Gå til innhold

Hvilken bok er du nettopp ferdig med ...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.. og hva synes du om den?

En variant av ''Hva leser du nå?''-tråden, men med sluttvurdering. Trenger boktips :)

Anonymous poster hash: 7bc52...40f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Birger Baug- Død sjel.

Likte den veldig godt, men siden dette tydelig er bok nr 3 i en serie var det litt vanskelig og følge med på alle karakterene og rollene deres.

Men, boka var spennende og jeg likte den veldig godt. :)

Skrevet

Gudmund Skjeldal: Diktaren i bombeflyet - ein biografi om Nordahl Grieg

Jeg elsker biografier, men denne innfridde ikke forventningene mine. Siden Nordahl Grieg var forfatter og dikter så var selvsagt verkene hans omhandlet i boka, men jeg syns ikke Grieg har skrevet noe interessant. Jeg syns han er interessant pga hans politiske engasjement. Han møtte mange mennesker i inn- og utland, men svært få av disse ble man særlig kjent med. Jeg syns ikke jeg ble så godt kjent med bokas hovedperson en gang.

Boka er dessuten skrevet på meget konservativt nynorsk, noe som gjorde den vanskelig å lese.

Skrevet

Assassin's apprentice av Robin Hobb

Første bok i en fantasytrilogi. Elsket den! Et velskrevet eventyr med likandes hovedperson. Anbefales!

• Liker 2
Skrevet

"Tilbake til Tall Oaks" - husker ikke forfatteren i farten.

Grei nok bok og en ok leseopplevelse.

:heks:

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Jo Nesbø - Politi.

Helt fantastisk! Elsket den fra side to. Gleder meg til det kommer en ny bok.

Endret av Mortem
  • Liker 1
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Cecelia Ahern; en avtale med livet.

Den er lettlest og hyggelig. Liker Ahern veldig godt, fordi hun tar meg bort fra hverdagen.

Skrevet

Inferno - Dan Brown.

En av hans beste.

• Liker 1
Skrevet

Assassin's apprentice av Robin Hobb

Første bok i en fantasytrilogi. Elsket den! Et velskrevet eventyr med likandes hovedperson. Anbefales!

Du har mye å se frem til! :D

Anbefaler å lese videre på de de neste trilogiene Liveship Traders, Tawny Man og The Rain Wild Chronicles også, de er i samme univers og henger mer eller mindre sammen med The Farseers. ^^

Jeg ble nylig ferdig med The Dirty Streets of Heaven, første bok i en trilogi (?) av Tad Williams.

Spennende bok som best kan defineres som "urban fantasy noir".

Tad Williams er en skikkelig god forfatter som alltid klarer å overraske og bevege.

Neste bok kommer senere i år, og enda en bok kommer visst i 2014.

Gleder meg!

Skrevet

Julies vokter av Nicholas Sparks. Leste den på dansk for en god del år sida, kjøpte den på norsk et år etter og siden det har jeg spart den. Den er kjempe bra. Spennede, romantisk og en liten klæsj tristhet. Jeg liker den veldig god og anbefaler den på det sterkeste! :)

Skrevet

Neil Gaiman sin siste "The Ocean at the End of the Lane", den var ok. Kanskje litt vel lang, tror den var først tenkt som novelle og den hadde nok passet bedre som slik. Synes jeg i hvertfall!

Skrevet

"Jasmine" av Mukherjee. Ganske så god. Om identitet som minoritetsspråklig og undertrykket kvinne i India og USA.

Skrevet

Du har mye å se frem til! :D

Anbefaler å lese videre på de de neste trilogiene Liveship Traders, Tawny Man og The Rain Wild Chronicles også, de er i samme univers og henger mer eller mindre sammen med The Farseers. ^^

Herlig! :) Har begynt på nummer to i dag, og liker den like godt som enern. Skal ikke se bort ifra at jeg leser de andre trilogiene også, hvis jeg ikke helt klarer å gi slipp på det universet ;)

AnonymBruker
Skrevet

Dark Matter av Michelle Paver. Var hektet fra side to.

Er en sånn type boks som er så vakkert skrevet og så spennende at du bare vil lese en halv side om gangen for at den skal vare lengst mulig.

Anonymous poster hash: f5ded...b1a
Skrevet

"Tilbake til Tall Oaks" - husker ikke forfatteren i farten.

Grei nok bok og en ok leseopplevelse.

:heks:

Den leser mamma nå, vurderer å plukke den opp etter henne!

Siste boken jeg ble ferdig med var Boktyven av Markus Zusak. :trist::grine:

Den var utrolig gripende, leste hele på én dag(boken er på 540 sider.... :sjenert: ) og måtte vente en dag før jeg klarte å begynne på en ny. Anbefales på det varmeste! Handler om 2. verdenskrig, men er ikke like klisjé som feks Saras nøkkel(likte den altså, men veeldig klisjé....).

Skrevet

Bølle på døra - Jennifer Egan.

God bok synes jeg, koste meg mens jeg leste den. Jeg la den litt vekk pga. en reise, og den var litt vanskelig å komme inn i igjen pga. mange ulike historier, karakterer og tidshopp, men det var jo min egen feil. Er karakterene som gjør boka verdt å lese, er ikke masse spenning og overraskelser akkurat ;)

4/6

Skrevet

Indias Datter - Shilpi Somaya Gowda

En veldig fin bok og historie, som engasjerte meg og hele tiden fikk meg til å lese videre. Ikke fordi det var uklart hva som skulle skje videre, det er ikke en uforutsigbar bok, men fikk et fint forhold til karakterene, og ville vite hvordan tankene deres gikk videre. Liker veldig godt å lese om barn/foreldre-forhold, og det er jo et av hovedtemaene i boka :)

En ting som skuffet meg litt var språket, men jeg mistenker at det er den norske oversettelsen som var dårlig, da det var en del gjentatte og overflødige ord, skulle ønske jeg hadde lest den på engelsk i stedet. Jeg velger å ikke la det påvirke karakteren, siden jeg ikke har lest den på orginalspråket.

5/6.

Skrevet

Wilbur Smith - "Solens Triumf"

Litt tungt å komme igang, mye personer og fremmedord (handling i Afrika, primært Sudan), men ble veldig hektet etterhvert. Koste meg underveis, men følte kanskje slutten ble litt raskt oppsummert. Plutselig skulle allverdens avklares, og mye skjedde mellom linjene. Men absolutt bra!

• 3 uker senere...
Skrevet

Har lest ferdig Rosa elefanter av Karin Brunk Holmqvist. Koselig og morsom bok. :) har også lest ferdig Englemakersken av Camilla läckberg. Har også lest På ferie med pappa. Anbefales.. :) kjekt med ferie ;)

Skrevet (endret)

Jeg er nettopp ferdig med Håkan Nessers roman Kim Novak badet aldri i Genesaretsjøen og den anbefales på det sterkeste :)

Jeg elsker bøker som får meg til å le høyt - samtidig som det er en god og drivende handling.

Endret av Hecubaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...