Løvetanten Skrevet 28. juni 2013 #21 Skrevet 28. juni 2013 Takk Du trenger ikke bli sur bare fordi jeg ikke har lyst å gå på lavkarbo vel? Og nei, det er ikke karbohydratene, men sykdommene mine som gjør det, og jeg ber her om råd, men lavkarbo er for meg ikke aktuelt. -TS Anonymous poster hash: f1935...5a1 Klart jeg ikke blir sur. Det er jo absolutt ikke mitt problem at ditt blodsukker svinger;) Synes bare det er så utrolig rart at du ønsker å bruke medisiner før du i det hele tatt forsøker en kostholdsomlegging.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #22 Skrevet 28. juni 2013 Klart jeg ikke blir sur. Det er jo absolutt ikke mitt problem at ditt blodsukker svinger;) Synes bare det er så utrolig rart at du ønsker å bruke medisiner før du i det hele tatt forsøker en kostholdsomlegging. Det er vel en forskjell på å legge om kostholdet og å begynne på dietter. Jeg spiser allerede sunt, men f.eks det med å kutte ut druer var et godt tips og noe jeg skal følge. -TS Anonymous poster hash: f1935...5a1
Løvetanten Skrevet 28. juni 2013 #23 Skrevet 28. juni 2013 Det er vel en forskjell på å legge om kostholdet og å begynne på dietter. Jeg spiser allerede sunt, men f.eks det med å kutte ut druer var et godt tips og noe jeg skal følge. -TS Anonymous poster hash: f1935...5a1 Lavkarbo er ikke en diett. Det handler ikke om å slanke seg, men om helse og sunnhet. Du spiser kanskje det som blir sagt er sunn mat, men med blodsukkersvingningene dine så er det jo helt tydelig at det ikke er bra for deg. Det er det jeg forsøker å formidle. Men du har fått tipsene nå, så det er opp til deg om du ønsker å tilegne deg kunnskapen 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #24 Skrevet 28. juni 2013 Lavkarbo er ikke en diett. Det handler ikke om å slanke seg, men om helse og sunnhet. Du spiser kanskje det som blir sagt er sunn mat, men med blodsukkersvingningene dine så er det jo helt tydelig at det ikke er bra for deg. Det er det jeg forsøker å formidle. Men du har fått tipsene nå, så det er opp til deg om du ønsker å tilegne deg kunnskapen Lavkarbo blir jo kalt diett, og jeg skjønner ikke hva som er så ille med å kalle det for det det er. Jeg spiser sunt, og lavkarbo er nødvendigvis ikke noe sunnere i det hele tatt. Det er heller ikke så sikkert at lavkarbo vil endre det med meg. Og som sagt så har jeg ikke noe lyst å gå på noen diett, men jeg tar gjerne i mot de tipsene som ikke handler om å gå på dietter. -TS Anonymous poster hash: f1935...5a1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #25 Skrevet 28. juni 2013 Ja, det er sant Er pasta sunt å spise da? Jeg spiser helt ærlig ikke så mye av det, for jeg trodde det ikke var så sunt, men jeg liker det, så sånn sett kan jeg bli flinkere til å spise det også. Takk for tips! Skal teste ut det -TS Anonymous poster hash: f1935...5a1 Nei, når du spiser pasta bør du spise grov pasta var poenget Anonymous poster hash: 0ef8a...705
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #26 Skrevet 28. juni 2013 Say what? Hva hjelper det mot? Smertene? Hilsen Invalid 10 av 30 dager i mnd. Skal visst hjelpe mot smertene ja. Jeg har ikke prøvd det enda, men dama på helsekostbutikken sa det skulle hjelpe. Anonymous poster hash: 0ef8a...705
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #27 Skrevet 28. juni 2013 Nei, når du spiser pasta bør du spise grov pasta var poenget Anonymous poster hash: 0ef8a...705 Åja, da skjønner jeg litt mer -TS Anonymous poster hash: f1935...5a1
Sugar&Spice Skrevet 28. juni 2013 #28 Skrevet 28. juni 2013 Lavkarbo er ingen diett. Det er en kostholdsstil. Rett og slett. Hilsen spiser mange karbohydrater, men har skjønt poenget allikevel. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #29 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har samme problem som deg, og har alltid hatt det slik - men det forverret seg kraftig når jeg fikk lavt stoffskifte. Lavkarbo hjelper ikke på meg - det blir faktisk verre. Du kan teste insulinresistens, men testene er ikke helt pålitelige. Og, eneste "kur" er å spise hyppig, ikke raske karbohydrater(men sakte er fint), samt trene. Om du er syk går sikkert ikke trening, men du gjør det altså riktig nå. Lavkarbo er altså ikke løsningen for alle - men klart man kan forsøke. Jeg har dog aldri levd på "rask karbo usunn mat" regime, det gjør jo helt klart blodsukkeret verre. Men lavkarbo er altså heller ikke løsningen for meg, jeg må ha grove kornprodukter og litt frukt. Nøtter er også veldig fint, men pass på mengdene. Anonymous poster hash: a030c...bee
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #30 Skrevet 28. juni 2013 Lavkarbo er ikke en diett. Det handler ikke om å slanke seg, men om helse og sunnhet. Du spiser kanskje det som blir sagt er sunn mat, men med blodsukkersvingningene dine så er det jo helt tydelig at det ikke er bra for deg. Det er det jeg forsøker å formidle. Men du har fått tipsene nå, så det er opp til deg om du ønsker å tilegne deg kunnskapen Høres ut som disse arrogante lavkarbo-ødelegge tråder-svar "Tilegne deg kunnskapen"......hallo. Du har ingen kunnskap eller innsikt i bakgrunnen for TS sine årsaker til problemet. Du har kun innsikt i din egen helse. Lavkarbo er heller ikke eneste fasitsvar til helse og sunnhet. Nok om det - la oss nå ha en tråd uten denne lavkarbokranglingen når folk sier at det ikke fungerer for dem Anonymous poster hash: a030c...bee
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #31 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har samme problem som deg, og har alltid hatt det slik - men det forverret seg kraftig når jeg fikk lavt stoffskifte. Lavkarbo hjelper ikke på meg - det blir faktisk verre. Du kan teste insulinresistens, men testene er ikke helt pålitelige. Og, eneste "kur" er å spise hyppig, ikke raske karbohydrater(men sakte er fint), samt trene. Om du er syk går sikkert ikke trening, men du gjør det altså riktig nå. Lavkarbo er altså ikke løsningen for alle - men klart man kan forsøke. Jeg har dog aldri levd på "rask karbo usunn mat" regime, det gjør jo helt klart blodsukkeret verre. Men lavkarbo er altså heller ikke løsningen for meg, jeg må ha grove kornprodukter og litt frukt. Nøtter er også veldig fint, men pass på mengdene. Anonymous poster hash: a030c...bee Ja, glemte å si at jeg spiser hver 3. time. Det er essensielt Så har jeg noe som ikke inneholder masse sukker klart i vesken(eks liten pose med nøtter) så jeg kan ta en kriseløsning dersom jeg kjenner det svinger veldig, og det er en liten stund til jeg er hjemme. Da unngår jeg å bli kvalm på veien Anonymous poster hash: a030c...bee
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #32 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har samme problem som deg, og har alltid hatt det slik - men det forverret seg kraftig når jeg fikk lavt stoffskifte. Lavkarbo hjelper ikke på meg - det blir faktisk verre. Du kan teste insulinresistens, men testene er ikke helt pålitelige. Og, eneste "kur" er å spise hyppig, ikke raske karbohydrater(men sakte er fint), samt trene. Om du er syk går sikkert ikke trening, men du gjør det altså riktig nå. Lavkarbo er altså ikke løsningen for alle - men klart man kan forsøke. Jeg har dog aldri levd på "rask karbo usunn mat" regime, det gjør jo helt klart blodsukkeret verre. Men lavkarbo er altså heller ikke løsningen for meg, jeg må ha grove kornprodukter og litt frukt. Nøtter er også veldig fint, men pass på mengdene. Anonymous poster hash: a030c...bee Takk for et godt svar! Ja, glemte å si at jeg spiser hver 3. time. Det er essensielt Så har jeg noe som ikke inneholder masse sukker klart i vesken(eks liten pose med nøtter) så jeg kan ta en kriseløsning dersom jeg kjenner det svinger veldig, og det er en liten stund til jeg er hjemme. Da unngår jeg å bli kvalm på veien Anonymous poster hash: a030c...bee Takk! Skal bli flinkere til å spise nøtter -TS Anonymous poster hash: f1935...5a1
BlendaSensitive Skrevet 28. juni 2013 #33 Skrevet 28. juni 2013 Lavkarbo behøver ikke bety masse fett heller. Lav GI (altså karbhodrater som tas opp sakte, som veldig grovt brød, masse grønnsaker, salat, fullkornsknekkebrød, fisk, kjøtt, bønner/linser, etc.) er også en form for lavkarbo. Dette er noe Statens ernæringsråd også råder befolkningen til å spise. Så ikke heng deg/dere opp i navnet, det er maten som spiller rolle.
Gjest Livsstilsendrern Skrevet 29. juni 2013 #34 Skrevet 29. juni 2013 Jeg har ikke satt meg skikkelig inn i lavkarbo, men har skjønt at det er forskjellige grader av det. Man trenger ikke drikke fett for å spise minde karbohydrater. Selv har jeg hatt utrolig mye trøbbel med slapphet, begynnende magesår, svingende blodsukker, hodepine, oppblåst mage, verking, diffuse plager. Jeg har fått hjelp på Balderklinikken til å gå over på et betennelsesdempende kosthold. Det går ut på å spise "ren mat"; masse grønnsaker, fisk, nøtter, bær, frukt med lite sukker i (epler, pærer bla), naturlig fett, rent kjøtt, (yoghurt naturell, cottage cheese) osv . Styre unna ren stivelse, transfett, , gjær, sukker, melk. Jeg koser meg med litt 70% sjokolade, bær, rødvin iblandt Dette kostholdet har mange likhetstrekk med "kjernesunt kosthold", "paleo" og vanlig lavkarbo som mange mange mennesker har veldig god erfaring med. Ingen kropper har vondt av å kutte ned på pasta, poteter og spise masse grønt. Det er ingen diett, men en livsstilsendring som kan være vanskelig å leve etter da det er mange mange fristelser
Gjest Livsstilsendrern Skrevet 29. juni 2013 #35 Skrevet 29. juni 2013 Poenget mitt var dett hjelper også blodsukkeret til å holde seg stabilt.
Siri L. Skrevet 29. juni 2013 #36 Skrevet 29. juni 2013 Jeg var tidligere veldig plaga av svingende blodsukker. Måtte spise ofte.Alltid ha mat i nærheten. For noen år siden begynte jeg å spise LCHF, og det var redningen for meg. Grunnen til at blodsukkeret mitt svingte var at jeg knapt tålte karbohydrater i det hele tatt. Nå ca 8 år etter har jeg kun vært plaga av svingende blodsukker en periode hvor jeg begynte å spise 'vanlig' mat igjen. Da fikk kjærsten se hvordan jeg ble når blodsukkeret svingte, og forsto hvor viktig riktig kosthold er for meg. Hvis du har svingede blodsukker, men ikke vil spise mindre karbohydrater, så er det en god sjanse for at du etterhvert utvikler diabetes, og veien dit er heller ikke hyggelig. Energiløs og utålmodig som man kan bli med lavt blodsukker. Det blir omtrent som nøtteallergikeren som nekter å slutte og spise nøtter. Vi får spise det vi tåler å spise - og tåle å spise annerledes enn 'alle andre'. Det er kanskje den viktigste måten å ta vare på egen helse på. Den har vi i veldig stor grad ansvar for å ta vare på sjøl. Lykke til med kostholdsendringer for å bevare helsa di! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå