Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min samboer og jeg har lenge snakket om ekteskap men det har seg slik at vi har begge en del gjeld å grave oss ut av, I tilegg er jeg ikke i stand til og jobbe men er enda for ung til at de vil sette meg som ufør. Vi har begge veldig lyst å gifte oss men det er så som sakt masse som må undersøkes så ingen av oss mister det vi har rett på nå. Samboer har etter flere år klart å få tak i lærlingplass og jeg har arbeidsavklaringspenger fra NAV, vi er begge avhenging av det lille vi får og jeg ønsker ikke at samboer skal få trekk på sin lønn, grunnet min gjeld. Har hatt store problemer med NAV og informasjon fra de, da jeg ble nektet penger fra de i to år grunnet at jeg hadde samboer, noe jeg fikk vite i ettertid var ulovlig. Poenget mitt er hva er ulempene og fordelene?

Takker for eventuelle svar:)

Anonymous poster hash: 93c87...cfa
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trur ikke han blir trekt fra lønnen pga gjeld du tok med inn i ekteskapet.

Anonymous poster hash: ad9c2...b96
AnonymBruker
Skrevet

Var dette jeg også trodde men det har hendt seg at samboer har blitt trekt og omvendt, selv om vi ikke har samboer kontrakt. Så jeg vil jo helst være forsiktig, jeg vil også gjøre opp for min egen gjeld, spesielt siden dette er en del sykehus regninger.

Anonymous poster hash: 93c87...cfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...