AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Hei, min 20 år gamle sønn mistet dessverre kampen mot kreft på mandagen og etterlot seg en hund som jeg måtte ta ansvaret for Jeg har ingen anelse av hvor jeg skal gjøre av hunden, for jeg jobber som lastebilsjåfør og kan være borte flere dager på rad. så jeg har absolutt ingen mulighet for å eie den. Nå har jeg tatt meg fri fra jobb for å passe på den hjemme Det jeg lurer på da er om hvor jeg kan omplassere den? og helst så fort som mulig, for jeg tviler på at noen fra finn vil ha den (ganske gammel med mange uvaner) Men jeg vil også at den skal komme til et godt hjem til noen som tar vare på den. Anonymous poster hash: a8d47...23a
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Det er fælt å si det, men en gammel hund med mange uvaner ender fort opp som en kronisk omplasseringshund. Jeg tror det beste for hunden er om du avliver den om du ikke vet om noen familiemedlemmer som tilbyr seg å ta seg av den, eller om du kanskje klarer å dele ansvaret for hunden med noen du kjenner. Anonymous poster hash: b78cc...104 1
Sugerøret Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Først må jeg si kondolerer så mye. Ang hunden,er det ingen andre som kan overta den? Hvordan er formen ? en gammel hund betyr ikke alltid syk sær hund,mange kan være spreke til siste sekund. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Først må jeg si kondolerer så mye. Ang hunden,er det ingen andre som kan overta den? Hvordan er formen ? en gammel hund betyr ikke alltid syk sær hund,mange kan være spreke til siste sekund. Takk for det! jeg har ikke kontakt med moren hans og har prøvd å spørre mine søsken, men de er alle opptatt med sitt og har ikke tid. Når den er hjemme så gjør den så og si ikke noe annet enn å bare sove. på tur så er den glad men kan ikke gå langt da den puster ganske tungt etterhvert Anonymous poster hash: a8d47...23a 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Kunne du hatt mulighet til å kontakte hans mor for å spørre om hun ville hatt den til minne om sønnen? Anonymous poster hash: b78cc...104 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Hvilken type hund er det og hvor gammel? Hvilke uvaner har den? Helt umulig å finne et nytt hjem er det vel kanskje ikke, men kan ta noe tid. Anonymous poster hash: 7418e...a5c
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Kondolerer, så forferdelig leit! Da et familiemedlem døde i fjor, brukte jeg litt tid på å omplassere. Det føltes ekstra vanskelig når hunden også var et familiemedlem, og hele saken føltes tung og utmattende. Jeg endte med å henge opp lapp på jobben, og så forhørte jeg meg rundt om den personen som ville ha hunden. Men her var det snakk om en ung hund. Jeg har vært beredskapshjem og omplassert gjennom FOD, men ble dessverre ganske skuffet over prosessen, det er jo ekstra vanskelig når man knytter seg til hundene. Hvor gammel er hunden? Hvis den er så gammel at han har problemer med å gå tur, så ville jeg kanskje vurdert avlivning. Da er man sikker på at hunden slipper et siste vanskelig år, eller to. Jeg pleier å være imot avlivning, men synes dette er en såpass vanskelig situasjon, og det er dessverre ikke så lett å finne gode hjem til så gamle omplasseringshunder. På den annen side kan det vel være slik at når noen tar til seg en gammel hund gjennom et omplasseringsbyrå, så er de ekstra sikre på og brenner for å gi en gammel hund et par siste gode år i motsetning til de som skaffer seg hund og ikke aner hva det innebærer. Sender deg gode tanker og ønsker deg og hunden lykke til. Anonymous poster hash: 55811...86d
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Kondolerer så mye. Veldig trist å lese Men jeg må si meg enig med flere her. Kanskje det er like greit å avlive? Siden den allerede er tungpustet og gammel, så vil det kanskje være best for denne å slippe? Jeg er ikke så veldig imponert over FOD dessverre, så om du velger å omplassere, så vil jeg ikke anbefale de. Anonymous poster hash: 438f7...9cb 1
Portvinpiken Skrevet 28. juni 2013 #9 Skrevet 28. juni 2013 Først og fremst; kondolerer så mye. Forferdelig trist. Det er helt klart flere utfordringer med å få en eldre hund omplassert siden de fleste (dessverre) ønsker valp. Det å omplassere en eldre hund mener jeg er ganske uproblemtatisk. Det var skrevet lengre opp at det kunne være vanskelig fordi en eldre hund "har mye uvaner". Dette er ikke nødvendigvis riktig i det hele tatt. Tvert om kan den ha veldig mange gode vaner og være en trygg og veloppdratt hund! Hvor gammel er den? Hva slags rase? (Ble nysgjerrig for min egen del). Jeg vil først og fremst fraråde Drøbak Hundehotell. FOD er jeg heller ikke overvettig begeistret for. Nå spørs det jo hvor du bor men Charlottes.no i Trondheim har et godt rykte. og Solplassenhund.org. SPCA har avdelinger ulike steder i landet så du kan jo også høre med de. Eller evt. sette inn en annonse på canis.no. Jeg tror jeg ville ventet med finn.no... Håper det ordner seg for hunden!
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #10 Skrevet 28. juni 2013 Hvis hunden er rolig og trives i bil kan du kanskje prøve å ha den med på jobb, mens du leter etter en ny eier? Hvis den er gammel ville jeg også spandert en veterinærsjekk på den, dersom den har sykdom på vei kan den heller avlives nå, og hvis den er frisk kan du opplyse om det i en annonse eller til nye eiere, så de vet at den sannsynligvis har noen år igjen. Anonymous poster hash: cf481...3f5 1
Gjest Raggy Skrevet 28. juni 2013 #11 Skrevet 28. juni 2013 Ta den med deg på jobb! Hunder sover jo uansett store deler av dagen så den kommer til å ha det helt fint. Kanskje du kommer til å trives med å ha en ny jobbkompis Slik jeg ser det så er den beste løsningen at du beholder den selv, for en hun har ikke vondt av å være med deg i bilen når du må på jobb. Er du borte i flere dager så regner jeg med at du har soveplass i bilen og da er det jo fin fint for dere begge. Kanskje det hadde vært en god ting for deg å beholde hunden nå som du går igjennom en veldig vond tid.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #12 Skrevet 28. juni 2013 Takk for det!jeg har ikke kontakt med moren hans og har prøvd å spørre mine søsken, men de er alle opptatt med sitt og har ikke tid. Når den er hjemme så gjør den så og si ikke noe annet enn å bare sove. på tur så er den glad men kan ikke gå langt da den puster ganske tungt etterhvert Anonymous poster hash: a8d47...23a Om den puster tungt begynner kanskje hjertet å svikte. Enten et veldig kjærlig hjem, eller la den sovne inn...Anonymous poster hash: c2f47...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #13 Skrevet 28. juni 2013 FOD er da bra, gjør en kjempeinnsats, de har alltid hundene til veterinærsjekk. Spca er et annet alternativ. Men hadde vurdert avliving om veterinærsjekk avdekker smerter/sykdom. Tungt å skifte eier så sent i livet.Anonymous poster hash: c2f47...d0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå