Gå til innhold

Hvor langt går dere pr mnd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter mange inaktive år pga sykdom er jeg nå endelig frisk og i ferd med å komme meg sakte tilbake i form. De inaktive årene har gjort meg overvektig og elendig form. Trening er nødvendig. Jeg starter med å gå, for det er noe jeg trives godt med. Innimellom blir det en tur i bassenget og litt styrketrening, men jeg må fokusere på det jeg trives best med, altså turene mine.

Jeg har ikke mulighet til å gå til jobb eller butikk, men jeg går tur på veier og skogsstier. I mai gikk jeg totalt 30 km, i juni har jeg gått 50 km foreløpig (rekker noen flere i helga, kanskje det blir 60 km i juni) og det er godt å kjenne at formen blir stadig bedre. Noen ganger går jeg korte turer daglig, andre ganger har jeg ikke tid til turer og går heller en lengre tur etter noen dager.

Dere som liker å gå, hvor langt går dere pr mnd? Hva skal jeg strebe etter?

Jeg er i begynnelsen av 30-årene og har aldri vært noen supermosjonist. Har lyst til å bli i sånn "passe normal" form og higer ikke etter å løpe maraton eller gå Norge på langs. Så skriv gjerne noe om hvilket nivå du anser deg selv på i den sammenhengen. Så slipper jeg å prøve å holde tritt med maratonløpere. ;)

Anonymous poster hash: a07e6...d93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Per mnd? Vil tro at jeg ligger på rundt 150 km per mnd. Noe mer i sommer, mindre i vinter.

Anonymous poster hash: dad0a...272
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Bare til jobb går jeg over 100 km hver mnd. I tillegg går jeg kanskje 50-70 km utenom. Er ikke så fryktelig glad i å gå, så løper mye mer i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i at du ikke må sammenligne deg med andre, og at det er viktig å begynne i det små!

Anonymous poster hash: b4b1e...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg går turer er det alt fra 5 til 10 kilometer, oftest fra 6 - 8 :) Hvor ofte jeg går tur kommer an på hvor mye annen trening jeg gjør. Prøver å få trent fra 3 - 6 ganger i uka. Så hvis jeg f.eks. trener styrke 2 ganger og ikke får gjort noe annen trening går jeg et par turer i tillegg.

Anonymous poster hash: aedeb...dcf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er i litt samme situasjon som TS, bortsett fra at jeg ikke har vært syk. Jeg vil bare bli i "normalt" god form, samt forebygge helseplager. For tre måneder siden bestemte jeg at jeg MÅ få inn minimum 20 min. trim hver dag. Er ikke noe idrettsfantom, så trimmen består for det meste av å gå til/fra jobb og lengre skogsturer i helgene. I blant trener jeg litt spinning. Jeg loggfører aktiviteten, og ser at gjennomsnittet pr. dag i løpet av denne tiden ligger på ca. en time.

Hver av de siste tre månedene har jeg gått ca. 110 km, i tillegg til spinning. Jobber nå med å få inn noe styrketrening. Jeg har gått ned noen få kilo i vekt, men var heller ikke overvektig i utgangspunktet. Jeg merker det imidlertid godt på kondisen.

Til nå har det fungert godt for meg å ha en ufravikelig regel for å få innarbeidet en rutine. 20 min. (eller 15 som en over her nevnte) er såpass lav terskel at skuffelsen over å bryte regelen er større enn umaket ved å bare komme seg ut... Om du liker å være i naturen overstiger du lett 20 min. når du først er i gang.

Anonymous poster hash: d2563...293
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...