Gå til innhold

Spiser dere kveldsmat sammen med barna deres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 3 åring og en 2 åring. Jeg spiser etter periodisk faste, altså spiser jeg bare frokost, lunch og middag. Er dette "skadelig" for barna mine? Jeg spiser så klart alle de andre måltidene sammen med barna mine.

Anonymous poster hash: b4e67...8ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiser kun middag sammen i hverdagen, i beste fall spiser jeg noen biter til frokost..

Skjønner ikke hvordan det kan bli et problem at Mamma ikke spiser kveldsmat akkurat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en treåring og en ettåring. Vi spiser frokost, lunsj og middag sammen (når jeg ikke er på jobb og spiser lunsj der), kveldsmaten tar de alene. Blir ofte en yoghurt foran barne-tv, da vi ofte har sen middag her i huset (ca ca mellom kl fem og halv seks).

Anonymous poster hash: 2c303...671

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg sitter sammen med barna når de spiser kveldsmat, men bruker stort sett ikke spise selv da ;)

Skrevet

Spiser ikke selv når han får kvelds. Som oftest spiser jeg ikke selv når han får frokost heller.

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg har en treåring og en ettåring. Vi spiser frokost, lunsj og middag sammen (når jeg ikke er på jobb og spiser lunsj der), kveldsmaten tar de alene. Blir ofte en yoghurt foran barne-tv, da vi ofte har sen middag her i huset (ca ca mellom kl fem og halv seks).

Anonymous poster hash: 2c303...671

Trenger de virkelig kveldsmat en halvtime etter de har spist middag?

Her i huset er middag dagens siste måltid, den spises klokken 17. Om han spiser lite eller ingenting til middag får han tilbud om en brødskive, knekkebrød eller middagsrester til barnetv, men det er svært sjelden han vil ha det.

Jeg synes det er mye hyggeligere å spise når man gjør det sammen, så her spises alle "hjemmemåltider" sammen. Men i helgene blir det oftest ikke noe mer enn frokost, lunsj og middag - og litt frukt en gang mellom lunsj og middag.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Jeg spiser etter sultfølelsen,så noen ganger spiser jeg kveldsmat samtidig og andre ganger ikke.Men vi sitter alltid sammen under måltidene.

Gjest Magdalene
Skrevet

Trenger de virkelig kveldsmat en halvtime etter de har spist middag?

.

Her serveres kveldsmat uansett.

Spiser også middag i femtiden, og syns det er lenge å gå uten mat fra 17-08.

Skrevet

Her serveres også kveldsmat uansett kl 1830.. Det er første punkt i kveldsrutinen. De bestemmer naturligvis hvor mye de vil spise selv, og det merkelige er at det samsvarer ofte ikke med hvor mye de spiste til middag 1,5 time før. De kan lasse innpå med pannekaker til middag, og likevel kan de sluke 3 brødskiver til kvelds. Eller 1/4 skive... det har ingen sammenheng.

Vi spiser frokost og middag sammen, og lunsj de dagene vi ikke er på jobb. Vi sitter sammen med dem til kveldsmat, men spiser ikke selv. Evt rydder litt på kjøkkenet og pusler litt rundt mens de spiser kvelds.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg spiser ikke kveldsmat med sønnen min, men sitter sammen med ham. Det varierer når vi spiser middag, men han får alltid tilbud om kveldsmat med mindre middagen har blitt så sein som 18-18.30. Han hadde kanskje klart seg til morgenen med siste måltid kl fem, men jeg syns det er bedre at han legger seg skikkelig mett framfor at han risikerer å våkne veldig tidlig fordi han er sulten (det har skjedd).

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg har et barn som våkner tidligere dess mer han spiser før leggetid, og slik er jeg selv også, derfor spørsmålet.

Skrevet

Jeg er fremdeles mett etter middag når ungene spiser kvelds (ca. 18.30), så nei.

AnonymBruker
Skrevet

Er man p usikker på barn og dets måltider så tenker jeg spiseforstyrrelsee hos mor.

Dette er selvsagt skadelig for barnet!

Anonymous poster hash: f15c2...a59

AnonymBruker
Skrevet

P= SÅ. Autokorr...

Anonymous poster hash: f15c2...a59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...