othelie Skrevet 14. april 2004 #1 Del Skrevet 14. april 2004 Et spørsmål til: Bruker man boleroen eller capet når man går inn i kirken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. april 2004 #2 Del Skrevet 14. april 2004 Det velger man selv, men jeg skal ha en liten jakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 14. april 2004 #3 Del Skrevet 14. april 2004 De to jeg kjenner som har hatt cape har tatt den av seg utenfor kirken og overlatt den til forloveren sin. Men det er vel ikke nødvendigvis det som er riktig selv om jeg kjenner to som har gjort det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. april 2004 #4 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg skal ha boleroen på i kirken. Jeg har (skal) kjøpt den nettopp fordi jeg ikke vil være skulderbar i kirken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 14. april 2004 #5 Del Skrevet 14. april 2004 Meningen var at jeg ønsket meg cape, som jeg skulle ha på i kirken og ta av når jeg kom opp til alteret. Nå har det seg slik at jeg endte opp med "pelssjal" istedet, og dette skal jeg ikke ta på før etter vielsen utenfor kirken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 14. april 2004 #6 Del Skrevet 14. april 2004 Pelssjal, Lullu ? Hvor har du fått tak i det? Hva kostet det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 14. april 2004 #7 Del Skrevet 14. april 2004 Tex skrev: Jeg skal ha boleroen på i kirken. Jeg har (skal) kjøpt den nettopp fordi jeg ikke vil være skulderbar i kirken. Den boleroen du har kjøpt var innmari stilig. Hva måtte du betale for den? Og du har ivorykjole sant? Det går bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 14. april 2004 #8 Del Skrevet 14. april 2004 Pelssjal' date=' Lullu ? Hvor har du fått tak i det? Hva kostet det?[/quote'] Ja, det er utrolig stilig!! Litt "tøffere" i stilen liksom. Hun som driver Brudekjoleformidlingen hadde et blad med maaaange stilige. Jeg plukket meg ut et som var i en sjanger mørkere enn kjolen. Kostet 2 300,- hvis jeg ikke husker helt feil. Fikk det med når jeg vant kjole jeg. Jippi! Gleder meg til å prøve det sammen med kjolen, for det fikk jeg ikke annledning til (sjalet måtte bestilles). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 14. april 2004 #9 Del Skrevet 14. april 2004 Ok, men du gifter deg i oktober du så da er det vel mer sannsynlig at det er bruk for det enn når jeg gifter meg i juni. Men skulle kansje hatt ett eller annet i tilfelle......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 14. april 2004 #10 Del Skrevet 14. april 2004 Ok' date=' men du gifter deg i oktober du så da er det vel mer sannsynlig at det er bruk for det enn når jeg gifter meg i juni. Men skulle kansje hatt ett eller annet i tilfelle.........[/quote'] Ja, glemte jo helt datoen din. Blir nok litt voldsomt med pels da ja Men det finnes jo fryktelig mange stilige skjerf/sjal fortiden. Kjekt å ha, kjekt å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 14. april 2004 #11 Del Skrevet 14. april 2004 "Kjekt å ha........." - det er det jeg skal si til mannen min når jeg dukker opp med ett nytt sjal i hvitt snart ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. april 2004 #12 Del Skrevet 14. april 2004 Tex skrev: Den boleroen du har kjøpt var innmari stilig. Hva måtte du betale for den? Og du har ivorykjole sant? Det går bra? Kjolefargen heter visst egentlig Marsil (tror jeg det var) og det er det som på folkemunne heter ivory. Men marsil (eller hva det nå var) er egentlig elfenben. Men kalles ivory blandt bruder. Den koster meg den nette sum av 2900 kroner, men da har hun sydd den litt om til meg. Og nå har forloveren min kommet og sagt at hun vil ha min kjole når hun skal gifte seg, nok en god grunn til å velutstyre seg ekstra godt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maja04 Skrevet 14. april 2004 #13 Del Skrevet 14. april 2004 ivory er vel bare elfenben på engelsk sist jeg sjekka ordboka...og på spansk heter det marfil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 14. april 2004 #14 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg skal ikke bruke cape eller bolero i kirken. Tar den av når jeg kommer utenfor. Greit å ha noe å kaste over seg i slutten av september. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. april 2004 #15 Del Skrevet 14. april 2004 ivory er vel bare elfenben på engelsk sist jeg sjekka ordboka...og på spansk heter det marfil Marfil var det ja.... Men i følge sydamen er ekte ivory ikke elfenben, men hakket lysere... jaja ikke godt å bli klok på..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maja04 Skrevet 15. april 2004 #16 Del Skrevet 15. april 2004 det syns jeg da høres merkelig ut Tex, hvis du tenker på landet Elfenbenskysten så heter da det Ivory Coast på engelsk (côte d'Ivoire). men hvis sydama mener noe annet så kan det jo være noe skrulske fargenavn som ikke følger normale oversettelser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. april 2004 #17 Del Skrevet 15. april 2004 ivory er vel bare elfenben på engelsk sist jeg sjekka ordboka...og på spansk heter det marfil Skulle akkurat til aa si det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 15. april 2004 #18 Del Skrevet 15. april 2004 Forresten saa "maa" jeg droppe sjal/bolero/cape selv, fordi med det lange sloeret saa passer det ikke med jakke til. Sydamen og mamma bestemmer :o :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. april 2004 #19 Del Skrevet 15. april 2004 påstår ingenting altså, bare gjentar hva sydamen sa..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå