AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Når jeg er forkjølet pleier det å vare i nesten en uke.. Pluss noen dager etter det, hvor jeg blir veldig fort sliten av å være noe særlig aktiv. Virker som at det er vanlig å bli frisk etter et par dager, men kan ikke forstå at folk virkelig er skikkelig forskjøla på den tida. Og lurer på hva de evt. gjør for å bli fort frisk? For snart en uke siden begynte jeg å få vondt i halsen. Dagen etter hadde jeg litt feber, begynte å nyse, måtte stadig snyte meg. Dagen etter hadde jeg også feber og hostet mye. Så ble formen bedre, men fortsatt litt snufsing og hosting.. Så følte jeg meg mest sliten.. Ikke så mye hoste, ikke så tett nese. Sånn har jeg vært i dag også. Når jeg er syk pleier jeg å ta "vitaminsjokk" så fort jeg kan når jeg begynner å kjenne at jeg er i ferd med å bli syk. Dette hjelper ikke alltid... Drikker mye vann, te med honning, har halspastiller, kler meg godt. Ligger og slapper av endel, gjør bare det mest nødvendige av matlaging og huslige sysler.. Holder meg innendørs... Anonymous poster hash: 25bd7...ae9 1
Gamerfrue Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Ikke utsett deg selv for mye varierende temperaturer og forsøk å holde deg varm! Sånn vondt i halsen-forkjølelse har en tendens til å bite seg fast og henge i kjempelenge, så jeg synes de rådene du allerede følger er veldig bra! Få nok søvn, og så tror jeg i grunn bare du må vente til det går over av seg selv. C-vitaminsjokk og hostesaft hvis halsen blir for ille, samt varme dusjer kan gjøre underverker! Masse god bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Sov Spis Drikk (vann/te ol) Vi er forskjellige. En forkjølelse varer normalt i en uke +/- Anonymous poster hash: 6d9f0...10e
AnonymBruker 42 Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Sov MØøØE, drikk vann og hold deg unna sol, alkohol og ALT av fysiske anstrengelser om mulig.... Om jeg følger de reglene, hender det jeg slipper hele greia, om ikke blir jeg hverfall frisk i en fei.... Gir jeg faen, så varer forkjølelsen en uke eller lengre... C-vitaminsjokk hjelper nok dessverre ikke
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Herregud, vi tisser ut all overflødig C-vitamin! C-vitaminsjokk hjelper ikke! Anonymous poster hash: c8ee5...d80
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå