AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Jeg går på minstesatsen aap, altså ca 160 000 i året før skatt. Jeg betaler 6500 i husleie hvor strøm er inkludert. Jeg får også utbetalt 3352 kroner i måneden i bostøtte. Jeg føler jeg har god råd, og da jeg sjekket bostøttekalkulatoren, står det at jeg skulle hatt ca 1000kroner mindre utbetalt i bostøtte per måned. Det står også at kalkulatoren bare er veiledende og varierer fra kommune til kommune. Da jeg søkte om bostøtte, oppgav jeg disse opplysningene. Med fulgte det et brev om at jeg måtte melde fra om inntekten min ble høyere enn 208 000. Jeg er likevel usikker, da jeg føler jeg har mer penger enn jeg burde. Jeg er livredd for å gå på en smell og bli anklaget for svindel. Får jeg for mye? Hva gjør jeg? Om det har noe å si, bor jeg i Bergen Anonymous poster hash: 4e68a...548
Sophie-Ann Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 Nei, det tror jeg ikke du gjør. Hvis du har vært ærlig når du meldte inn kravet, har du nok ingenting å frykte
hjärterdam Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Som det står kan det være lokale varianter, det høres logisk ut med høyere sats i byområder hvor man ofte må ut med mer i leie for å få noe. Som Sophie-Ann sier, så lenge du har gitt riktige opplysninger skal du ikke behøve å bekymre deg.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Tusen takk for gode svar! Jeg sendte en mail til husbanken før jeg så disse svarene, og jeg fikk samme svar som Siv Brynestad gav meg, så jeg har visst alt på det rene.... heldigvis Anonymous poster hash: 4e68a...548
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå