AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Fant ikke denne hvitvinseddiken eller bringebæreddiken? Kan jeg lage kaken uten denne eller blir den fæl da? Man lagerjo marengs uten denne eddiken, så da er det vel greit å lage denne kaken uten den da? Eller??? Hjelp! Anonymous poster hash: 7f995...992
Athene Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 Det går. Men marengsbunnen blir sprø, noe som vil føre til at når du kutter et stykke kan hele kaka sprekke opp. Hensikten med eddik er å gjøre bunnen litt seig.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Men pikekyssene mine blir jo seige inni, de hjemmelagde? Og der bruker jeg bare eggehviter og sukker?? Anonymous poster hash: 7f995...992 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Kan man erstatte eddiken med vaniljeessens da? Anonymous poster hash: 7f995...992
Athene Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Kan man erstatte eddiken med vaniljeessens da? Anonymous poster hash: 7f995...992 Det er ikke substitutter. Vaniljeessens vil kun gi smak, men har ingen virkning på konsistens. Du får prøve google, jeg klarer ikke å gjette meg frem til gode erstatninger, og kan ikke fullt ut garantere hvordan en bunn uten eddik blir.
Gjest Heartbeat Skrevet 28. juni 2013 #6 Skrevet 28. juni 2013 http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/pavlova2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #7 Skrevet 29. juni 2013 Fant ikke denne hvitvinseddiken eller bringebæreddiken? Kan jeg lage kaken uten denne eller blir den fæl da? Man lagerjo marengs uten denne eddiken, så da er det vel greit å lage denne kaken uten den da? Eller??? Hjelp! Anonymous poster hash: 7f995...992 Du kan ikke lage pavlova uten eddik. Men du kan jo lage en marengsbunn og pynte den opp som en pavlova. Siden det fins oppskrifter som kaller seg pavlova uten eddiken gjetter jeg på at kun de mest matkunnige av gjestene dine vil legge merke til at konsistensen er feil. All eddik duger, forresten. Til og med balsamico er ok. Eller helt vanlig eddik. Hvitvinseddiken smaker bedre, dog. Anonymous poster hash: de3b2...ded
@Maja Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Eddiken er vell det som er forskjell på pavlovabotn og marengs. Men marengs blir vell seig av å stå i kjøleskap (?), om det er målet. Har ikkje testa det sjølv, så garanterer ikkje for at det er noko god ide. Men som fleire har skrive, det er konsistensen som blir forskjellig, marengs med pavlovapynt blir sikkert like bra
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 vi bruker aldri edikk i vår bunn, men den blir da seig fordi. Anonymous poster hash: 0de5d...295
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå