Blåbærmuffin Skrevet 13. september 2013 #401 Del Skrevet 13. september 2013 Da har vi endelig vært på UL og alt sto bra til En aktiv liten baby med alle kroppsdeler der de skal være og et sterkt hjerte som slo 163 slag i minuttet <3 Jordmoren trodde det var en jente denne gangen også, men ville ikke garantere det før ordinær UL Jeg tror på det ettersom det stemte sist, men om det skal være en gutt om noen uker er det selfølgelig også helt i orden ble satt frem 3 dager så da er jeg plutselig 12+2 i dag <3 Lykke <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 13. september 2013 #402 Del Skrevet 13. september 2013 Da har vi endelig vært på UL og alt sto bra til En aktiv liten baby med alle kroppsdeler der de skal være og et sterkt hjerte som slo 163 slag i minuttet <3 Jordmoren trodde det var en jente denne gangen også, men ville ikke garantere det før ordinær UL Jeg tror på det ettersom det stemte sist, men om det skal være en gutt om noen uker er det selfølgelig også helt i orden ble satt frem 3 dager så da er jeg plutselig 12+2 i dag <3 Lykke <3 Så koselig blåbærmuffin. Litt kjekt å få gode nyheter innpå her etter de triste til purreløk.. Ikke dumt å bli satt frem 3 dager heller. Nå er du plutselig i uke 12 så gratulerer med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 13. september 2013 #403 Del Skrevet 13. september 2013 Hurra for gode nyheter Spennende med ord ul da, er sikkert jente om jm trodde det. Koselig Så trist med purreløk, ser hvor skjørt det er.. Nå nærmer noen av oss oss 12 uker, en milepæl - håper vi kommer oss over kneika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barcelona Skrevet 14. september 2013 #404 Del Skrevet 14. september 2013 Klem til purreløk Til deg som vurderer ul. Jeg synes det er greit å følge med på utviklingen/finne ut om det fortsatt er liv, så vi var på ul i uke 8 og har bestilt ny nå rett før uke 12. Er spent på den neste, kanskje de kan klare å skimte kjønnet gynekologen ga meg 98% sjanse for at dette kom til å gå bra da vi hørte hjertet i uke 8. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærmuffin Skrevet 15. september 2013 #405 Del Skrevet 15. september 2013 Jeg kjenner energien kommer tilbake sagte men sikkert! I dag har jeg fått ryddet å vasket hus etter mange månder uten å ha løftet på moppen! Det kjennes fantastisk ut og jeg gleder meg max til å legge meg på nyvasket soverom i kveld å stå opp til nyvasket og ryddig hus i morgen Håper alle har hatt ei flott helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 16. september 2013 #406 Del Skrevet 16. september 2013 I dag skal jeg til legen for å høre hjertelyd. Har vært utrolig nervøs de siste dagene for småtten i magen, - til tross for at UL for 2 uker siden viste en frisk og sprellende liten baby. Klarer liksom ikke å slappe av. Er så redd for at noe skal gå galt. Det KAN jo skje.. Selv om sjansen er veldig liten. SÅ har altså fått låne en Doppler av ei venninne. I går, og i dag, fikk jeg inn fine hjerteslag fra minstemann. Det var tydelig at det ikke var min puls, da den var mye raskere og lignet på storebror sin puls. Har jo gått gravid før, så visste hva jeg skulle høre etter. Har derimot hørt at man kan ta feil av morkakepuls og babyens puls, men at morkaken skal ha en lavere puls. Så TROR jeg har tatt rett. Tenkte å høre med legen om hvordan de hører forskjell. Så kan jeg kanskje høre etter selv en gang i uken eller noe... Uff, føler meg så dum.. Men den MA'en sist gang har virkelig satt en støkk i meg. Kommer nok ikke til å slappe av før minstemann er ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 16. september 2013 #407 Del Skrevet 16. september 2013 Da har jeg også nådd de magiske 12 uker men ennå er det 2 uker til jeg skal til legen på første kontroll. Gleder meg til å komme igang med de! Noen her som har tatt ringtesten? og evt natrontesten? har selv tatt begge - og de begge forsterker magefølelsen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 16. september 2013 #408 Del Skrevet 16. september 2013 Da har jeg også nådd de magiske 12 uker men ennå er det 2 uker til jeg skal til legen på første kontroll. Gleder meg til å komme igang med de! Noen her som har tatt ringtesten? og evt natrontesten? har selv tatt begge - og de begge forsterker magefølelsen min. Hva er natrontesten? Jeg har en følelse på at det er en jente i magen, og drømte her om natten at det ble bekreftet på ultralyd. Er jo enda en stund til vi kan få vite :-) Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 16. september 2013 #409 Del Skrevet 16. september 2013 Da har jeg også nådd de magiske 12 uker men ennå er det 2 uker til jeg skal til legen på første kontroll. Gleder meg til å komme igang med de! Noen her som har tatt ringtesten? og evt natrontesten? Grattis!!! Så gøy at så mange begynner å gå "over grensa" her inne. Hele 2 uker før du skal til legen på første kontroll!? Det var litt sent, eller? Skal si du er tålmodig. Hva er natrontesten ja? Det lurer jeg også på hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampeline Skrevet 16. september 2013 #410 Del Skrevet 16. september 2013 Johoooooo :-) Jeg er også ferdig med de 12 første ukene og fikk høre på hjertelyden hos fastlegen sist fredag <3 Kvalmen har gitt seg og energien vokser i takt med magen ;-) Skal på gæmlisultralyd på torsdag (sånn er det for oss over 38....) og gleder meg til det :-) Veldig stas at det ser ut til å gå bra med så mange her. Og trøsteklem til dere som mistet :'( Jeg hadde en exu i slutten av april, sprukket eggleder og mistet 2,5 liter blod. Er nå 3 måneder på vei med et nytt nurk. Så stå på, har du fått det til en gang er det bare å prøve igjen så fort du/dere er klar(e) <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 17. september 2013 #411 Del Skrevet 17. september 2013 Så gøy at så mange begynner å snike seg over i andre trimester Jeg er også fryktelig nysgjerrig på hva denne natrontesten er Har fortsatt ikke noen magefølelse da, men en dag forrige uke tenkte jeg plutselig at det var jente. Nå har jeg ikke peiling igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 17. september 2013 #412 Del Skrevet 17. september 2013 natrontesten: Tiss i en engangskopp. Ta opp i en dæsj natron. Bruser det med lyd blir det gutt, blir det bare skum på toppen uten lyd blir det jente. Må understreke at det er en meget vitenskapelig test! (må nok taes med en klype salt - men gøy er det) Skulle vel vært til legen denne uka - men han har ferie også vil han ikke ha første kontroll før etter 12 uker - så da blir det sånn da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærmuffin Skrevet 17. september 2013 #413 Del Skrevet 17. september 2013 Den testen har jeg faktisk aldri hørt om hagejenta30 Men alle slike tester er jo utrolig morro å teste ut må nok ta en tur på butikken og kjøpe natron i dag Jeg ligger i senga og "gruer" meg til å stå opp i dag. Det er iskaldt på soverommet! Ingen tvil om at høsten er kommet for fult! Spørs om vi må ta ned paviliongen og sette inn hagemøblene i helga, før vi plutselig våkner med snø! Jeg skal på første kontroll til legen på Torsdagen. Kjenner det ikke er noen hast etter vi var på UL sist uke, men alikevel greit å få tatt blodprøver å sånne ting hjertelyden er jo alltid det mest givende med kontrollene <3 I dag skal vi en tur på Ikea. Vi har funnet ut at vi har litt lite plass til ytterklær i gangen, og mindre blir det jo med enda en liten i hus. Derfor skal vi kjøpe en komode slik at barna kan få to skuffer hver og mor og far en hver. Tror det blir veldig bra gubben synes nok det han også når vi bare blir ferdige med å kjøpe det inn og ikke minst sette det sammen Håper alle får en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 17. september 2013 #414 Del Skrevet 17. september 2013 I dag testet jeg ut sea band når jeg var på jobb. Innbilte meg at det hjalp litt. Men etter middag i dag har jeg vært kjempekvalm. Er fortsatt veldig trøtt også. Dere som har fullført første trimester: hvordan er det med kvalmen og energinivået? Det går greit å være på jobb, men utover det orker jeg ikke noe særlig. Tror jeg bruker mye energi på å forsøke å holde kvalmen i sjakk når jeg er på jobb, sånn at jeg blir ekstra sliten av det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 18. september 2013 #415 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg er mye sliten og trøtt. Både på jobb og hjemme. Spesielt festlig da å ha en aktiv toåring i tillegg... NOT. Jeg var trøtt og sliten hele svangerskapet sist også, det lettet litt etterhvert som ukene gikk, men da begynte jo magen å bli så stor/tung at det var slitsomt igjen. Det jeg lærte meg var at det var viktig å lytte til kroppen og hvile når den sa fra at den trengte det. Og det er heller ingen skam å bli sykmeldt iløpet av svangerskapet dersom man trenger det. Jeg har tenkt å be om å bli det når jeg skal til legen neste uke. Jeg er bare nødt til å hente meg inn igjen litt. Mannen blir å jobbe en del overtid utover høsten og med turbo-gutten blir det både lange og slitsomme dager for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærmuffin Skrevet 18. september 2013 #416 Del Skrevet 18. september 2013 13 uker i dag <3 energien er stigende!! i går satt jeg faktisk oppe å så ferdig "Sigrid får baby" eller hva det heter. Morsomt program iallefall er første gang på 3 månder jeg har sittet oppe etter klikken 21.30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 19. september 2013 #417 Del Skrevet 19. september 2013 Det programmet ser artig ut! Og passende for vår situasjon Er det mulig å se det på nett tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 19. september 2013 #418 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Noen andre med hodepine her? Har hatt en grusom hodepine i to dager nå som kommer og går gjennom hele dagen. Er utrolig hemmende, får ikke gjøre noenting. Det er fint når man er hjemme med en syk 1,5 åring som bare klager, syter og gjør ALT han ikke har lov til!! Trøttheten har heller ikke gått bort. Føler meg som en zombie for tiden. Grusom dag i dag. Er helt utslitt... Av og til så misunner jeg de som er førstegangs.. Var litt mer avslappende å være gravid sist En ting som er veldig stas da... Tror jeg kjenner liv. Kjenner ingen spark eller boble følelse, men at en klump inni der forflytter seg fra tid til annen.. Kjenner det igjen fra forrige gang, så tror det er babyen... Endret 19. september 2013 av Charlie28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 19. september 2013 #419 Del Skrevet 19. september 2013 Hodepine her også Har konkludert med at den var virusbetinget. Har vært i fin form i dag etter ca 3 kjipe dager, men altså ingen tegn til nå. Krysser fingrene for rask bedring hos deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marina30 Skrevet 20. september 2013 #420 Del Skrevet 20. september 2013 "Sigrid blir mamma" er utrolig gøy, det synes pappa'n her også Du kan se det på TV2 Sumo om du har abonnement, Tutta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå