Gå til innhold

Kjøttdeig og holdbarhet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg frøs kjøttdeigen på lørdag, som gikk ut igår..og brukte halve pakningen på søndag..og resten lå igjen i kjøleskapet, godt pakket inn. siden den gikk ut igår, hvordan kan jeg se/lukte osv om kjøttdeigen er bra? Har tenkt å steke kjøttdeigen, lage pizza...

Noen som vet ca holdbarhet på kjøttdeig som er ferdigpakket, hvor lenge kjøttdeigen kan ligge i fryseren og kjøleskapet? Er den spiselig selv om holdbarhetsdatoen er gått ut? Og hvordan kan man se/merke om kjøttdeigen er dårlig?!

takker på forhånd for tips/svar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg frøs kjøttdeigen på lørdag, som gikk ut igår..og brukte halve pakningen på søndag..og resten lå igjen i kjøleskapet, godt pakket inn. siden den gikk ut igår, hvordan kan jeg se/lukte osv om kjøttdeigen er bra? Har tenkt å steke kjøttdeigen, lage pizza...

Noen som vet ca holdbarhet på kjøttdeig som er ferdigpakket, hvor lenge kjøttdeigen kan ligge i fryseren og kjøleskapet? Er den spiselig selv om holdbarhetsdatoen er gått ut? Og hvordan kan man se/merke om kjøttdeigen er dårlig?!

takker på forhånd for tips/svar.. :)

det var meg ja... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har tatt den opp av fryseren så lønner det seg å steke all kjøttdeigen på en gang selv om man ikke skal bruke den med en gang. Hvor lenge den kan være i kjøleskapet før den blir dårlig kommer an på om pakningen er tett og hvor kaldt det er i kjøleskapet. Men jeg vil si toppen to dager når pakningen er åpnet.

I fryseren kan den være rimelig lenge så lenge den blir lagt der med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Takk =)

Jeg tok sjansen og stekte kjøttdeigen, pizzaen var ihvertfall god.. nam nam :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...