Lues Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Hei!Jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle plassere denne tråden, så la den like så godt under religion.Renholdsarbeideren på jobben inviterte meg nylig til et palestinsk bryllup denne helgen. Dette virket veldig morsomt helt til noen spurte meg hva jeg skulle ha på meg.For hva SKAL man ha på seg i palestinske (muslimske?) bryllup? Jeg har lest noe på nettet, men alt jeg fant ut er at det er veldig stor variasjon ut i fra land, regioner og familie. Jeg fant dessverre ingenting om klesregler og skikker i palestinske bryllup, så håper noen her er mer opplyst enn meg.Å spørre brudgommen blir vanskelig da bryllupet er i morgen og han ikke er å få tak i før neste uke Jeg antar at jeg må bruke lang kjole, eventuelt dekke til skuldrene som også er normalt i kristne bryllup? Men er jeg nødt til å dekke til håret med noe? Eller vil de bli fornærmet av det? Er det noen fargevalg som er tabu (som rødt og hvitt kan være i kristne bryllup)?Er det noe annet man kan gjøre som vil fornærme gjestene/brudeparet?Om noen er i stand til å svare på dette, takk på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 Disse bloggerne poster bilder og film fra et palestink bryllup, det ser ut som de går i helt vanlige klær. http://denbortkomnesonen.blogspot.no/2008_12_01_archive.html Anonymous poster hash: a6135...512
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Ganske mange palestinske damer bruker ikke hijab, og jeg tviler på at du må bruke det når du er norsk og ikke muslimsk såfremt du ikke skal være med i moskeen da. Har du kjole til knærne, eventuelt en strømpebukse og noe over skuldrene, går det sikkert greit. Anonymous poster hash: 3228a...41b
Gjest 10ne Skrevet 5. juli 2013 #4 Skrevet 5. juli 2013 Har mange utenlandske venner, vært i deres bryllup og har brukt akkurat det jeg hadde lyst til å bruke. Bruk kjole
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå