 uker i morgen :) Gleder oss veldig til å fortelle om graviditeten til vennene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg også endelig passert de magiske 12 uker! 12+1 idag. Fortalte nyheten til sjefen idag og hun sa hun bare hadde ventet på det, hun mente nemlig at hun hadde sett det på meg når jeg kom fra bryllupsreisen for 4 uker siden!! Selv om jeg har vært lite plaget frem til nå, gleder jeg meg til den sporadiske småkvalmen og trøttheten slipper taket! Også gleder jeg meg til at magen kommer. Det virker lenge til OUL 19.november..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker MarenogAron og cecilie85 :)

Her har gravidmagen poppet frem de siste 2 ukene og nå ser jeg gravid ut enten jeg vil eller ei. Helt umulig å skjule.

Har også fått en smule småfrustrerende bivirkning av å være gravid. Jeg blir utrolig fort betatt av andre menn.. Nesten ALLE er hotte for tiden :fnise: . Faktisk så gale at jeg drømmer om andre menn om nettene... Har lest at det er helt normalt da :P Så får satse på at dette hormontullet snart går over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker! :danse: Gøy å dele de koselige nyhetene, og det er så hyggelig når andre gleder seg med oss.

Vi klarte utrolig nok å holde det for oss selv helt til uke 14/15, var kun min pappa og svigerfar som visste noe før dette. Synes det var stas at dette var vår lille hemmelighet, men nå er jeg sikkert utrolig irriterende som nesten bare snakker om baby. :rodme: Derfor er det kjekt med denne termingruppen, så kan jeg skrive fra meg litt her og dele med dere som er i samme situasjon.

Synes tiden har gått så fort de siste ukene, så plutselig er det dere som er på OUL Charlie28! :)

Kjenner igjen det med å drømme om andre menn, som f.eks eksen jeg ikke har sett eller snakket med på sikkert ti år. :plystre: Ble nesten bekymret der en stund, før ei venninne sa at det er helt vanlig å drømme om de merkeligste ting. Det varte heldigvis kun noen uker, men nå har jeg i stedet begynt å sove dårlig og sliter med å sovne igjen når jeg våkner på nettene.

Det er nok bare å henge med på alt dette rare kroppen finner på i tiden fremover!

Endret av zoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også begynt å sove dårlig om nettene, eller rettere sagt så har jeg tidlige oppvåkninger. Hadde en periode hvor jeg måtte flytte ut av soverommet for å få meg litt ordentlig søvn da jeg ble veldig forstyrret av sidemannen. Nå våker jeg i 05-06-tiden på hverdagene og har skjønt at det bare er å stå opp da jeg blir enda trøttere av å ligge og slumre frem til jeg skal stå opp.

Er 14+0 i morgen. Fortalte det til resten av familien i helgen og har begynt å fortelle det til venner. Nå må jeg snart si ifra på jobb, da det begynner å bli utfordrende å skjule det.

Er så spent på kjønn, og synes det er en liten evighet til jeg skal ha OUL i november. Kommer til å vøre nesten 19 uker når jeg er der, og er neste fristet til å ringe og høre om det er mulig å få endret timen til litt tidligere... :)

Formen har vært begredelig frem til fredag som var. Etter det har jeg virkelig nytt dager som så og si har vært helt kvalmefrie. Har ikke hatt samme søvnbehovet på dagtid heller.

Endret av SaltnPepa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å sove dårlig om nettene, eller rettere sagt så har jeg tidlige oppvåkninger. Hadde en periode hvor jeg måtte flytte ut av soverommet for å få meg litt ordentlig søvn da jeg ble veldig forstyrret av sidemannen. Nå våker jeg i 05-06-tiden på hverdagene og har skjønt at det bare er å stå opp da jeg blir enda trøttere av å ligge og slumre frem til jeg skal stå opp.

Jeg våkner også tidlig. Skjønner det ikke, for er egentlig trøtt hele dagen og tidlig på kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre av dere som opplever at imunforsvaret er på bånn? Min sønn (nettopp begynt i bhg) har smittet meg med øyenbetennelse. Han hadde ingen symptomer, bare litt søvn i øynene den dag han våknet, men JEG ser ikke ut! Øynene er hovne, røde og fulle av puss... (Nice!) Heldigvis på bedringens vei nå da, men likevel.... Føler at jeg får alt dobbelt så kraftig som alle andre nå for tiden og det er skikkelig dårlig gjort altså!! :rasende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe sviktende immunforsvar her.

Må bare skryte av at nå har jeg shoppet ny bh. Fyller endelig ut en B-cup. Lykke ♡ Håper de vokser enda litt til. Har tross alt et halvt år på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Immunforsvaret blir dårligere ofte, ja! Husker sist, jeg fikk vanlig influensa men ble helt slått ut. Trodde jeg skulle dø. Ble sykmeldt en uke:) av influensa liksom... Ligger her med feber og halsvondt nå også, men foreløpig er jeg ikke dausjuk i hvert fall!

Men i dag kom bekkenløsningen for fullt! Auuu. Det kom over natten. Sist fikk jeg det på omtrent på samme tid, og det ble ganske ille etter hvert. Spesielt siden jeg ignorerte smertene, fortsatte i full jobb med oppussing på kvelden. Detførte til at smertene satte seg og ble kroniske... Så dere som får bekkensmerter, lytT tim smertene! Hvis noe gjør vondt, så la være. Det er egentlig veldig enkelt.

Denne gangen vil jeg ikke gjøre de samme feilene som sist. Jeg har bestilt time hos lege og skal prøve å få time på Fagerborg i Oslo så fort som mulig. Mannen er også ute og kjøper krykker tim meg nå, som jeg kan bruke når jeg henter i barnehagen (10min å gå) og vesla insisterer på å gå selv. Da er det fint å ha noe å lene seg på... Man skal ikke bruke krykker for mye, men i tilfellene der jeg trenger noe å lene meg på blir det fint.

Kanskje hjelper det meg til å få sitteplass på tbanen også;)

Hvordan er helsa til dere som har kommet over i andre tri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nesten dårlig samvittighet for å være i så god form jeg :fnise: Er litt stiv nederst i ryggen bare. Men i dag har både jeg og mannen kjent bevegelse fra frø. Det var litt moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig :rodmer: Gleder meg til kjære kan kjenne på magen... hittil har ikke det vært mulig, men venter på at det kan skje snart :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får dere andre til å være i fysisk aktivitet? Jeg er dessverre heller dårlig på det. Synes det er utfordrende å få det til grunnet formen. Nå er vel og merke kvalmen nesten borte, men har fortsatt et stort søvnbehov. Mulig slappheten og trøttheten kommer av at jeg er i for lite aktivitet, men den er jo også årsaken til at jeg ikke kommer meg ut.

Hvordan er det med dere andre? Jobber dere 100 % for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en stund jeg ikke var i særlig fysisk aktivitet ja. Det går jo bare ikke når man er så trøtt hele tiden :sove: Det blir sikkert bedre nå fremover. Jeg har vel bare sovet på ettermiddagen en dag de siste tre ukene, før var det hver dag eller hvertfall flere ganger i uka.

Her jobber jeg 100 % ja. Jobber på kontor, så er jo noe annet enn fysisk krevende jobber som sykepleier/førskolelærer ol. Håper jeg får jobbe 100 % frem til permisjon, er veldig glad i jobben min :) Vikaren min begynner i månedsskiftet januar/februar så hadde vært greit å få lært opp denne selv. Blir spennende å se hvem det blir, skal være intervjuer snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere andre til å være i fysisk aktivitet? Jeg er dessverre heller dårlig på det. Synes det er utfordrende å få det til grunnet formen. Nå er vel og merke kvalmen nesten borte, men har fortsatt et stort søvnbehov. Mulig slappheten og trøttheten kommer av at jeg er i for lite aktivitet, men den er jo også årsaken til at jeg ikke kommer meg ut.

Hvordan er det med dere andre? Jobber dere 100 % for tiden?

Jeg var 50% sykemeldt fra uke 7-11. Da orket jeg ikke å gjøre noen ting, var kvalm og trøtt hele tiden. Nå (12 uker) føler jeg meg nesten ikke gravid i det hele tatt. Somlet meg ut på min første joggetur på tre mnd i går. Overrasket over hvor god formen var egentlig. Så nå er planen å få kondisen tilbake mot gamle høyder igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg begynner også å bli bedre nå, endelig. Øyenbetennelsen er så og si borte og helse er helt grei. Sånn fysisk er jeg i overraskende god form mtp hvor lite jeg har trent i det siste. I går gikk jeg en lang og bratt tur (opp et fjell med hefltig stigning) og det gikk kjempe fint. Var veldig trøtt når jeg var ferdig, men ingen antydning til smerter i bekken. Har heller ikke merket dette enda og håper jeg slipper.

Kvalmen er også borte nå og har litt mer energi. Trenger å sove litt mer da, men det er vel bare naturlig når en er gravid??

Så koselig Doh, at du og faren kan kjenne liv nå. Her kjenner jeg så vidt liv viss jeg sitter musestille, men da morkaken er på fremsiden går det nok lenge før mannen merker noe. Det er litt trist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også å bli bedre nå, endelig. Øyenbetennelsen er så og si borte og helse er helt grei. Sånn fysisk er jeg i overraskende god form mtp hvor lite jeg har trent i det siste. I går gikk jeg en lang og bratt tur (opp et fjell med hefltig stigning) og det gikk kjempe fint. Var veldig trøtt når jeg var ferdig, men ingen antydning til smerter i bekken. Har heller ikke merket dette enda og håper jeg slipper.

Kvalmen er også borte nå og har litt mer energi. Trenger å sove litt mer da, men det er vel bare naturlig når en er gravid??

Så koselig Doh, at du og faren kan kjenne liv nå. Her kjenner jeg så vidt liv viss jeg sitter musestille, men da morkaken er på fremsiden går det nok lenge før mannen merker noe. Det er litt trist :(

Jeg har også morkaken på fremsiden. I hvilken uke kjente du liv første gang?

Ja, er vel naturlig å være ekstra trøtt. Synes bare det er rart å føle behov for å sove igjen 2 timer etter at jeg har stått opp når jeg i utgangspunktet har sovet 10 timer om natten. Forrige uke var det mye bdere sånn sett. Da sov jeg ikke en eneste gang på ettermiddagen, nå gjør jeg det deriomot hver dag.

Kjenner at kondisen ikke er på topp heller. Blir raskere andpusten enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også morkaken på fremsiden. I hvilken uke kjente du liv første gang?

Jeg var heldig å kjente liv allerede i uke 15 ca. Men det var helt tilfeldig da jeg kjente noe når jeg skulle legge meg. Da det ikke er så lenge siden jeg gikk gravid vet jeg litt hva jeg skal kjenne etter. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg aldri kjent noe. Hadde vel kanskje vært litt skeptisk til det jeg kjenner nå også, da det er veeeeldig svakt. Med storebror var det kraftige spark dag og natt på denne tiden (i følge graviddagboken jeg har).

Jeg tar utgangspunkt i at jeg vil kjenne noe mer tydelig først i uke 20+. Mannen vil vel først kjenne noe et par uker etter dette igjen. Kanskje uke 23-24? Sist kjente han kvelden før OUL, og da var vi ca 18 + 5 :)

Må nok bare smøre seg med tålmodighet vi som har støtdemperen på fremsiden ;)

Endret av Charlie28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor morkaken er hen jeg, men den er jo sikkert bak siden vi har kjent det. Er bare såvidt da, og jeg har vel ikke kjent det utenpå flere ganger. Bare glad jeg har kjent noe som helst jeg. At mannen også kunne kjenne hadde jeg ærlig talt ikke trodd. Blir vel ikke tydelig før om noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...