natana Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 hei. jeg går nå på aap og har veldig lyst til å flytte til et annet fylke. Jeg er redd for at jeg kan miste pengene om jeg flytter. Jeg vet om en som mistet aap når h*n flyttet og måtte søke på nytt igjen og gikk 1 måned uten å få noe mer enn nødpenger. jeg kan ikke risikere det da jeg må ha nok til husleie og mat. den ene gangen jeg vurderte å flytte så sa nav at jeg måtte snakke med det andre nav kontoret i det andre fylke, mens de sendte meg tilbake til det nåværende nav kontoret for å få svar på spørsmål.. jeg blir bare sendt fram og tilbake uten å få et svar jeg vil ha. Er det noen her som har erfaring med flytting, når det gjelder aap? setter stor pris på svar
Skjoldmøy Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Du skal ikke miste pengene selv om du flytter. Vedtaket følger deg uavhengig av bosted. Men: Jeg har selv opplevd at det ble rot da jeg flytta for noen år siden. Det løste seg bokstavelig talt over natta etter en telefon til NAV. Det skal IKKE være nødvendig å søke på nytt, men jeg hadde nok tatt kontakt med NAV på hjemstedet før flytting, og på det nye hjemstedet rett etter flytting for å være sikker på at de ikke mister deg på veien.
Helen Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Jeg flyttet før jul, mens jeg hadde aap. Da ble alle papirer sendt til det nye navkontoret når jeg meldte adresseendring på folkeregisteret. Alt ordnet seg uten at jeg behøvde å gjøre noe selv, pengene kom når de skulle
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Har flyttet to ganger på AAP, uten problemer. Anonymous poster hash: eeb05...f36
natana Skrevet 27. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 27. juni 2013 hmm.. ja det er jo det jeg må gjøre, men jeg er så redd for at det ikke skal gå slik som de sier. siden det er en jeg kjenner som fikk problemer med å få penger og måtte søke på nytt. det verste er jo om de stopper aap og ikke vil godkjenne det der jeg flytter, siden jeg ikke er i fra den byen. hehe..
Skjoldmøy Skrevet 28. juni 2013 #6 Skrevet 28. juni 2013 det verste er jo om de stopper aap og ikke vil godkjenne det der jeg flytter, siden jeg ikke er i fra den byen. hehe.. Et vedtak er et vedtak, og det kan de ikke ta fra deg.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #7 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har flyttet 3 ganger mens jeg har gått på AAP, og det til forskjellige fylker. Ikke noe problem. Skulle bare mangle at man ikke får lov å flytte på seg. Anonymous poster hash: ffff4...b25
Skjoldmøy Skrevet 28. juni 2013 #8 Skrevet 28. juni 2013 Jeg kan kanskje legge til at jeg var maksimalt uheldig med flyttedatoen og at det var det som lagde krøll. Flyttemeldinga mi ble registrert på utbetalingsdatoen, slik at jeg var registrert i ett fylke når jeg sendte meldekort, og i et annet fylke da utbetalinga ble kontrollert og kjørt. -Eller ikke kjørt i mitt tilfelle. Som tidligere nevnt var det bare en kort telefon som skulle til for å få pengene overført, og de var på konto dagen etter jeg ringte.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #9 Skrevet 28. juni 2013 Jeg har også flyttet med AAP og skal gjøre det igjen nå snart. Har fått utdanning som tiltak, og må flytte til et annet fylke. Det går helt fint. Anonymous poster hash: ad277...2d2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #10 Skrevet 28. juni 2013 Det går vanligvis fint å flytte. Unntaket må være dersom det oppfattes som om noen flytter for å unngå krav som blir stilt i aktivitetsplanen. Da er det grunnlag for at pengene stanses. Anonymous poster hash: cb75c...db1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå