Marina30 Skrevet 20. september 2013 #421 Del Skrevet 20. september 2013 12+0 i dag. Juhu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 20. september 2013 #422 Del Skrevet 20. september 2013 Ja, det er virkelig forskjell på første- og andregangs! Fordelen andre gang er at man vet litt mer hva man går til, ulempen er definitivt at det er en kommende storesøster/bror som trenger masse mammatid og -energi! Kjenner til det her, og kjenner det stikker litt ekstra når spørsmålet "kan vi på lekeplassen?" altfor ofte blir besvart med "spør pappa"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 20. september 2013 #423 Del Skrevet 20. september 2013 Er gubben hjemme og guten våken så sendes de ofte ut for å sykle, eller "løpe fra pappa" som gutten leker av og til han setter fart på sparkesykkelen og pappan må tilslutt løpe for å holde følge! Jeg benytter tida til å rydde litt og slappe av en del. Merker jeg ikke strekker til som jeg skulle ønske. Hverken som mor eller kone/kjærest for tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 20. september 2013 #424 Del Skrevet 20. september 2013 Som om jeg skulle skrevet det selv, hegejenta! Heldigvis går det over! Og så blir svangerskapet erstattet med minst et halvt års nattevåk istedet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 20. september 2013 #425 Del Skrevet 20. september 2013 Ja, vi har lagt gullegget for fysisk velvære nå dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 20. september 2013 #426 Del Skrevet 20. september 2013 Ja, vi har lagt gullegget for fysisk velvære nå dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 20. september 2013 #427 Del Skrevet 20. september 2013 Ja, er ganske glad for at jeg ikke har andre barn å ta meg av nå. Men en gang er jo den første for alle... Mannen har et barn fra før av som er her annenhver uke, men det er jo mannen som sånn sett har hovedansvaret der. Barnet er ganske stort også, så det mest utfordrende har vært å forsøke å late som ingenting når jeg har vært ganske dårlig. Har nok vært med varierende hell... Men barnet tenker nok ikke i de baner. Jeg har vært hos privat gynekolog i dag. Var der rett før jeg ble gravid da jeg trodde vi mest sannsynlig måtte i gang med hjelp for å bli gravid. Det gikk jo uten, men dro tilbake i dag for å få svar på noen blodprøver som var tatt, samt spørre om diverse ting jeg lurte på. Han tok også ultralyd, og da såjeg en livlig liten krabat som viftet med armene der inne. Veldig morsomt! Ble satt frem til 11+1 i dag, så da er jeg snart ferdig med første trimester! Skal ha gæmlisultralyd (som noen før meg kalte det) om et par uker, og er spent på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecilie85 Skrevet 23. september 2013 #428 Del Skrevet 23. september 2013 På fredag var vi på ultralyd og fikk se to sprellende armer, to sprellende bein og et bankende hjerte! Vi valgte ultralyd i uke 9 for å få bekreftet at det var noe levende der inne før vi fortalte nyheten til foreldre og søsken i helga. Veldig koselig! Nå lurer jeg på en ting: på ultralyd fikk jeg samme termin som jeg hadde regnet meg frem til selv. Alle terminkalkulatorer på nett sa at jeg har termin 23.april og var 9+4 på vei. Som sagt fikk jeg samme termin på ultralyd, men hun mente at jeg var 9+2 på vei. Noen med erfaring som kan si hva dette kommer av?? Etter terminkalkulatorer er jeg 10 uker idag, men etter ul er jeg "bare" 9+5. Vet det er bare to dager men det er jo idag 10 uker siden første dag i sist mens.. Hvem har "rett"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 23. september 2013 #429 Del Skrevet 23. september 2013 Er ikke svangerskapslengden enten 40 uker eller 40 uker+2? Og at hun som da tok ul på deg gikk ut i fra den nye regningen som er 40+2? Det er jo heller ikke før på OUL man får sin endelige termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 23. september 2013 #430 Del Skrevet 23. september 2013 Kan høres ut som forskjellige utregninger ja. Jeg har valgt å forholde meg til det jeg funnet ut på nettet og så får det heller flyttes på ved OUL. Selv om legen og jeg tok utgangspunkt i samme dag i siste mens ga hun meg termin to dager før den jeg har rundt selv, så hun regner tydeligvis 40+0. Har vel hittil fått fire forskjellige termindatoer På vei til første jordmortime nå. Mannen skal være med, så får håpe det er litt spennende Har sagt til han at han gjerne må være med på alle timer han vil være med på, men at det ikke er noe press. Han blir sikkert med på en ganske nær termin tenker jeg, og så får vi bare se an resten. Det viktigste er at han er med på OUL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juce Skrevet 23. september 2013 #431 Del Skrevet 23. september 2013 I helga var vi på overnattingsbesøk til mine foreldre, som vet at vi venter et nurk. Resten av familien fant vi ut fikk vente til neste uke, jeg gleder meg sååååånn til å offentliggjøre!! Uansett, min onkel spurte meg rett ut om jeg var gravid, og satte i gang en diskusjon om jeg kan ha tvillinger der inne. Det kunne jeg heldigvis avkrefte siden jeg har vært på UL. Synes uansett det er sykt at folk kan se det på meg allerede, er jo bare 9+5 enda! Klærne strammer på magen under navlen, og brystene føles enorme. Flere på jobb ser granskende på magen min også, og jeg har fått kommentar på at jeg ikke har salami på brødskiva lenger, og at jeg drikker veldig lite kaffe Det er i grunn artig å gå rundt å vite noe som ikke alle andre vet… J Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 24. september 2013 #432 Del Skrevet 24. september 2013 Nå begynner dagene å nærme seg for noen av oss mtp OUL For oss er det mindre enn 1 måned til, og det går jo kjempe fort.. og når OUL er over så er vi snart halvveis!! Synes magen begynner å bli vanskelig å skjule nå. Uansett hvor mye jeg holder inne, så er det en hump der. Ikke at vi har så mange å skjule det for lengre da, er jo snart 15 uker på vei. Men jeg er midt i oppstartsfasen med bedriften min, og holder på å knytte kontakter med mulige samarbeidpartnere. Da er det litt risky å være gravid. Sender ikke akkurat signaler om at "her blir det mye jobbing" fremover nei.... :S Hodeverket har heller ikke gitt seg. Nå gått 6 dager. Har også merket at kvalmen har begynt å komme snikende tilbake.. SÅ hipp hurra!! NOT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 24. september 2013 #433 Del Skrevet 24. september 2013 Jeg skal på UL allerede nå på mandag å se hvordand et står til med lillegull! Vet ikke om jeg har nevnt det her i denne tråden men jeg er med på en studie på sykehuset her i byen og får igjennom det prosjektet litt ekstra undersøkelser. Jeg skal også få sjekket bekkenet mitt skikkelig. Både muskler og bevegelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zoi Skrevet 24. september 2013 #434 Del Skrevet 24. september 2013 Etter å ha lest i smug her en stund, sniker jeg meg inn. Jeg er 17 uker i dag, og venter vårt første barn. Formen har vært dårlig siden positiv test og jeg kaster fortsatt opp hver dag, men gleder meg uendelig over den lille i magen. Pga. sykdom hos meg (pluss en SA uke 6 og en MA uke 12) følges jeg tett opp på sykehuset, og har allerede vært på ultralyd fire ganger. Alt er bra med oss begge, så for noen uker siden begynte jeg endelig å senke skuldrene og tro på at dette går bra. Nå er jeg overraskende rolig, glad og føler meg heldig! Neste uke er det ordinær ultralyd, og det ser vi frem til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 24. september 2013 #435 Del Skrevet 24. september 2013 Velkommen zoi! Tenk å ha kommet så langt som til 17 uker da. Da har du et godt forsprang på flere av oss her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 24. september 2013 #436 Del Skrevet 24. september 2013 Zoi! Og gratulerer 17 uker er jo et kjempesteg foran oss ja. Termin helt i starten av mars da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 25. september 2013 #437 Del Skrevet 25. september 2013 Velkommen Zoi! Jeg er 17+0, gøy å snart være halvveis. Dere som er forbi uke 12, hvordan er formen? Stigende? Jeg er som sist - ingen av plagene gir seg egentlig. Sist ga kvalmen seg i uke 20-21, så jeg håper den gjør det denne gangen og. Har allerede begynt å merke litt bedring. Kjenner dere liv? Jeg har kjent små sommerfugler siden uke 13, som er tidlig men nå som de har blitt sterkere er jeg sikker på at det er riktig. Syns det er litt rart egentlig, men det er nok som de sier at de som har vært gravide før kjenner igjen den følelsen med en gang mens førstegangsgravide bruker noen uker ekstra... Kjente ikke før i uke 15-16 sist, tror jeg. Er det flere enn meg som sliter med navn eller? Jeg skal på ultralyd om et par uker, så jeg håper vi får sett kjønnet da. Hvis det er jente er det lett å finne navn syns jeg, men hvis det blir gutt har jeg ingen navn som skiller seg ut. Det er endel navn som er helt greie, men vil jo gjerne finne et navn jeg - og mannen- syns er virkelig fint....:/ (mamma har forresten bestemt seg for at det er gutt jeg venter, og har allerede kjøpt blått garn til hentesettet hun skal strikke. "Jeg har bestilt en gutt!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 25. september 2013 #438 Del Skrevet 25. september 2013 Navn er kjempevanskelig syns jeg. Jeg skal på UL nå på mandag og har et håp om at de kanskje ser hva det er som gjemmer seg i magen min da, selv om det er tidlig (vil da være 14+0). Det vil gjøre det litt enklere å tenke på navn når man vet om det er gutt eller jente. Og ikke synse litt i begge retningene, ja også må jo navnet matche litt det man har valgt på førstemann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærmuffin Skrevet 25. september 2013 #439 Del Skrevet 25. september 2013 Formen min er stigende og jeg føler jeg snart er tilbake til mitt gamle jeg 14 uker i dag <3 Nå ser jeg igrunn bare fremover til ordinær UL som faktisk er om bare en måneds tid! Synes dette svangerskapet går megafort! Håper formen holder på å bli bedre for dere andre også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 25. september 2013 #440 Del Skrevet 25. september 2013 15+5 i dag. Her er kvalmen heldigvis så godt som borte, men trøttheten er dessverre tilbake. Kombinert med konstant hodepine, fant jeg ut at det var best å få en legetime for å muligens få en sykemelding noen dager. Har time nå etterpå. Slitsomt å lengte etter senga hele dagen, og ikke minst å ikke ha noe som helst overskudd til toåringen/livet utenom jobb.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå