Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen.

Gynekologen min har ordnet slik at jeg kan hente ut en kur med pergotime hos fastlegen min, når vi følger oss klar til å prøve å få barn.

Jeg har PCOS, men ved siste gu viste ultralyd bildene at cystene var borte.

Jeg har ikke regelmessig menstruasjon, har hatt mens sammenhengende i 5 mnd, før jeg begynte på p-piller.

Hvordan er det med Pergo? Kan man begynne på kuren når som helst? Jeg går nå på Diane p-piller, og starter den pille frie uka nå.

Noen som kan gi meg litt informasjon ?

Anonymous poster hash: 5904a...2d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres som en litt for lettvint løsning fra gynekologens side.

Du behøver mer veiledning om når du skal begynne, hvilken dose, hvor mange dager du skal ta pillene og hvilken oppfølging du skal ha underveis. Mange får også er boost med tanke på eggløsning i det de går av p-pillen, så man bør ikke begynne rett på pergo før man har sett ann syklusene en stund.

I tillegg må mannen ta en sædprøve, da det er veldig unødvendig å utsette deg for hormoner dersom det også er avvikende resultater der. Det er mer vanlig enn mange trur at det er utfordringer hos begge.

AnonymBruker
Skrevet

Pergotime skal gi drg eggløsning. Du kan ikke ta det når du går på p-piller... Skal dere prøve snart? Såfall må du jo slutte på p-piller først...

Det skal tas på dag 4-8 i syklusen din. Du må mao først få mensen...

Anonymous poster hash: e83da...1a4

Skrevet (endret)

.

Endret av Lucerne
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at jeg ikke har regelmessig mens. Kan gå flere mnd mellom hver gang, og menstruasjonen varer i flere mnd.

Så jeg kan ikke begynne på pergo ved den pillefri uka som gjør at jeg får menstruasjon?

Hvordan virker egentig pergo? Er man fruktbar de dagene kuren varer?

Skrevet

Problemet er at jeg ikke har regelmessig mens. Kan gå flere mnd mellom hver gang, og menstruasjonen varer i flere mnd.

Så jeg kan ikke begynne på pergo ved den pillefri uka som gjør at jeg får menstruasjon?

Som jeg skrev over - Ta kontakt med gynekologen som har skrevet ut pillene til deg. Ut i fra hva du skriver behøver du en del veiledning og forklaring på hvordan kurene virker.

AnonymBruker
Skrevet

Du MÅ slutte på p-piller først. Når du får første blødning starter du på pergotime.

Jeg har også uregelmessig syklus og måtte vente lenge på blødning... Hvis det går altfor lang tid går det an å få feks provera for å få blødning.

Anonymous poster hash: e83da...1a4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier som Athene: Ta kontakt med gynekologen for å få mer veiledning, du skal også følges opp av gynekolog etter pergokuren. Syns også det er rart at du kan gå rett fra ppille til pergo uten å se om syklusene har stabilisert seg eller ikke.

Jeg har det på samme måte som deg med at det kan gå MANGE måneder mellom hver menstruasjon. Jeg har gått på 3 pergokurer, og har startet med Provera for å få blødning før hver pergokur.

Anonymous poster hash: 850b3...774

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...