Gå til innhold

"Forhøyede fuktverdier i dusjsonen" (nytt bad)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser prospektet og takstrapporten på en leilighet jeg er interessert i. Badet er fra 2010 og er pusset opp av fagfolk, det er flislagt dusjhjørne med glassvegger og man dusjer rett på flisene. Det står det er membranløsning i gulvet. Det er altså målt forhøyede fuktverdier i dusjsonen. Jeg har prøvd å søke litt, og det virker som noen mener at dette er totalt verdiløst og bare en indikasjon på at badet blir brukt til dusjing, noe som ikke akkurat er overraskende.

Er det noen som vet noe om dette?

Anonymous poster hash: 34833...7af
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser prospektet og takstrapporten på en leilighet jeg er interessert i. Badet er fra 2010 og er pusset opp av fagfolk, det er flislagt dusjhjørne med glassvegger og man dusjer rett på flisene. Det står det er membranløsning i gulvet. Det er altså målt forhøyede fuktverdier i dusjsonen. Jeg har prøvd å søke litt, og det virker som noen mener at dette er totalt verdiløst og bare en indikasjon på at badet blir brukt til dusjing, noe som ikke akkurat er overraskende.

Er det noen som vet noe om dette?

Anonymous poster hash: 34833...7af

Om man dusjer rett på fliser vil de trekke vann. Så det er helt som forventet, ja. Om rapporten derimot var å lese "ingen fukt i dusjsonen" ville jeg blitt skeptisk. For det betyr at ingen dusjer der. Og hvorfor gjør man ikke det? Selvsagt kan det være de har flyttet ut, men det kan også være fuktproblemer.

Om du leser navnet på fagfolkene går det an å innhente referanser og dermed få vite om det er et firma med godt renome eller ikke. Ville nok jeg gjort om dusjen var rett på flis..

Anonymous poster hash: 593a3...c99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...