Gå til innhold

Bør jeg gi han en sjangse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca. en måned siden møtte jeg en gutt på byen, det skjedde ingenting mellom oss utenom en klem og mange timers prat.

I ettertid var han ekstremt masete, så jeg gikk egentlig lei og svarte han kort/ikke noe oppfølgende/ svarte ikke fordi det ble for mye.

Jeg er 19 år mens han er 23. En av grunnene til at jeg er skeptisk til han er fordi han er venn med masse folk som jeg ikke synes noe om. Kompisene hans er slike som trener mye, havner i masse slosskamper, og litt sånn "badass" typer. Han jeg prater om er ikke en slik som sloss og trener mye og er fullt av tattoveringer osv, men han er god kompis med dem og henger sammen med dem så og si daglig. Tror også han blander seg litt inn i drama som skjer.

Venninene er slike som.. kanskje slemt å si, men de kler seg ikke bra. Det er typen som går med korsetter, og klær som ser ut som de er kjøpt på et marked i syden. Har kjennskap til noen av de pga. skole, og det er slike "problembarn", som alltid skal krangle, mye dårlige hjemmeforhold, selvskading og mye drama. Jeg ser på vennene hans at det ikke er noen gjeng som jeg har lyst til å henge i. Noen av jentene er også ganske unge.

En annen ting jeg ser er at han liker masse bilder av jenter osv på facebook, helt greit det. Men det gir meg kanskje en følelse av at han prøver seg på mange, og har kontakt med mange jenter. Vet ikke helt hvordan det ligger ann der da. Utseendet hans er heller ikke noe jeg vanligvis ville falt for, men han er ikke stygg. Han er litt større enn det eksene mine har vært, og han har heller ikke noe fin klesstil (slemt sagt) men hver gang jeg har sett han går han i slaskete joggebukser. Men han er absolutt ikke stygg, bare en helt annen type enn det jeg pleier å tiltrekkes av.

Jeg har ingen felles venner med han, men vet hvem de fleste han henger med er. Om det skulle ha noe å si så har denne gutten ikke norsk opprinnelse eller norsk navn, men han har bodd her mesteparten av livet, så han snakker helt rent norsk. Vil ikke si det kommer til å bli noe "kræsj" med familie og kulturer da, så det har jo egentlig ingenting å si.

Men for noen dager siden så hang vi sammen (begge edru) noen timer, og vi bare satt og snakka om alt mulig rart. Jeg har vanskelig for å åpne meg for andre, og vanskelig å være meg selv med mennesker jeg ikke kjenner. Men dette greide jeg med han. Han var veldig åpen og snill mot meg, fikk meg til å le masse og hadde mye spennende å fortelle. Han holdt også rundt meg etter en stund, og det føltes godt og trygt.. han har spurt meg om å treffes en annen dag også, og virker veldig interessert.

Problemet er bare at jeg ikke vet om jeg skal satse på han eller ikke. Jeg vet at han er venner med folk som er litt i det kriminelle hjørnet, og som er ganske ustabile. Vet det ikke trenger å bety at han er sånn og sånn, men det gjør meg veldig usikker. Jeg vil jo ikke gi han falske forhåpninger om noe, og er dermed ikke like flørtende tilbake som han er med meg.

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre i denne situasjonen. På den ene siden så liker jeg han veldig godt, men på den andre siden så føles det helt feil. Hva ville du gjort om du var i samme situasjon som meg? :(

Anonymous poster hash: c82b4...a8d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo satse på han, også introdusert han til din vennegjeng. Du kan jo også snakke med han om det, at du ikke føler deg trygg på de personene han henger med, og kanskje han forteller noe annet enn "rykter" som man hører. Du trenger ikke å henge med hans venner, selv om dere er sammen.

Anonymous poster hash: 615e9...c8a
  • Liker 1
Skrevet

Hvis jeg var såpass usikker hadde jeg nok droppet det, før jeg ble for involvert og "overbevist". Stol på magefølelsen. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at jeg ikke vet hva magefølelsen sier.. en del sier ja, en annen sier nei. :(

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg ville nok styrt unna eit kriminelt miljø. Grensene dine blir pusha uansett om du går inn fast bestemt på å halde på dine prinsipp, og plutseleg veit du ting du ikkje vil vite, og du kjenner folk som det ikkje er noko hyggeleg å bli assosiert med. Eg ville droppa han.

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Hvis han bare henger i dårligere miljø og har bare kriminelle venner, men er selv ikke en, ville jeg nok ha vært litt skeptisk til vedkommende.

Jeg ville kanskje ha sett det litt an da. Som regel sitter folk med en fot innenfor flere miljøer samtidig og henger ikke som regel kun med en type mennesker. Med mindre han selv kun ér av den samme type dog.

Andre varierte mennesker som har flere sider av seg, pleier som regel å oppsøke flere miljøer for å få tilfredstilt sine antenner og psyke, da det noen ganger er litt konstruktivt å sosialisere seg utover en fast liten (og negativ?) vennekrets.

Anonymous poster hash: 647ea...4e8
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg tenker å bli litt bedre kjent med han, henge litt sammen osv før jeg evt. bestemmer meg for hva jeg bør gjøre. Men jeg kjenner at jeg tenker ganske mye på han, og er litt betatt tror jeg.

Det er ikke så lenge siden det ble slutt med eksen heller, så det er jo kanskje en unnskyldning jeg kan bruke om han går for fort frem? Eller er det slemt. Er jo enda glad i eksen, og er kanskje ikke heelt over han selv om det kommer seg.

Huff, føler meg så slem. :( Men prøver jo å ikke flørte med han, men vet ikke hvordan han oppfatter det da.. vanskelig dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...